قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل هواوی Y5 Prime 2018 ظرفیت 16 گیگابایت رم 2GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند هواوی
  • مدل کالا: Huawei Y5 Prime-2018-Dual Sim
  • تمام شد
  • 0 تومان
X



 نقد و بررسی کامل گوشی هواوی y5 2018 مدل پرایم / Huawei Y5 Prime 2018

گوشی هواوی y5 2018 مدل پرایم

این روزها شرکت هوآوی با نوآوری و عرضه پرچم داران خود توانسته نظر بسیاری از کاربران را در سراسر جهان به خود جلب کند در واقع این شرکت با عرضه محصولاتی چون هوآوی پی 20 پرو با دوربین سه گانه ثابت کرده که می تواند در خط تولید خود نوآوری داشته و محصولات منحصر به فردی را تولید کند به جای اینکه از سایر برندهایی چون آیفون تقلید کند. همان طور که می دانید این شرکت نه تنها بر بخش پرچم دار بلکه بر عرضه دستگاه های میان رده و ارزان قیمت نیز تمرکز داشته تا بتواند این بخش از بازار گوشی موبایل را نیز تحت سلطه خود درآورد. در حال حاضر این شرکت بعد از سامسونگ و اپل در تولید انواع موبایل در مقام سوم دنیا قرار دارد. شرکت هوآوی اخیرا، یکی دیگر از محصولات میان رده خود را روانه بازار کرده که هواوی وای 5 2018 مدل پرایم نام دارد و بدون شک همانند ورژن قبلی خود یعنی گوشی (Huawei Y5 (2017 فروش خوبی را به خود اختصاص خواهد داد. این شرکت چینی هیچ گونه رویدادی را جهت رونمایی از  هواوی y5 prime 2018  برگذار نکرده و مستقیما آن را عرضه کرده است. امسال این شرکت به جای سود بیشتر ، بر قیمت گوشی های هواوی محصولات خود تمرکز داشته و گوشی های بسیار خوب با خصیصه های عالی به همراه قیمت گوشی هواوی y5 prime 2018 باورنکردنی را روانه بازار کرده که هوآوی وای 7 پرایم نیز جزء همین دسته محسوب می شود. در اینجا این پایین رده را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت گوشی هواوی y5 prime 2018

طراحی گوشی هواوی y5 prime 2018

اولین چیزی که در طراحی گوشی هواوی y5 prime 2018 به چشم می خورد استفاده از یک پنل تقریبا تمام صفحه بوده که در آن از هیچ دکمه فیزیکی استفاده نشده است. بدنه آن از جنس پلاستیک ساخته شده که برخلاف بدنه های فلزی و شیشه ای اثر انگشت و چربی بر روی آن نمانده و به راحتی نیز پاک می شود.

به علاوه استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه از اثر لغزندگی آن در دست کاسته و به راحتی در دست جای می گیرد. استفاده از این ماده به همراه طراحی جمع جور آن خاصیت ارگونومیکی بسیار خوبی به آن بخشیده است. ابعاد آن برابر با 146.5×70.9×8.3 میلی متر بوده و وزنی برابر با 142 گرم دارد. گرچه ضخامت آن نسبت به سایر مدل ها زیاد بوده اما با طراحی منحنی صفحه پشتی و زوایا   و اندازه مناسب  گوشی y5 prime 2018 به راحتی در دست جای گرفته و استفاده یک دستی آسان است .

هواوی y5 prime 2018

آپشن های رنگی در نظر گرفته شده برای هواوی y5 prime 2018 نیز شامل رنگ های آبی، مشکی و طلایی است. در پنل پشت مشاهده می شود که ماژول دوربین به صورت افقی در گوشه سمت چپ قرار گرفته و تنها یک لنز دربردارد که در کنار یک فلش قرار گرفته و طراحی دوربین های دوگانه را در ذهن تداعی می کند. قاب دور این ماژول نیز برخلاف جنس بدنه از فلز ساخته شده است. پنل جلو گوشی هواوی y5 2018 پرایم حدود 74 درصد از فضای پنل جلو را اشغال کرده و در حالی که بالا و پایین دارای لبه بوده ولی از دو طرف حداقل حاشیه را دارد.

در لبه پایین گوشی y5 2018  پرایم لوگو هوآوی قرار داده شده در حالی که لبه بالایی میزبان قطعاتی هایی چون سنسورها، خروجی صدا، و دوربین سلفی است. دکمه پاور و راکر تنظیم صدا نیز در لبه راست قرار داشته در حالی که در سمت چپ ما می توانیم درگاه فلزی سیم کارت را مشاهده کنیم. لبه پایین میزبان پورت micro USB است در حالی که در لبه بالا  جک 3.5 میلی متری هدفون را مشاهده می شود. لامپ LED هشدار ناتیفیکیشن ها نیز در سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. 

