قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی

9 فنّاوری تأثیرگذار برجهان در سال 2018

نوشته شده توسط خانم سپهری 2017/12/12 11:46:58 0 نظرات

9 روند فنّاوری تأثیرگذار برجهان در سال 2018 

تکنولوژی های تاثیرگذار2018
 

شرکت های مرتبط با فنآوری برای پیشه گرفتن از رقبای خود فناوری های زیادی را عرضه می کنند اما برخی از فنّاوری‌ها بعد از عرضه شدن به‌ سرعت از بین می روند و تأثیر چندانی بر زندگی انسان نمی گذارند این در حالی است که برخی دیگر از این فنّاوری‌های جدید تأثیر بسیار چشمگیری بر زندگی ما خواهند گذاشت. در اینجا 9 روند فنّاوری کلیدی را که سال 2018 همچنین سال‌های بعد از آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد را شرح می دهیم.

روند اول: زندگی بر مبنای به اشتراک‌گذاری داده‌ها:

 

تکنولوژی های تاثیرگذار2018

Datafication بنای علم داده است. علمی است که بر مفهوم به اشتراک گذاری داده ها در زندگی روزمره استوار است و به طور فزاینده‌ای بر زندگی روزمره زندگی ما تأثیر گذاشته است. Datafication یک ‌روند تکنیکی مدرن است که بسیاری از جنبه های زندگی ما را به داده های کامپیوتری تبدیل می کند و اعتبار جدیدی به این اطلاعات می دهند.


امروزه از چت کردن با دوستان در برنامه های اجتماعی گرفته تا خرید یک قهوه تنها با فشار یک دکمه با استفاده از کارت اعتباری یا گوش دادن به موزیک مورد علاقه همه و همه بر پایه به اشتراک گذاری داده ها هستند؛ و این به اشتراک گذاری داده ها در طول روز منجر به یک انفجار بی سابقه ای در داده ها خواهد شد.


برای مثال به طور متوسط فیسبوک در یک بازه زمانی حدود 900000 ورودی دریافت کرده و بیش از 450000 پست از طریق توییت به اشتراک گذاشته می شود، 156 میلیون ایمیل و 15 میلیون متن ارسال می شود. این تنها مثالی است که نشان می دهد که هر دو سال انتقال داده ها دو برابر می شود.

 


روند دوم: تکنولوژی IoT یا «Internet of Things»:

 

تکنولوژی های تاثیرگذار2018

 

به معنای اینترنت اشیاء است. پیشرفت در این فنّاوری باعث می شود که روزبه‌ روز دستگاه ها هوشمند تر شوند. IoT شامل محصولات و گجت های هوشمندی است که قابلیت اتصال به دستگاه های دیگر و اینترنت را دارند بنابرین می توانند با تولید کننده، اپراتور و دستگاه های دیگر متصل شوند تا بتوانند خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهند. گوشی های هوشمند و ساعت های هوشمند از جمله دستگاه هایی هستند که از این تکنولوژی بهره می برند. اتصال این دستگاه ها نیز یکی دیگر از عوامل افزایش فزاینده در داده ها است. به این دلیل که این دستگاه مدام در حال جمع آوری داده ها، جهت اتصال به دستگاه های دیگر و به اشتراک گذاری این داده ها هستند این در حالی است که همه این کارها بدون دخالت انسان انجام می گیرد.


همان طور که می دانید به دلیل پیشرفت در فنّاوری بسیاری از دستگاه ها را می توان به صورت هوشمند ساخت. پیش بینی شده است که در آینده نزدیک تمام خودروها می توانند به هم متصل شوند و تا سال 2020 یک میلیارد خودرو به اینترنت مجهز خواهد شد. در رابطه با وسایل موجود در خانه نیز می توان گفت که بسیاری از این وسایل هوشمند خواهد شد. البته خاطر نشان می کنیم که تاکنون نیز بسیاری از ما از دستیارهای صوتی مثل الکسا به عنوان مثالی از IOT استفاده کرده ایم. اما IOT تازه در ابتدای راه است و تا سال 2020 ، هفتاد و پنج میلیون دستگاه به هم متصل خواهند شد.

 


روند سوم: رشد چشمگیر قدرت محاسبات پیشرفت های فراوانی را به وجود خواهد آورد.

