قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل هواوی Mate 20 X ظرفیت 128 گیگابایت رم 6GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند هواوی
  • مدل کالا: Huawei Mate 20 X-Dual Sim
  • موجود نیست
  • 0 تومان
X


نقد و بررسی کامل هوآوی میت 20 ایکس: صفحه نمایش بزرگ به همراه باتری قدرتمند




از نظر ظاهری Mate 20 X همانند برادر خود Huawei Mate 20 بوده در حالی که میت 20 کمی بزرگتر و براق تر است اما بریدگی قطره ای شکل این دو مشابه است. اندازه نمایشگر آن 7.2 میلی متر و نسبت صفحه نمایش به بدنه 88% را به کار گرفته است. به طور کلی در زیر بدنه آن جدیدترین ویژگی ها جای داده شده است. Mate 20 X یکی از موبایل های عالی و بزرگ بوده و حتی از فبلت های استاندارد نیز اندکی بزرگتر است. ضخامت آن 8.1 میلی متر بوده و یک گوشی بزرگ در نظر گرفته می شود، اندازه آن به گونه ای است که حتی برای برخی از کاربران معمول فبلت ها هم اندکی پیمایش در طول صفحه مشکل به نظر می رسد و استفاده یک دستی در برخی موقعیت ها ممکن نیست.


طراحی:

قبلاًً نیز گفته شد ظاهر آن همانند گوشی Mate 20 Pro است. بدنه آن ترکیبی از فلز و شیشه بوده و طولی برابر با 174.6 و عرض آن 85.4 میلی متر دارد این در حالی  است که طول و عرض گوشی آیفون ایکس اس مکس، 157.5 × 77.4 میلی متر است. برخورداری از لبه های انحنا دار با وجود بزرگ بودن آن، حس خوبی در دست داشته و راحت تر در دست گرفته می شود. صفحه پشتی در بردارنده لنزهای سه گانه دوربین بوده و سنسور اثر انگشت درست در زیر آنها جای داده شده که دسترسی به آن به راحتی دیگر مدل های گوشی موبایل نبوده اما در همه مدل های فبلت، این مشکل وجود دارد. بدنه این دستگاه طوری طراحی شده که لغزندگی کمی داشته اما وزن نسبتاً سنگین 232 گرمی و فریم فلزی آن هم تاثیر زیادی بر روی لغزندگی آن ندارند.








میت 20 ایکس از گواهینامه مقاومت در برابر گرد و خاک و آب IP53 پشتیبانی می کند، که به این معناست که همانند گوشی هایی چون هوآوی میت 20 پرو و یا سامسونگ گلکسی اس 9 و سامسونگ گلکسی نوت 9 نمی تواند در آب غوطه ور بماند. در این مدل هم همانند میت 20 پرو دکمه پاور بافت دار بوده و به رنگ قرمز طراحی شده و آن را منحصر به فرد کرده است. دقیقاً در بالای دکمه پاور دو دکمه لمسی تنظیم صدا قرار داده شده اند. پنجره های اسپیکر کوچکتر شده و در پایین و بالا جای داده شده اند اما احتمال دارد زمانی که گوشی در حالت افقی در دست گرفته می شود پوشیده شود اما یکی از نقاط مثبت این فبلت برخورداری از جک هدفون است. در قسمت چپ، درگاه سیم کارت به همراه درگاه micro SD Card قرار گرفته است.







