خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

مکان‌های اسرارآمیز با ناهنجاری‌های آکوستیک!

هر کجا که برویم، توسط صداها احاطه شده‌ایم. حتی در سکوت کامل هم صدایی وجود دارد ، تیک و تاک ساعت، صدای جزئی باد و … در واقع حواس ما دائماً با صدا بمباران می‌‌شود. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که این صدا در واقع به چه معنی است و از کجا می‌آید، چگونه با دنیای ما و گوش شما ارتباط برقرار می‌کند؟

مکان‌های خاصی در این دنیا وجود دارد که گوش ما را فریب داده و باعث می‌شود از آنچه که اتفاق می‌افتد تعجب کنیم و در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین ناهنجاری‌های صوتی که در جهان وجود دارند را بررسی خواهیم کرد.

مرکز جهان

مکان‌های اسرارآمیز با ناهنجاری‌های آکوستیک!

برای تجربه عجیب و غریب شنیداری قرار نیست به منطقه دور افتاده یا جایی خاصی بروید، بلکه درست در مرکز شهر تولسا، در ایالات اوکلاهما، در خیابان ۲۰ E آرچر، می‌توان دایره بزرگی از آجرها را با دایره بتنی کوچکتر با قطر تنها ۷۶ سانتی‌متر پیدا کرد که کل مساحت آن فقط ۲٫۴ مترمکعب است. نام مستعار این مکان  “مرکز جهان” است. این نقطه کوچک به دلیل ‌تجربه‌های غیر قابل توصیف شنوایی که در آن وجود دارد، تبدیل به جایی عجیب و غریب شده است. اگر دقیقاً در وسط دایره ایستاده باشید و بلند فریاد بزنید، صدا بلندتر به شما بازمی‌گردد که گویی در یک اتاق اکو هستید، اما عجیب این است که آنهایی که در خارج از دایره ایستاده‌اند، این صدا را نخواهد شنید.

مرکز جهان از آنجایی جالب تر می‌شود که هر صدایی خارج از دایره برای کسانی که در داخل آن ایستاده‌اند ضعیف و ناشناخته به نظر می‌رسد. نظریه‌های زیادی مبنی بر اینکه چرا این اتفاق رخ می‌دهد وجود دارد: مانند نظریه‌ای که ادعا می‌کند نوعی گرداب از انرژی‌های کیهانی و فرا زمینی در این مکان هست. بطور کلی این اثر عجیب همچنان مرموز و تلاش برای شناخت ریشه‌های آن بی‌نتیجه مانده است داستان از آنجایی وهم‌انگیزتر می‌شود که کسی نمی داند و مطمئن نیست این دایره توسط چه افرادی و به چه دلیل ساخته شده است.

 دریاچه جورج ویزیتور

مکان‌های اسرارآمیز با ناهنجاری‌های آکوستیک!

مشابه مرکز جهان ، مکان رمز و راز دیگری در نزدیک دریاچه جورج ویزیتور، در ایالت نیویورک واقع شده است. سکویی در این مکان هست که نقشه دریاچه بر روی آن نقاشی شده و تصویری از قطب نما روی آن وجود دارد. اگر یکی دقیقاً  در مرکز این مکان و رو به دریاچه بایستید، می‌تواند فریاد بزنید و پژواک آن را خود بشنود، در حالی که دیگران خارج از این دایره صدا را نمی‌شنوند. توضیحات زیادی در مورد این پدیده نیز وجود دارد از عرفانی گرفته تا دنیوی. یکی از افسانه‌های بومی این منطقه حاکی از این است که یک خدای باستانی به نام Katchalototail یک‌بار در اینجا ظاهر شد و قدرت خود را به این نقطه بخشیده، در حالی که توضیحات دیگر فقط به این نکته اشاره می‌کنند که ما تنها شاهد اثر آکوستیک عجیب و غریب ناشی از موقعیت دریاچه، کوه‌ها و دیوارهای اطراف هستیم.

آرامگاه همیلتون

مکان‌های اسرارآمیز با ناهنجاری‌های آکوستیک! بسیاری از اینگونه پدیده‌های عجیب و غریب آکوستیک جهان از نوع جلوه اکو هستند. مثال خوب برای این امر آرامگاه همیلتون، در شهر همیلتون، در نزدیکی گلاسکو اسکاتلند است که در اواسط دهه ۱۸۰۰ به طول ۳۷٫۴ متر و به سبک رومی ساخته شده است. همچنین مکانی است که “طولانی ترین پژواک جهان” را دارد و صداهایی که به مدت ۱۵ ثانیه پژواک و اکو خواهند داشت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

هنوز کاملاً درک نشده است که چرا پژواک باید این مدت طولانی دوام داشته باشد، اما احتمالاً با اندازه مکان، مصالح ساختمانی آن و شکل دیوارها ارتباط دارد.

گالری زمزمه

مکان‌های اسرارآمیز با ناهنجاری‌های آکوستیک!

بسیاری از مکان‌های دارای ناهنجاری‌های عجیب و غریب آکوستیک به “گالری زمزمه” مشهور هستند، جایی که کوچکترین صداها می‌توانند در مسافت‌های طولانی حرکت کنند و کاملاً قابل شنیدن باشند. یکی از این موارد در ترمینال گراند مرکزی در شهر نیویورک است. دو نفر اگر در این مکان به فاصله ۹ متر از هم بایستند، می‌توانند با صدایی که به سختی شنیدنیده می‌شود نجوا کنند، اما شخص دیگر آن را می‌شنود به صورت واضح می‌شنود و برای همین به یک مکان کاملاً محبوب برای افراد کنجکاو تبدیل شده است.

همچنین معبد بهشت​​ در پکن چین نیز دارای یک دیوار سنگی طولانی است که مانند تلفن صداها بر روی آن حمل می‌شوند، راز این کار نیز هنوز نامشخص است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن