قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل هواوی Nova 4 ظرفیت 128 گیگابایت رم 8GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • 0 تومان
X


بررسی کامل هوآوی نوا 4 : میان رده ای با عملکرد پرچم داران:





نوا 4 از جمله میان ردهای بسیار شیک شرکت هوآوی است که در ماه دسامبر 2018 رونمایی شده و در برخی بازارها همان ماه و در برخی دیگر در تاریخ 14 فوریه در دسترس کاربران قرار گرفته است. از جمله نقاط برجسته آن می توان به پردازنده پرسرعت، عملکرد سریع و دوربین عالی اشاره کرد. در واقع جزء گوشی های هوآوی بوده که دوربین سلفی بر روی صفحه آن قرار دارد. از تمام خطوط تولید هوآوی، هر هفته مدل های مختلفی با خصوصیات منحصر به فرد به بازار عرضه می شود اما این بار نوبت به دستگاه هایی است که دارای دوربین سلفی روی صفحه جلو هستند. گفته می شود که سامسونگ در سال 2019 قصد دارد بیشتر از بریدگی Infinity-O استفاده کند. این درحالی است که Nova 4 هوآوی و آخرین پرچم دار این شرکت یعنی Honor View 20، برای اولین بار از حفره پانچ شده در پنل برای جای دادن دوربین جلو استفاده کرده اند. غیر از پنل استفاده شده در آن، باتری و پردازنده مشابه به نسل قبل خود یعنی Nova 3 به خدمت گرفته شده اما مقدار رم این بار بیشتر شده و ماژول سه گانه دوربین به کار گرفته شده است. به همهه اینها، یک میان رده بوده و برای آن دسته افرادی ایده ال است که خواهان عملکردی پرقدرت بوده بدون اینک هزینه زیادی را صرف خرید یک  موبایل کنند. 


طراحی:

زمانی که به بدنه آن نگاه می شود، جای هیچ شکی نیست که یکی از مدل های هوآوی است. بدنه آن کاملا از شیشه ساخته شده و لبه های انحنا دار آن باعث شده که به راحتی در دست گرفته شود. این درحالی است که فریم آن از جنس فلز براق است. سنسور اثر انگشت در پنل عقب جای داده شده و ماژول دوربین ها نیز به حالت برجسته طراحی شده در حالی که پانچ دوربین در گوشه چپ و بالای نمایشگر جای گرفته است. نوا 4 همانند هر گوشی که از شیشه ساخته شده توسط انگشتان لک می شود و اثر انگشت را به خود جذب می کند.







با وجود اینکه نوا 4 از شیشه در ساخت بدنه بهره برده اما از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند. یکی از آپشن هایی رنگی آن همانند اثر انگشت هوآوی به حساب می آید نسخه دو رنگ آن است که آن را از هر موبایل دیگری متمایز می کند. این مدل طوری طراحی شده که تا جایی که می شود خاصیت ارگونومیکی آن حفظ شده و احساس بسیار خوبی داشته و به راحتی در دست جای گیرد گرچه به دلیل بدنه شیشه کمی لغزنده است که با استفاده از یک بک کاور این مورد هم  به طور کلی از بین می رود. ابعاد کلی این دستگاه 157× 75.1 × 7.8 میلی متر و وزنی برابر با 172 گرم دارد.  از دیگر آپشن های رنگی آن  می توان  به قرمز، آبی، مشکی، سفید اشاره کرد.







برای مقایسه گفته می شود که Samsung Galaxy M20 و Samsung Galaxy M10 که تقریبا اندازه نمایشگر آنها به آن نزدیک است به ترتیب وزنی برابر با 186 و 163 گرم دارند. در قسمت پایین شما پورت USB Type-C پنجره اسپیکر و یک سوراخ برای میکروفن ها و دو خط برای دریافت سیگنال را مشاهده می کنید. پنجره اسپیکر تماس در لبه بالایی پنل جلو جایی داده شده است. علاوه بر این بلستر مادون قرمز به همراه یک میکروفن دیگر برای کاهش نویز صدا، و جک 3.5 میلی متری هدفون در این قسمت قرار دارند.







در قسمت راست راکرهای تنظیم صدا و دکمه قفل/ پاور قرار گرفته که لمس هر یک از این دکمه ها کیفت آنها را نشان داده و در هنگام لمس صدای بسیار کمی تولید می کنند. این درحالی است که در سمت راست تنها درگاه دو گانه سیم کارت به چشم می خورد و خبری از درگاه کارت حافظه microSD card نیست اما این حافظه به خودی خود کافی بوده و نیاز اکثر کاربران را برآورده خواهد کرد.


