قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی

فناوری NFC چیست ؟

2017/03/09 10:42:12 1 نظرات

NFC چیست ؟


در این مقاله کوتاه قصد داریم فناوری NFC را بصورت ساده و کاربردی برای شما همراهان وبلاگ 19 کالا شرح دهیم . "ارتباط حوزه نزدیک" یا ان‌اف‌سی ( NFC،Near Field Communication) گونه‌ای وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در نزدیکی یکدیگر است که در فاصله‌های کوتاه چند سانتی متری کاربرد دارد. یکی از مهترین کاربردهای NFC کیف پول موبایلی است. شما با نزدیک کردن گوشی مجهز به NFC خود به دستگاه کارتخوان مجهز به NFC فروشگاه ، پرداخت خود را به سادگی انجام میدهید .

NFC
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا از بلوتوث و وایفا استفاده نکنیم ؟ جواب این سوال ، مصرف کمتر انرژی و امنیت بالای NFC می باشد .

ان-اف-سی

کاربردهای NFC :
- پرداخت از طریق NFC
- قفل و باز کردن درب اتومبیل یا درب منزل
- چاپ مستقیم از طریق موبایل و تبلت از طریق پرینترهای مجهز به این فناوری
- انتقال چند رسانه از موبایل به تلویزیون های مجهز به NFC
- شارژ گوشی موبایل و انتقال صدای موبایل به اسپیکر
- اشتراک گذاری اطلاعات
- استفاده در تبلیغات شهری برای معرفی محصولات
- دریافت بلیط یا کارت پرواز

 

وضعیت NFC در ایران :

NFC ایرانسل :


این سرویس کیف پول ایرانسل است که به زودی برای هم میهنان فعال خواهد شد به مشتری این امکان را میدهد که توسط موبایلش پرداخت های خود را انجام دهد. مثلا برای پرداخت کرایه اتوبوس و مترو به جای دادن پول نقد یا کارت مخصوص مترو و اتوبوس ، موبایلش را نزدیک کارتخوان نزدیک میکند و میرود و همچنین میتواند پرداخت های خود را از فروشگاهها را انجام دهد .

NFC همراه اول :

NFCهمراه-اول
سرویس NFC همراه اول کاملا با NFC ایرانسل متفاوت است. در این سرویس نیازی به سیمکارت یا NFC نیست . در واقع این سرویس یک تگ است که کاربر پشت گوشی خود میچسباند و میتواند از این سرویس استفاده کند . در حال حاضر کاربر برای شارژ این تگ باید به باجه های شارژ کارت مترو و اتوبوس مراجعه کند ولی در آینده ای نزدیک امکان شارژ از طریق حساب جیرینگ کاربر نیز فراهم میشود .


اکثر گوشی های هوشمند جدید به این فناوری مجهز شده اند اما گوشی هایی که فاقد NFC هستند می توانند با چسباندن آنتن NFC به پشت باتری گوشی خود ، از این تکنولوژی استفاده کنند. در این مقاله به صورت خلاصه به بیان کلی فناوری (NFC) پرداخته شد و امکان دارد توضیحات بیشتر از حوصله مخاطبان 19 کالا خارج باشد .

برچسب ها: فناوری NFC چیست ؟

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.