صفحه نمایش هواوی وای 5 2018 مدل پرایم

هواوی y5 2018 پرایم

وای 5 پرایم به یک نمایشگر 5.45 اینچی مجهز شده و رزولوشن 720× 1440 پیکسل و تراکم پیکسلی 295 پیکسل در اینچ را ارائه داده و کیفیت آن HD است. در ساخت آن نیز از نسبت 18:9 بهره برده شده است. در رابطه با کیفیت این صفحه خاطر نشان می شود که نمایش رنگ ها خوب بوده و رنگ های به نسبت واقعی را نشان می دهد. نوع این صفحه نیز LCD است و به لطف روشنایی بسیار خوبی که دارد در حضور نور مستقیم خورشید خوانش خوبی داشته و زاویه دید بسیار خوبی را نیز ارائه داده است. از جمله آپشن های سفارشی سازی که در صفحه نمایش هواوی وای 5 2018 مدل پرایم جای داده شده قابلیت Eye Comfort ،Night Light و Full Screen Display است که برخورداری از این خصوصیات در یک گوشی رده پایین جای تعجب دارد.

دو خصیصه Eye Comfort ،Night Light شدت نور آبی را کم می کند برای مثال عملکرد ویژگی Night Light به این صورت است که تعداد پیکسل های آبی را کاهش داده و نور صفحه نمایش بیشتر به زرد متمایل می شود. همچنین امکان کم و زیاد کردن شدت نور هم فراهم شده یا حتی می توانید تنظیم کنید که این قابلیت چه زمانی از روز فعال شود. 

دوربین هواوی y5 prime 2018

قیمت گوشی هواوی y5 prime 2018

همان طور که می دانید 2018 Y5 PRIME یکی از مدل های مقرون به صرفه شرکت هوآوی است بنابراین جای تعجب ندارد که از ترند سال 2018 یعنی استفاده از دوربین های دوگانه پیروی نکرده است. اندازه سنسور به کار رفته 13 مگاپیکسل بوده و از دیافراگم f/2.0 برخوردار است. دوربین سلفی Y5 Prime 2018 یک سنسور 5 مگاپیکسلی است. از جمله خصوصیات منحصر به فرد آن نیز برخورداری از فلش سلفی بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس های سلفی ثبت شده دارد.

استفاده از نرم افزار دوربین نیز بسیار راحت و کاربردی است و در آن برخی از آپشن ها مثل HDR قرار گرفته که با استفاده از آنها تا حدودی کیفیت عکس های گرفته شده ارتقاء می یابد. نمایش رنگ ها بسیار واقعی بوده و جزئیات نیز به خوبی ثبت می شود. گرچه نمی توان کیفیت هواوی y5 2018 پرایم را با پرچمدارانی چون سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و یا آیفون ایکس مقایسه کرد اما به نسبت سایر محصولات پایین رده عکس ها بسیار شارپ بوده و کیفیت عکس های سلفی نیز مطلوب است اما در شب و یا زمانی که نور کافی وجود نداشته باشد کیفیت عکس ها کاهش یافته و جزئیات به نسبت کمتری ثبت می شود.

نرم افزارهواوی y5 2018 پرایم

هولوی وای 5 پرایم 2018 با پلتفورم اندروید نسخه 8.1 اجرا و از رابط کاربری EMUI 8.0 استفاده کرده است. این رابط کاربری در مقایسه با سایر مدل های هوآوی اندکی فرق کرده و چندین قابلیت سفارشی سازی در تنظیمات گنجانده شده برای مثال، در زمان قفل بودن گوشی در صفحه نمایش به جز یک میان بر به دوربین آپشن دیگری دیده نمی شود. با استفاده از آپشن Home Screen Style موجود در تنظیمات هم این امکان به وجود آمده که استایل نمایش صفحه اصلی را به دلخواه تغییر دهید. حالت اول این است که همه برنامه های نصب شده در صفحه اصلی نمایش داده شده و کشو برنامه ها وجود ندارد و در حالت دوم برنامه های نصب شده در صفحه جداگانه ای قرار گرفته و صفحه اصلی برای نمایش ویجت ها و غیره به کار می رود. کاربرد این نسخه از اندروید به همراه این رابط کاربری به طور کلی استفاده راحت و تجربه روان تر و سریع تری را برای کاربران به ارمغان آورده است.