صفحه نمایش:

Nova 4، همانند بسیاری از میان رده های موجود در بازار از پنل LCD “FullView” استفاده کرده است. کیفیت تصویر این نمایشگر Full HD بوده و بیش از 86% از پنل جلو را اشغال کرده است، لبه های اطراف این نمایشگر بسیار باریک بوده به استثنای اینکه لبه پایینی اندکی بیشتر است. گوشه های این نمایشگر منحنی بوده باعث شده که از تمام قسمت های صفحه نمایش استفاده شود. پانچ دوربین سلفی در این صفحه نمایش جای داده شده، اما اطراف این پانچ صفحه نمایش کمی تیره تر بوده که برای یک  دستگاه بسیار خوب کمی غیر منتظره به نظر می رسد. آپشن های زیادی برای انتخاب رنگ و درجه شدت رنگی در نرم افزار آن گنجانده شده که با استفاده از آنها می توان صفحه نمایش را سفارشی کرد. از نظر کیفیت صدا هم گفته می شود، بلندگوی آن می تواند صدایی برابر با 76dB را در یک اتاق کوچک ارائه دهد. جزئیات صدا هم خوب است. میزان روشنایی این صفحه نمایش هم به اندازه بوده از این رو برای خوانش محتوا در حضور نور مستقیم خورشید هیچ گونه مشکلی وجود نداشته و در این هنگام خوانش بسیار خوبی دارد.




دوربین:

دوربین جلو این بار هم همانند نسخه قبلی خود تنها یک لنز داشته با این تفاوت که بر روی صفحه پانچ شده است اما دوربین اصلی آن همان طور که گفته شد سه گانه است. این ماژول دوربین از یک لنز 48 مگاپیکسلی (در برخی از ورژن های آن ممکن است لنز اصلی 20 مگاپیکسلی باشد) با دیافراگم  f/1.8 و مشخصه PDAF( جهت سرعت بیشتر فوکوس خودکار) به همراه یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق 2 مگاپیسکلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده و دوربین سلفی آن یک لنز 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است.



دوربین سلفی به قابلیت زیباسازی هوش منصوعی مجهز شده که در برخی موارد ممکن است بیش از حد عکس ها را روتوش کرده در نتیجه برخی جزئیات آنها ممکن است از بین برود. همچنین شما می توانید با کمک این دوربین برای خلق اثر بوکه و تولید عکس پرتره پشت زمینه تصویر را تار کنید. به علاوه این دوربین می تواند به صورت دیجیتال تا 10 برابر زوم شده و حالت زاویه فوق باز را ارائه داده است. رنگ ها شاداب و غنی بوده و تصاویر بسیار شارپ هستند. همچنین در عکس های گرفته شده توسط این دوربین، دارای روشنایی عالی و کانتراست فوق العاده ای بوده به علاوه اینکه دامنه داینمیکی فوق العاده ای هم دارند، اما این مدل هم همانند هر مدل دیگری در شب و روشنایی کم، اندکی کیفیت خود را از دست می دهد. در هنگام شب ممکن سرعت شاتر کند تر شود به این دلیل برای جذب نور بیشتر زمان بیشتری لازم دارد. ضبط ویدئو هم در هر حال، جزئیات و رنگ خوبی داشته و برخورداری از gyro-EIS این دستگاه را قادر ساخته تا کلیپ هایی با حداقل لرزش را ثبت کند. جایی که شما نمی توانید یک سری p و یا سری Mate را داشته باشید نوا4 می تواند بهترین انتخاب از لحاظ دوربین باشد.







نرم افزار و رابط کاربری:

همانند هر دستگاه هوآوی، نوا 4 هم با رابط کاربری EMUI 9، بر پایه پلتفورم اندروید نسخه 9 Pie اجرا می شود. نبود کشوهای برنامه، استفاده از دستگاه را راحت تر کرده و سازمان دهی نرم افزار های دائمی در فولدرها راحت تر شده است. ویژگی کاربردی این رابط کاربری این است که با دوبار ضربه زدن بر نمایشگر با یک انگشت می توان از آن سکرین شات گرفت و با دو بار ضربه زدن بر آن با دو انشگت عملکرد ضبط از صفحه نمایش فعال می شود. علاوه بر این نرم افزار های زیادی در این نسخه از رابط کاربری گنجانده شده برای مثال Party Mode صدای بلندتری را برای شما به ارمغان آورده و mirror app دیگر قابلیت های آن به حساب می آید. 