صفحه نمایش:

مشخصه بارز میت 2 ایکس صفحه نمایش بزرگ آن بوده که اندازه ای برابر با 7.2 اینچ را برای آن به ارمغان آورده است. در نتیجه می تواند گزینه ایده ال خرید برای آن دسته از افرادی در نظر گرفته شود که نمایشگرهای بزرگ را ترجیح می دهند. به طور کلی لبه های نازک و بریدگی کوچک تمام پنل جلو را به خود اختصاص داده و آن را به گزینه ایده ال جهت تماشای فیلم ها و بازی ها تبدیل کرده است. پنل OLED دارای کیفیت تصویر FHD+ و رزولوشن 2244x1080 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی381 پیکسل در اینچ را ارائه می دهد. گرچه از جلوه های بصری 2k که در برخی از گوشی های پرچم دار دیده می شود خبری نیست اما در مقایسه با سایر گوشی هایی که در این محدودیت قیمت قرار دارد کیفیت آن عالی است. علاوه بر این، کیفیت FHD+ باتری کمتری را مصرف کرده و زمانی که باتری دستگاه رو به اتمام است به HD+ تنزل یافته تا شارژ را نگه دارد. 





 از نظر ارائه رنگ و روشنایی گرچه به کیفیت گوشی آیفون و سامسونگ نمی رسد اما در مجموع ارائه رنگ آن عالی بوده و روشنایی آن هم به اندازه ای است که برای خواندن انواع محتوا حتی در نور خورشید هم هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت. دو حالت برای تنظیم رنگ آن وجود داشته در نتیجه قادر خواهید بود آن را هم در حالت رنگ طبیعی و هم در حالت رنگ روشن تنظیم کنید. حالت eye comfort مقدار نور آبی دستگاه را تغییر داده در نتیجه در هنگام شب پرتوهای مضر آبی کمتر چشم ها را تحت تاثیر قرار خواهند داد. نکته مثبت دیگر آن نسبت ابعاد 18.7: 9 است که باعث شده این فبلت لبه های نازکی داشته باشد.



دوربین:

میت 20 ایکس نیز درست مثل هوآوی میت 20 پرو به دوربین سه گانه با لنزهای Leica مجهز شده که عملکرد کم و پیش یکسانی با آن دارند. دوربین عقب در اینجا از یک لنز اصلی 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز فوق باز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با f/2.4 تشکیل شده است. دوربین سلفی استفاده شده در اینجا یک لنز 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است.




این سه لنز با فلش دوگانه ترکیب شده از این رو میت 20 ایکس قادر است عکس های متنوعی را چه اینکه همانند حالت macro mode به سوژه، نزدیک باشید یا در حالت های متداول از سوژه دور باشید، به طور کلی در همه موقعیت ها می تواند عکس های خوبی را ثبت کند. حالت هایی چون night mode (به دام انداختن نور بیشتر)، pro mode (یا حالت حرفه ای که شما امکان می دهد بهترین حالت مثل فوکوس خودکار و پشت زمینه ISO را پیدا کنید) از دیگر امکاناتی است که در نرم افزار آن جایی داده شده است.



نرم افزار:

Mate 20 X با پوسته سفارشی EMUI 9 و جدیدترین نسخه نرم افزار اندروید یعنی Android 9 Pie اجرا می شود. با توجه به دسترسی ساده به پنل اعلان ها و تنظیمات ساده تر نسبت به نسخه قبل کارایی بهتری دارد. از قابلیت هایی که شرکت هوآوی در این نسخه از نرم افزار اضافه کرده می توان به Gallery app اشاره کرد که عکس ها و ویدئوهای شما را بهتر سازمان دهی می کند. همانند قابلیت Screen Time در iOS و قابلیت Wellbeing در اندروید EMUI با ردیابی میزان استفاده و محدودیت های منو تنظیمات به شما امکان می دهد که زمان استفاده از نمایشگر دستگاه خود را مدیریت کنید. خصوصیت دیگری که خصوصاً برای نمایشگری با این اندازه می تواند بسیار کاربردی باشد mini screen view است که استفاده یک دستی از دستگاه را برای کاربر راحت تر می کند. اسکنر اثر انگشت در کمتر از 1 ثانیه قفل را باز می کند، اما از تشخیص چهره نیز می توان برای باز کردن قفل استفاده کرد. این خصوصیت امنیت کمتری در مقابل سنسور اثر انگشت داشته اما عملکرد آن سریع تر و آسان تر است. عملکرد روان و سریع داشته و در عملکردهای چند وظیفه ای نیز هیچ گونه مشکلی مشاهده نشده است. 





