قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی

عملکرد فنآوری Quick Charge 4 Plusکوالکام

نوشته شده توسط خانم سپهری 2017/12/11 17:30:26 0 نظرات

عملکرد فنآوری  Quick Charge 4 Plusکوالکام

شارژ سریع کوالکام نسخه 4 پلاس

 

گوشی های موبایل زیادی در بازار وجود دارند که از شارژ سریع استفاده می کنند از جمله این گوشی ها می توان به گوشی های Xiaomi Mi 6، Nokia 8،Samsung Galexy S8، Sony Xperia XZ Perimum اشاره کرد. هر کدام از این گوشی ها از نسخه های متفاوتی از شارژ سریع استفاده می کنند.همان طور که ممکن است قبلا نیز در خبرها شنیده باشید در ماه ژوئن شرکت کوالکام که یکی از بزرگترین شرکت های دنیا در زمینه تولید چیپست و پردازنده گوشی ها و برخی از گجت های هوشمند است در اجلاس فنآوری کوالکام اسنپدراگون از فنآوری شارژ سریع خود به نام Quick Charge 4 plus رونمایی کرد.

 

این فنآوری بلاخره بعد از شش ماه از زمان معرفی به بازار آمد. برخی گمان خواهد کرد که این نسخه از شارژ سریع در واقع آپدیت نسخه شارژ سریع استاندارد کوالکام است؛ اما تعداد دستگاهای موجود در بازار که از فنآوری +QC4 پشتیبانی می کنند بسیار کم است، بنابرین می توان نتیجه گرفت که این یک فنآوری کاملا جدید است؛ اما هنوز هم مشخص نیست که این فنآوری چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد و یا عملکرد آن به چه صورت است.

 

شارژ سریع کوالکام نسخه 4 پلاس

 

 

حال برای اینکه بفهمیم قابلیت های این فنآوری چیست نگاهی به یکی از تست های انجام شده برای آزمایش عملکرد شارژ سریع 4 پلاس کوالکام می اندازیم در واقع شارژ سریع کوالکام نسخه 4+ قابلیت هایی چون شارژ دوگانه، متعادل کننده حرارتی هوشمند، مشخصه امنیتی پیشرفته را به ارمغان آورده است. همان طور که از اسم این مشخصه ها مشخص است اولین مشخصه جریان شارژ را بین دو IC مدیریت نیروی الکتریکی تقسیم می کند؛ و دومین ویژگی جریان الکتریکی را به صورت خودکار از خنک ترین مسیر ممکن عبور می دهد تا درجه حرارت را تا آنجا که ممکن است پایین نگه دارد؛ و مشخصه سوم هم به طور همزمان هر دو حالت دستگاه و سطح اتصال را کنترل می کند. به لطف این مشخصه های منحصر به فرد زمان شارژ تا 15% کاهش داشته در حالی که بازده آن در حدود 30% افزایش یافته است.

 

تا به حال گوشی های هوشمند کمی به منظور نشان دادن کارایی این نسخه فست شارژ کوالکام مورد آزمایش قرار گرفته اند.در یکی از آزمایش ها یک شارژ فندکی مورد آزمایش قرار گرفت نیروی ورودی این شارژر فندکی 5V / 3A, 9V / 3A, 11V / 2.4A, 12V / 2.25A بوده در حالی که نیروی خروجی یا بازده ای برابر با 10.8V-16V را ارائه داد. در واقع گوشی HTC U11+ از فست شارژ بیش از 18W و 9V / 2A استفاده می کند اما آزمایش تنها 17W خروجی را نشان می دهد.

 

اولین دستگاهی که از شارژ سریع کوالکام نسخه 4+ استفاده کرد گوشی هوشمند Nubia Z17 بود اما این آزمایش مشخص شد خروجی تنها 10 وات است؛ و در پایان نیز می توان گفت که شارژ می تواند برای آیفون ایکس نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما مشخص است که شرکت کوالکام از نظر تئوری این تکنولوژی را تولید کرده است و در حال حاضر نمی تواند در سطح گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

شارژ سریع کوالکام نسخه 4 پلاس

 


© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.