تکنولوژی های تاثیرگذار2018

بدون جهش های عظیم به دست آمده در قدرت محاسبات نه میلیون ها دستگاه IOT و نه رشد باور نکردنی در داده ها هیچ یک امکان پذیر نخواهد بود. بین سال های 1975 و 2015، قدرت محاسبات با نرخ هر دو سال دو برابر شد اما در حال حاضر این نرخ به هر دو سال و نیم دو برابر شدن کاهش یافته است.


در این زمان ما به محدودیت هایی رسیده ایم که تنها قدرت محاسباتی سنتی می تواند این محدودیت ها را از بین ببرد. خوشبختانه در افق پیش رو ما محاسبات کوانتومی را در اختیار داریم. به احتمال زیاد یکی از مهمترین پیشرفت ها در علم محاسبات می تواند با کمک محاسبات کوانتومی انجام شود  به این دلیل که این محاسبات می توانند سرعت کامپیوترها را میلیون ها بار سریعتر از کامپیوترهای کنونی ارتقاء دهند.

 

شرکت های پیشرو در تکنولوژی در حال حاضر برآن هستند تا اولین کامپیوتری کوانتومی را روانه بازار کنند که قادر است مسئله هایی را حل کند که کامپیوترهای کنونی قادر به حل آن نیستند. پیش بینی می شود که این دستگاه ها می توانند مسئله هایی را حل کنند که ما حتی نمی توانیم تصور کنیم.

 

روند 4: پیشرفت های باور نکردنی در هوش مصنوعی

تکنولوژی های تاثیر گذار2018

در حال حاضر کامپیوترها می توانند عملکرد مشابه با انسان ها داشته و همانند انسان ها یاد بگیرند، بخوانند و احساس کنند و این جهش در هوش مصنوعی با کمک افزایش گسترده داده ها و قدرت محاسباتی امکان پذیر شده است. این انفجار باورنکردنی در داده ها است که باعث شده است که AI در طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشد. هرچه یک سیستم هوش مصنوعی داده های بیشتری را در اختیار داشته باشد سریعتر می تواند یاد بگیرد و عمل کند و عملکرد درست تری را نیز ارائه دهد.


این پیشرفت عظیم در علم هوش مصنوعی در این زمان به این معنی است که کامپیوترها و گجت های هوشمند می توانند در حال حاضر اکثر کارهای را که تاکنون توسط انسان انجام می گرفته را انجام دهند. در حقیقت علم هوش مصنوعی کامپیوترها را قادر خواهد کرد تا بتوانند ببینند، بخوانند، گوش کنند، (در حال حاضر دستیار هوشمند صوتی الکسا قادر به انجام تمام دستورات شما است)، صحبت کنند (در حال حاضر نیز الکسا قادر است که پیام شما پاسخ دهد) و حتی قادر خواهند بود که احساسات ما را تشخیص دهند (محاسبات عاطفی).


روند 5: قطار بدون توقف خودکارسازی یا اتوماسیون:

تکنولوژی های تاثیرگذار 2018
هرچه ماشین ها هوشمند تر باشند می توانند کارهای بیشتری را برای ما انجام دهند. این به این معناست که تمام تصمیمات عملکردها، مراحل مختلف کارها و سیستم ها می توانند به صورت خودکار با استفاده از الگوریتم یا روبات انجام گیرند و در نهایت محدوده وسیعی از صنایع و مشاغل تحت تأثیر این خودکارسازی قرار خواهند گرفت.

 

بنابراین با استفاده از این سیستم خودکار که با کمک هوش مصنوعی و روبات ها به وجود خواهد آمد انسان دیگر مجبور نخواهد بود که شغل های خطرناک، کثیف، کسل کننده و بسیار حساس را انجام دهد. حال می توان گفت که دیگر نیازی نیست که انسان کارهایی را انجام دهد که به کمک ماشین ها می توانند راحت تر، ایمن تر و ارزان تر انجام گیرند. علاوه بر این مشاغل، سیستم هوش مصنوعی می تواند حتی جایگزین شغل های چون وکالت یا حسابداری شود.