سخت افزار: 

میت 20 ایکس به آخرین نسل پردازنده های هوآوی مجهز شده این پردازنده بر اساس فرآیند ساخت 7 نانومتری ساخته شده است. در حقیقت Kirin 980 از قابلیت هایی برای بازی و وظایف فشرده بهتر برده است. به طوری که امتیاز چند هسته ای این پردازنده در بنچمارک گیکبنچ 4 برابر با 9,764 و در بنچمارک آنتوتو امتیاز 276,206 را به دست آورده است. همان طور که مشاهده می کنید جهش بزرگی نسبت به پردازنده Kirin 970 داشته که در گوشی های مثل Huawei P20 Pro و Huawei nova 4 و Huawei Honor Play ،Huawei Mate 10 و غیره نیز به کار رفته است. حتی ممکن است برخی دیگر را که از پردازنده اسنپدارگون 845 استفاده کرده اند را کنار بزند. قبلا نیز بیان شد این مدل برای بازی و سرگرمی طراحی شده به همین دلیل می بایست از قابلیت هایی برخوردار باشد تا به خوبی از پس این عملکردها برآید. به همین دلیل به سیستم خنک کننده فیلم گرافن مجهز شده که انتظار می رود بسیار کارآمد تر از خنک کننده های سنتی باشد.

 



تاکنون اجرای بازی هایی مثل Shadow Legends، Mortal Kombat X، Asphalt 9، مورد آزمایش قرار گرفته و در همه موارد عملکرد بسیار چشمگیری را از خود نشان داده است. به ندرت دیده شده که نرخ فریم ریت بازی ها تنزل داشته باشد. پخش ویدئو سریع و روان بوده و گوش دادن به موسیقی هم از اسپیکر بالا هم از اسپیکر  پایین هر دو عالی است. صدای آن بورد از خصیصه Dolby Atmos پشتیبانی کرده  که کیفیت و بلندی صدا کافی را برای آن به ارمغان آورده است، اما جایگاه قرار دادن آنها کمی غیر استادانه بوده و ممکن است زمانی که به صورت لند اسکیپ در دست گرفته می شود پوشیده شود. 20 ایکس همانند دو مدل دیگر از Nano Memory cards و با استفاده از جایگاه سیم کارت دوم پشتیبانی می کند. این کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت را پشتیبانی می کند. همچنین سرعت قابل توجهی داشته اما قیمت آن به نسبت بالا است. از طرفی دیگر، مقدار حافظه داخلی کافی است و نیاز کاربران را در اکثر موارد تامین کرده و نیاز به افزایش حافظه پیدا نخواهند کرد. از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم برخوردار است. جک 3.5 میلی متری هدفون در این مدل قرار داده شده و به راحتی و بدون نیاز به مبدل به انواع هدفون های غیر بلوتوثی متصل می شود. از دیگر قابلیت های ارتباطی آن نیز می توان به پورت مادون قرمز، GPS، NFC اشاره کرد اما از رادیو پشتیبانی نمی کند. 






باتری:

همان طور که انتظار می رفت به دلیل برخورداری از یک پنل بزرگ متعاقباً از یک باتری بزرگی نیز استفاده شده است. اندازه این باتری 5,000 میلی آمپر بوده که طول عمر بیشتری را نسبت به گوشی های رده بالای بازار را در پی داشته است. از این رو رضایت خاطر گیمرها را به خوبی جلب کرده و در عملکردهای دیگری چون وب گردی و تماشای ویدئو یک روز و نیم طول می کشد. برای کاربرانی که کمتر از گوشی خود استفاده می کنند حتی این مدت زمان طولانی تر نیز خواهد بود. علاوه بر ظرفیت زیاد آن پردازنده کم مصرف Kirin 980 به کار رفته با بهینه سازی های نرم افزاری برای کاهش مصرف باتری نیز در طول عمر شگفت انگیز آن تاثیر داشته است.