2018 Y5 PRIME

ویژگی منحصر به فرد آن پشتیبانی از قابلیت face unlock بوده که با استفاده از آن در چند ثانیه قفل صفحه نمایش را باز می شود. در واقع این قابلیت با استفاده از الگوریتم های تشخیص چهره هوشمند، صورت را تشخیص داده و طرح صورت انسان را بسیار دقیق ترسیم می کند.

قیمت گوشی هواوی y5 2018

قابلیت گرفتن اسکرین شات با سواپ رو به پایین روی صفحه نمایش با استفاده از سه انگشت راه بسیار آسانی را برای گرفتن اسکرین شات فراهم آورده است.

مشخصات گوشی y5 2018 پرایم از نظر سخت افزار

مشخصات گوشی y5 2018 پرایم بدین صورت است که تراشه استفاده شده Mediatek MT6739 است و پردازنده آن 4 هسته ای از نوع Cortex-A53 بوده که با سرعت 1.5 گیگاهرتز به کار افتاده و از فرآیند پردازشی 28 نانومتری بهره برده است. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای آن نیز PowerVR GE8100 است. تنها یک نسخه 2+ 16 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است.

مشخصات گوشی y5 2018

خصیصه سخت افزاری که نکته مثبت این مدل هم محسوب می شود استفاده از درگاه سیم کارت سه تایی است در نتیجه قابلیت استفاده همزمان از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه جانبی جهت ارتقاء حافظه را دارد. این بار بلندگو با خروجی صدای تماس یکی شده و میزان بلندی صدا و کیفیت صدای تماس نیز خوب بوده از این رو حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا نیز صدای مخاطب به راحتی شنیده می شود.

باتری گوشی y5 2018 مدل پرایم

باتری وای 5 پرایم 2018 ظرفیتی برابر 3020 میلی آمپر دارد. گرچه با یک گوشی ارزان قیمت سروکار داریم اما باتری به کار گرفته شده در آن در حد باتری برخی از پرچم داران بوده و طول عمر آن فوق العاده است. با برخورداری از باتری 3020 و تکنولوژی ذخیره نیروی نسخه 6.0، به طور میانگین 62 ساعت امکان پخش موسیقی و 13 ساعت پخش ویدئو را بدون شارژ مجدد دارد. گرچه این موبایل رده پایین هوآوی از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند اما طی مدت 1 ساعت و 15 دقیقه به طور کامل شارژ  می شود. 

نتیجه گیری

امروزه گرچه موبایل های پرچم دار زیادی در بازار وجود داشته که هر کدام قابلیت های وسوسه کننده زیادی دارند اما از آنجایی که این مدل ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده ممکن است عده ای از کاربران تمایل به پرداخت هزینه زیاد برای خرید یک گوشی نداشته باشند. بخش میان رده و پایین رده حوزه هایی هستند که این گونه افراد می توانند روی آن حساب کنند. قیمت گوشی هواوی y5 prime 2018 یک پایین رده هوآوی با خصوصیات خوب خود به همراه قیمتی عالی یکی از گزینه های ایده ال این کاربران به حساب می آید. برخورداری از نکات مثبتی چون طول عمر باتری عالی، عملکرد مطلوب دوربین و غیره از جمله آپشن هایی است که این مدل را به یکی از گزینه های ایده ال جهت خرید تبدیل می کند.

اطلاعات کلی
برند هوآوی
GPU (گرافیک) PowerVR GE8100
سیم کارت دو سیم کارت 4G
دوربین 16 مگاپیکسل
اندازه 8.3 × 70.9 × 146.5 میلی متر
وزن 142 گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 16 گیگابایت حافظه داخلی -2 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, May
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Quad-core (1.3 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست Mediatek
چیپست Mediatek MT6739
سرعت 1.5 گیگاهرتز
تعداد هسته 4 هسته ای
سیستم عامل
نسخه Oreo 8.1
صفحه نمایش
اندازه 5.45 اینچ
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~73.8%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~295
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 2 گيگابايت
حافظه داخلی 16 گيگابايت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گيگابايت ( استفاده از درگاه جداگانه)
دوربین
دوربین اصلی 13 مگاپیکسل
رزولوشن 1440 × 720 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 5 مگاپیکسل
امکانات فلش LED، فوکوس خودکار
مشخصات فنی ساعت
GPRS
سنسور
سنسور ها شتاب سنج، حسگر مجاورتی
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE Cat4 150/50 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS
رادیو
بلوتوث v4.2, A2DP, LE
مادون قرمز
USB microUSB 2.0
امکانات
ارسال پیام SMS(threaded view), MMS, Email, Push Email
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر حذف نویز صدا به کمک میکروفن جداگانه - پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264 - پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac - ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف،
باتری
باتری لیتیوم یونی 3020 میلی آمپر( غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.