روند 6: پرینت 3D


پرینت نیز فرصت های بسیاری خوبی را برای تولید کنندگان به وجود خواهد آورد. در رابطه با افزایش خودکارسازی چاپ سه‌بعدی نیز تولید و صنایع دیگر سنتی را متوقف می کند. در تولید سنتی اشیاء از مواد فلزی ساخته می شوند و از ابزار برش استفاده می شود اما با استفاده از چاپ سه بعدی شیء با استفاده از کم کردن لایه ها یا اضافه کردن لایه ها ایجاد می شود. مواد استفاده شده برای چاپ سه بعدی نیز می تواند هر چیزی باشد. پلاستیک، فلز، بتن، مایع، پودر، حتی شکلات یا بافت انسان! در مقایسه با تولید سنتی با چاپ سه بعدی می توان با مواد بسیار کمتر اشکال پیچیده تری را تولید کرد. همچنین اجازه سفارشی کردن بیشتر محصولات را نیز فراهم می کند.


روند 7 : در سال های آتی به روش های مختلفی از فنّاوری بهره خواهیم برد:


نحوه ارتباط ما با فنّاوری در سال های اخیر به‌ طور چشمگیری تغییر کرده است و همچنان در حال تغییر است. به لطف گوشی های هوشمند و تبلت ها، ما می توانیم کارهای زیادی را تنها با استفاده از یک بار لمس صفحه نمایش آنها انجام دهیم گوگل نیز تایید کرده است که جستجو از طریق گوشی های هوشمند در حال حاضر بیش از جستجوی از طریق دسک تاپ است. اکنون ما می توانیم با استفاده از SIRI یا برنامه هایی شبیه به این با گوشی هوشمند خود صحبت کنیم. پیش‌بینی شده است که تا سال 2020 پنجاه درصد از جست جوها از طریق دستورات صوتی انجام خواهد گرفت؛ و 30 درصد از این جست جوها از طریق صفحه نمایش انجام نخواهد شد در نتیجه، تمام انواع کسب و کار به تدریج محصولات خود را با سیری، الکسا و دستیار گوگل ادغام می کنند. به عنوان مثال، الکسا از سال 2018 به BMW ها متصل می شود. ارائه واقعیت مجازی جهشی دیگری در اختراع و نوع آوری در رابط  کاربری می باشد.


روند 8: فن آوری های Blockchain اختراعی که دنیا را تغییر خواهد داد.

تکنولوژی های تاثیرگذار2018
تکنولوژی Blockchain یک راه حل بسیار عملی برای ذخیره سازی، تضمین اعتبار و حفاظت از داده ها است. یک بلوک چین به عنوان پایگاه داده غیرمتمرکز و بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. درواقع یک لیست مدام در حال رشد از سوابق هست که بلوک نام دارد که با استفاده از رمزگذاری به هم مرتبط می‌شود. بنابراین غیرقابل تغییر هستند.

استفاده از این فنّاوری به‌شدت از پایگاه داده محافظت می‌کند. این فن‌آوری به این صورت کار می‌کند که هر بلوک به بلوک بعدی مرتبط است و به هم متصل هستند بنابراین سیستم خود به خود اداره می شود و شخص یا سازمان خاصی مسئول اداره یا کنترل آن نیست.خدمات مالی، بیمه و بهداشت تنها برخی از بخش هایی هستند که احتمالاً به طور گسترده Blockchain را مورداستفاده قرار می‌دهند. درواقع، 90 درصد از بانک‌های اصلی اروپا و آمریکای شمالی در حال بررسی راه‌ حل‌های بلوک چینی هستند.


روند 9 : استفاده از بسترهای نرم‌افزاری به‌عنوان روش‌های پیش برنده کسب‌ وکار


یک پلتفرم اساساً شبکه ای است که با تسهیل ارتباطات و تبادلات بین میان مردم برای خدمات محصولات و اطلاعات برای شرکت کنندگان ارزش ایجاد می کنند. در واقع این پلتفرم به ندرت خدمات واقعی را ارائه می دهند اما در عوض ایجاد تعاملات ایمن و آسان را بین تولید کنندگان و مردم را فراهم می کند.

 

درنهایت می توان گفت که پیشرفت همه این 9 روند بدون شک تاثیر چشمگیری بر زندگی ما خواهد گذاشت و به منظور بهبود شیوه زندگی و راحت کردن بسیاری از کارها گسترش خواهند یافت، اما می بایست دید که پیشرفت این نه روند کلیدی تکنولوژی چه انقلابی را به وجود خواهد آورد و تاثیر هریک از این 9 روند تا چه میزانی خواهد بود و این روند ها بیشتر بر چه بخش هایی تاثیر خواهد گذاشت. 

 

 


© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.