همچنین از حالت ذخیره باتری استفاده کرده که با فعال کردن آن همگام سازی برنامه های پشت زمینه و افکت های بصری نمایشگر ر ا غیر فعال کرده و مصرف باتری پایین می آید. در تستی که انجام گرفته یک ویدئو Full HD به همراه همگام سازی برنامه ها در پشت زمینه و روشنایی 100% پخش شده که در اینجا این مدل تنها 8% درصد از شارژ خود را از دست می دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد اس ام اس ارسال نمی کنید با استفاده از دستگاه قادر خواهید بود به طور میانگین 23 ساعت به تماشای ویدئو و 6 ساعت تماشای بازی فشرده مشغول باشید. فقدان شارژ سریع در این مدل نیز زیاد ناامید کننده نبوده به این دلیل که شارژ Quick Charger که در جعبه قرار داده شده می تواند در مدت 2 ساعت کاملاً شارژ شود.


نتیجه گیری:

میت 20 ایکس از جمله گوشی هایی است که جدیدترین تکنولوژی ساخت را به خدمت گرفته و جذاب به نظر می رسد و با قدرت سخت افزاری و نرم افزاری روان و سریع توانسته به گزینه ای ایده ال جهت بازی و سرگرمی تبدیل شود اما اندازه آن اندکی بزرگ بوده که کمی از خاصیت ارگونومیکی آن کاسته است. در واقع گیمرها و آن دسته افرادی را که برای آنها قدرت حرف اول را می زند را هدف قرار داده و علاوه براینکه با صفحه بزرگ و طول عمر باتری فوق العاده تجربه مالتی مدیا لذت بخشی را برای آنها فراهم خواهد آورد

اطلاعات کلی
برند هوآوی
GPU (گرافیک) Mali-G76 MP10
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 40 مگاپیکسل (سه گانه)
اندازه 174.6×85.4 × 8.2 میلی متر
وزن 232 گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 128 گیگابایت حافظه داخلی - 6 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, October
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) Octa-core (2x2.6 GHz Cortex-A76 & 2x1.92 GHz Cortex-A76 & 4x1.8 GHz Cortex-A55)
سازنده چیپست Hisilicon
چیپست (HiSilicon Kirin 980 (7 nm
سرعت 2.6 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 9.0 Pie
صفحه نمایش
اندازه 7.2 اینچ
نوع صفحه نمایش AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 1080 × 2244 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~87.6%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~346
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 6 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت
درگاه حافظه پشتیبانی از NM کارت تا 256 گیگابایت( استفاده از درگاه سیم کارت دوم)
دوربین
دوربین اصلی 40 مگاپیکسل (سه گانه)
رزولوشن 1080 × 2244 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه، فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه(gyro-EIS)، فیلمبرداری HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه
فلش LED (دوگانه)
دوربین دوم 24 مگاپیکسل
امکانات HDR، پاناروما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت (در پنل عقب)-قطب نما-شتاب سنج(حسگر حرکتی)-حسگر مجاورتی-ژیروسکوپ-فشارسنج
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE-A (3CA) Cat18 1200/150 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو استریو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, DLNA, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS ,BDS، GALILEO
رادیو
بلوتوث 5.0, A2DP, aptX HD, LE
مادون قرمز
USB 3.1, Type-C 1.0 reversible connector; USB Host
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS ,Email ,Push Mail
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر Corning Gorilla Glass-NFC-پشتیبانی از شارژ سریع بی سیم Qi-پشتیبانی از گواهینامه IP53 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب -پتشیبانی از قلم M-Pen هوآوی- حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع-پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264-پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac-ویرایش عکس و فیلم-قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف،
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.