سخت افزار:

از مدلی که به تراشه سال 2017 یعنی HiSilicon Kirin 970 مجهز شده انتظار زیادی می رود. واقعاً هم همین طور است، این پردازنده 8 هسته ای بوده و 4 هسته Cortex-A73 آن با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53، آن با سرعت 1.8 گیگاهرتز عمل می کنند. این تراشه بر اساس معماری 10 نانومتری ساخته شده و مصرف انرژی و کارایی آن نسب به پردازنده های 14 نانومتری به نسبت بهتر است. به طور کلی مدیریت این پردازنده در فعالیت های متداول روزانه، خوب بوده و عملکرد بسیار سریع را ارائه داده است. همچنین با مقدار رم بیشتر شما می توانید چندین برنامه را همزمان با هم اجرا کنید. گیمینگ بسیار روان بوده و هیچ لگ و یا افت نرخ فریم ریتی در طول بازی مشاهده نمی شود. برای مثال نوا 4 بازی PUBG را با بالاترین تنظیمات انجام داده و  از GPU Turbo برای تسریع عملکرد هم پشتیبانی می کند. یک نسخه 128/8 گیگابیتی از آن عرضه شده اما از کارت حافظه میکرو SD برای ارتقاء حافظه پشتیبانی نمی کند. 





در مورد عملکرد پردازنده نیز می بایست گفت که بازی هایی مثل Asphalt 8 ،Tekken 7 بر روی آن اجرا شده اما هیچ لگ و یا وقفه ای در طول مشاهده نشده است اما در این هنگام و در هنگام استفاده فشرده و گیمینگ قسمت سمت چپ آن کمی داغ می شود که نگران کننده نبوده و می تواند به دلیل عدم وجود سیستم خنک کننده برخلاف موبایل هایی مثل هوآوی میت 20 ایکس و یا شیائومی پوکوفن باشد. بنچمارک آنتوتو امتیاز 167,116 را به این آن اختصاص داده است. در مقایسه، امتیاز شیائومی ردمی نوت 7، (144.599) و سامسونگ گلکسی ای 9- 2018، (134.000) است. از نظر حافظه خاطر نشان می شود که یک نسخه 128 و رم 8 گیگابایتی از آن عرضه شده است از دیگر قابلیت های ارتباطی آن به بلوتوث نسخه 4.2، Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot ،GPS اشاره می شود. این مدل از رادیو پشتیبانی نمی کند. 



باتری:

برای تغذیه و تامین نیروی دستگاه از یک باتری 3750 میلی آمپری از نوع لیتیوم پلیمری استفاده شده است. به طور کلی باتری های لیتیوم پلیمری نسبت به باتری های لیتیوم یونی طول عمر بهتری دارند. با پشتیبانی از شارژ سریع نسخه، 9V/2A 18W این امکان به وجود آمده که در کمترین زمان ممکن بتوانید گوشی خود را شارژ کنید. در تست باتری PCMark نوا 4 به مدت 11 ساعت و 22 دقیقه دوام داشته است.


اطلاعات کلی
برند هوآوی
GPU (گرافیک) Mali-G72 MP12
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 48 مگاپیکسل (سه گانه)
اندازه 7.8 × 75.1 × 157 میلی متر
وزن 172 گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 128 گیگابایت حافظه داخلی - 8 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, December
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4x2.4 GHz Cortex-A73 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست HiSilicon
چیپست (Hisilicon Kirin 970 (10 nm
سرعت 2.4 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 9.0 Pie
صفحه نمایش
اندازه 6.4 اینچ
نوع صفحه نمایش LTPS IPS LCD لمسی خازنی, 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2310 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~86.0%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~398
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 8 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت
درگاه حافظه
دوربین
دوربین اصلی 48 مگاپیکسل(سه گانه)
رزولوشن 2310 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه, فیلمبرداری Full HD با سرعت30 فریم بر ثانیه (gyro-EIS)
فلش LED
دوربین دوم 25 مگاپیکسل
امکانات HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت - قطب نما - شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی-ژیروسکوپ
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE-A (3CA) Cat16 1024/150 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه، GLONASS ،BDS
رادیو
بلوتوث 4.2, A2DP, EDR, LE, aptX HD
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر قابلیت شارژ سریع - حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264 - پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف-پشتیبانی از رایط کاربری EMUI 9
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 3750 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.