خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

آسیب‌های جدی قرص‌های لاغری را نادیده نگیرید!

قرص‌های رژیمی می‌توانند برای افرادی که در مدیریت وزن خود تلاش می‌کنند یا سعی در از دست دادن آن دارند، بسیار وسوسه‌انگیز باشد. افراد غالباً هر کاری را برای کاهش وزن امتحان می‌کنند، اما همه این گزینه‌ها برای ما سالم یا مناسب نیستند. بدون تحقیقات کامل، ممکن است به خودمان آسیب برسیم. قرص‌های رژیمی نمونه ای از آن است.

آسیب‌های جدی قرص‌های لاغری را نادیده نگیرید!

هیچ قرص جادویی وجود ندارد که وزن شما را سریع کاهش دهد، آنها فقط به شما آسیب خواهند رساند. رژیم غذایی هم زمانی اثر درست خواهد داشت که با زندگی سالم همراه شود. به همین دلیل می‌خواهیم چند خطرات از این قرص‌های رژیم غذایی را در ادامه به شما نشان دهیم.

۱- آسیب کبدی

آسیب‌های جدی قرص‌های لاغری را نادیده نگیرید!

بسیاری از مردم در سراسر جهان با اضافه وزن مقابله می‌کنند، اما رژیم غذایی و ورزش برای بعضی از آنها واقعاً کافی نیست، بنابراین آنها به دنبال مکمل‌های غذایی مانند قرص‌های رژیمی یا چربی سوز هستند. با این حال، بسیاری از مردم از عوارض جانبی برخی از این قرص‌ها مانند آسیب کبدی، چشم پوشی می‌کنند.

۲- مشکلات کلیوی

آسیب‌های جدی قرص‌های لاغری را نادیده نگیرید!

کلیه‌ها یکی دیگر از قربانیان این قرص های کاهش وزن است. این قرص‌ها عملکرد کلیه‌ها را کند و سخت می‌کنند و در نهایت منجر به نارسایی کلیوی می‌شوند.

۳- بی‌خوابی

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

بی‌خوابی یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی قرص‌های رژیمی است. بسیاری از آنها حاوی محرک‌هایی هستند که ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارند، به خصوص اگر سایر محرک‌ها مانند قهوه نیز استفاده کرده باشید.۴- اسهال

۴- اسهال

برخی از قرص‌های چربی سوز در واقع می‌توانند باعث اسهال شوند. این یکی از ده‌ها عوارض جانبی این قرص‌های به اصطلاح رژیمی است.  داشتن اسهال برای مدت طولانی می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا تمام آب بدن که از دست می‌دهید باعث کم آبی و از بین رفتن الکترولیت‌ها می‌شود که خطرات زیادی برای سلامت به همراه دارد.

۵- خونریزی رکتال

طبق این مطالعه، برخی از داروهای کاهش وزن می‌توانند باعث ایسکمی روده بزرگ شوند که به خونریزی رکتوم نیز معروف است. اگر تصمیم به استفاده از آنها دارید مهم است که بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید و مدت زمان مصرف آن را طولانی نکنید.

۶- افزایش ضربان قلب

آسیب‌های جدی قرص‌های لاغری را نادیده نگیرید!

قرص های رژیمی دارای اثر مانند آمفتامین هستند که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و اگر مشکل قلبی دارید این قرص‌ها می‌توانند عوارض خطرناکی و فاجعه باری به وجود بیاورند.

۷- سردرد مدام

آسیب‌های جدی قرص‌های لاغری را نادیده نگیرید!

سردرد نیز یک عارضه جانبی در مصرف قرص‌های رژیمی است. در صورت بروز علائم و ادامه دار شدن آن بهتر است در مورد آن با پزشک مشورت کنید.

بهتر است به جای مصرف این گونه قرص‌ها روی یک رژیم غذایی سالم و ورزش تمرکز کنیم. به نظر شما بهترین، سالم‌ترین و بی‌خطرترین راه‌های کاهش وزن برای شما کدامند؟ لطفاً آنها را با ما در میان بگذارید و بگذارید به یکدیگر کمک کنیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن