قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل هواوی Nova 3 ظرفیت 128 گیگابایت رم 4GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند هواوی
  • مدل کالا: Huawei nova 3-128GB-Dual Sim
  • تمام شد
  • 0 تومان
X


نقد و بررسی کامل گوشی هوآوی نوا 3

نوا 3 یکی دیگر از محصولات میان رده هوآوی بوده که در ماه جولای در کشور هند رونمایی شده است. کسی نمی تواند انکار کند که گوشی های هوشمند روز به روز بهتر و به نسبت ارزان تر می شوند. در طی این سال ها شاهد نمونه های زیادی از این گونه محصولات میان رده بوده ایم که از میان آنها می توان به گوشی های Nokia 7 Plus و Honor 10 اشاره کرد و هوآوی نوا 3 نیز در همین دسته قرار می گیرد. شاید شرکت هوآوی نسبت به سایر میان رده های خود قیمت بالاتری را برای آن در نظر گرفته باشد اما در عوض حافظه ذخیره سازی کافی، پردازنده خوب و به علاوه محصول با کیفیتی را در اختیار شما قرار داده است.





علاوه بر این، از یک نمایشگر LCD، بزرگ برخوردار بوده که اندازه ای برابر با 6.3 اینچ داشته و رزولوشن FHD Plus، یا 1080×2340 پیکسل را ارائه داده است. با برخورداری از خصیصه های سخت افزاری عالی، تعجبی ندارد اگر گفته شود سرعت نوا 3 حتی از پرچم دار جنجالی هوآوی یعنی پی 20 پرو هم بهتر است. شاید نکته مثبت پی 20 پرو در مقابل نوا 3، دوربین 3 گانه و پنل OLED آن باشد که متعاقباً بسیار بهتر از آن عمل خواهد کرد. 




طراحی:

از نظر طراحی HUAWEI nova 3 شبیه به Nova 3e است که پیش از این، با بدنه شیشه ای و فریم فلزی عرضه شد. برخورداری از صفحه بزرگتر با وجود بدنه کوچک جلوه مدرنی را به این محصول بخشیده است. هوآوی در طراحی صفحه جلو از بریدگی بهره برده و آپشن های رنگی آن شامل مشکی، طایی ، بنفش  و  آبی آسمانی است. از نظر زیبایی و استحکام و جلوه رنگی چیزی از گوشی هوآوی پی 20 پرو کم ندارند. 




با وجود اینکه نوا 3 از جمله مدل های بزرگ به حساب می آید، هوآوی توانسته به خوبی از پس خاصیت ارگونومیکی آن برآید و به آسانی می توان آن را در دست گرفته و با آن کار کرد و از این بابت مشکلی وجود نخواهید داشت. ضخامت nova 3 برابر با 7.3 میلی متر و وزنی برابر با 166 گرم داشته که برای یک گوشی با این اندازه نرمال است. جنس بدنه تماما از شیشه بوده در حالی که فریم آن از جنس آلومینیوم ساخته شده بنابراین اثر انگشت را جذب کرده و تا حدودی لک می شود.



اسکنر اثر انگشت در پنل عقب دقیقا در جایی واقع شده که بتوان به راحتی انگشت اشاره خود را به سمت آن حرکت داد. این بار نیز همانند سایر محصولات هوآوی عملکردی بسیار سریع و درست را از خود نشان داده است. نوا 3 به همراه جک 3.5 میلی متری صدا عرضه شده اما پورت USB Type-C در قسمت پایین آن قرار دارد. در واقع صفحه جلو آن مشابه به پنل اکثر گوشی هایی 2018 طراحی شده و از بریدگی صفحه نمایش هم پشتیبانی می کند. این بریدگی میزبان میکروفن، دوربین های دوگانه جلو به همراه فلش LED و یک فرستنده IR است که برای بهبود قابلیت Face Unlock مورد استفاده قرار می گیرد.

در پنل عقب نوعی پرداخت دو رنگ به کار رفته  که بسته به زاویه ای که به دستگاه نگاه می شود رنگ تغییر می کند اما کمی شلوغ به نظر می رسد و به زیبایی و ظرافت پرداخت رنگی استفاده شده در گوشی پی 20 پرو نیست اما بسیاری از افرادی که NOVA 3 را دیده اند نسبت به طراحی نظر مثبتی داشته و طراحی آن را دوست دارند. طراحی سنسور اثر انگشت دایره ای شکل بوده در وسط پنل عقب جایی داده شده است. ماژول دوربین طراحی عمودی داشته و در گوشه بالایی سمت راست جای گرفته و فلش LED در زیر آن قرار دارد. دکمه پاور و راکر تنظیم صدا هر دو در لبه سمت راست دستگاه دیده می شوند، هوآوی با این کار دسترسی به آنها را راحت تر کرده است. این دکمه ها از فلز ساخته شده و بازخورد فوق العاده ای دارند، در نتیجه حس یک گوشی تراز اول را در دست خواهد داشت. 







در قسمت بالای هوآوی نوا 3 یک سوراخ کوچک قرار دارد که جهت میکروفون ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد. درگاه سیم کارت آن هیبریدی(دوگانه) بوده به این معنی که به کاربران اجازه می دهد که یا از دو سیم کارت متفاوت و یا از یک سیم کارت به همراه کارت micro-USB برای ارتقاء حافظه استفاده کنند. در لبه پایینی nova 3، یک اسپیکر، میکروفن اولیه، پورت USB Type-C جهت شارژ و همگام سازی داده ها همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون قرار گرفته است.  در کل، نوا 3 طراحی مدرنی را به خدمت گرفته و از کیفیت ساخت بسیار خوبی هم برخوردار است به طوری که به جرات می توان گفت شایستگی آن در حد پرچم داران سال 2018 است. نقطه ضعف آن لغزندگی است این مسئله هم به سادگی با کمک یک قاب محافظ از بین می رود. به احتمال زیاد این کاور در بسته بندی وجود خواهد داشت.


صفحه نمایش:

Huawei Nova 3 به یک نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2340×1080 مجهز شده و از نسبت ابعاد 19.5:9 برخوردار است. در ابتدا ممکن است دلسرد شوید که چرا در این محصول از پنل OLED استفاده نشده اما در عمل زمانی که با آن کار می کنید شاهد عملکرد رضایت بخش آن خواهید بود. روشنایی بسیار خوبی داشته، متعاقبا در روشنایی روز و در زیر نور مستقیم خورشید محتوای آن به راحتی قابل خواندن است. در کل با تنظیمات پیش فرض کیفیت آن رضایت بخش است اما هوآوی آپشن هایی برای شما قرار داده تا اگر تنظیمات اولیه را هم دوست نداشته باشید بتوانید به کمک آنها طبق سلیقه خود از طریق تنظیمات حالت و درجه حرارت موجود در منو نمایشگر، تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. تنها نقص جزئی که مشاهده شده تیرگی محل اطراف بریدگی نسبت به بقیه قسمت های نمایشگر است. شاید دلیل آن نرسیدن کافی نور پس زمینه به لبه ها باشد. گرچه این پنل به کیفیت پنل های OLED نمی رسد اما اگر قبلا از پنل های OLED که در مدل های گوشی سامسونگ به کار رفته استفاده نکرده اید نباید مشکلی در رابطه با تنظیمات کانتراست پایین داشته باشید.





صدا:

اسپیکر تک پنجره ای پایین صدای خیلی بلندی نداشته و این احتمال می رود که در زمان استفاده از گوشی به صورت لنداسکیپ توسط دست پوشیده شود. بلندگو به خودی خود کیفیت بدی نداشته اما در مقایسه با سایر مدل های بازار کیفیت آن پایین تر است. اما کیفیت صدای تماس بسیار عالی است که به عنوان یکی از آپشن های خرید در نظر گرفته می شود.


دوربین:

بدون شک دوربین های موجود در گوشی هوای نوا 3 از جمله نقاط قوت آن به حساب می آیند چرا که هم دوربین عقب و هم دوربین جلو هر دو تصاویر با کیفیت باورنکردنی را در اختیار ما قرار می دهند. به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر و همچنین کمک به حالت پرتره، در دوربین عقب از یک سنسور اولیه 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده شده که با یک لنز منوچورم (تک رنگ) 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 همراه شده است. کارکرد این دوربین در شرایط نوری مناسب جهت عکسبرداری، عالی بوده و ثبت جزئیات و دامنه داینمیکی چشمگیری دارد به علاوه اینکه رنگ های سرزنده ای را به نمایش گذاشته و شاتر دوربین هم سرعت خارق العاده ای دارد. قابلیت کمکی AI وظیفه خود را به خوبی انجام داده و به کاربران اجازه می دهد بدون هیچ گونه نگرانی هر صحنه ای که می خواهند را ثبت کنند. در زیر نمونه گرفته شده در نور کافی نشان داده شده است:




نوا 3 توانسته است به لطف سنسور منوچورم و مشخصه کمکی AI، در نور کم نیز کیفیت بی نظیری را از خود نشان دهد زیرا این دو قابلیت امکان جذب نور بیشتر را فراهم کرده اند. همانند کیفیت آن در شرایط نوری مطلوب در نور کم نیز ثبت جزئیات و دامنه داینمیکی خوب بوده و نویز بسیار کمی در مقایسه با سایر مدل ها وجود دارد. حتی در عدم نور مطلق نیز می توان عکس های ضعیفی را با آن ثبت کرد. در زیر نمونه ای  از شات های ثبت شده در نور کم و در تاریکی آورده شده است:




همان طور که انتظار می رود، نوا 3 از حالت پرتره نیز پشتیبانی کرده که نتیجه بسیار خوبی دارد. پرتره های دوربین عقب دارای اثر بوکه عالی بوده و تشخیص لبه و مرزها نیز فوق العاده است. همه پرتره های گرفته شده قابل استفاده بوده و حتی می شود گفت که از عکس های پرتره ثبت شده از سایر رقبا هم بهتر است. جالب است بدانید که سنسور تک رنگ یا منوچورم به تنهایی قادر به ثبت تصویر سیاه و سفید بوده و حتی تصاویر که با سنسور تک رنگ ثبت می شوند بهتر از نمونه های ثبت شده با سنسور ثانویه بوده و دامنه داینمیکی بهتری دارند و ثبت جزئیات به نسبت بیشتر است. دوربین سلفی نوا 3 از سنسور اولیه 24 مگاپیکسلی به همراه دیافراگم f/2.0 استفاده کرده در حالی که سنسور ثانویه این دوربین یک لنز 2 مگاپیکسلی است و مسئولیت تشخیص عمق میدان را بر عهده دارد. از این رو تعجبی ندارد که عکس هایی که با دوربین جلو ثبت می شوند بسیار جذاب بوده و ثبت جزئیات و دامنه داینمیکی آن بسیار عالی است.


ویژگی منحصر به فرد دوربین سلفی پشتیبانی از حالت پرتره است. تشخیص لبه ها عالی بوده و در کل اثر بوکه چشم نوازی را ارائه می دهد. شما برای خلق این اثر می بایست بر سوژه ضربه بزنید اگر این کار صورت نگیرد به احتمال زیاد سوژه مورد نظران تار می شود. یکی دیگر از ویژگی های برجسته دوربین جلو این است که در مواردی که نور کافی به سوژه نتابد به طور خودکار نرم افزار دوربین را به سفید بسیار روشن تغییر می دهد. که به احتمال زیاد بهترین وظیفه فلش سلفی بوده که به کاربر امکان می دهد که تصویر کلیک شده را فورا ببیند. در مجموع هر چهار دوربین نوا 3 ارزش زیادی داشته و رسیدن به این استاندارد در دوربین، شایسته تقدیر است اما این شرکت می بایست نگاه دقیق تری بر نرم افزار دوربین داشته باشد در نتیجه در نظر دارد که با حذف برخی از آیتم های غیر ضروری آن را برای کاربران عادی آسانتر کند.


سخت افزار و عملکرد:

نوا 3 قادر است با گوشی های هوشمند مطرح بازار رقابت کند. یکی از دلایل آن هم بهرمندی از تراشه پرچم دار ساخت خود شرکت هوآوی است. این همان پردازنده ای است که در گوشی هوآوی پی 20 پرو نیز استفاده شده اما این گوشی قیمتی حدوداً دو برابر نوا 3 دارد. دلیل آن مشخص نیست اما این شرکت از نصب هر گونه نرم افزار پنچمارک بر روی دستگاه جلوگیری کرده است. این احتمال وجود دارد که این شرکت نگران مقایسه Hisilicon Kirin 970 با اسنپدراگون 845 باشد که در حال حاضر بهترین پردازنده رده بالا شرکت کوالکام در نظر گرفته می شود. پردازنده آن 8 هسته ای است که 4 هسته Cortex-A73 آن با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 دیگر با سرعت 1.8 گیگاهرتز عمل می کنند.

از آنجایی که Nova 3 قدرت خود را از تراشه یکسان با پی 20 پرو گرفته و رم آن نیز 6 گیگابایت است انتظار می رود که این دو عملکرد یکسانی نیز داشته باشد. دلیل از دور خارج کردن  بسیاری از پرچم داران دارای پردازنده اسنپدراگون 845،  استفاده از جدید ترین پردازند 8 هسته ای شرکت هوآوی است.  نوا 3 در عمل سرعت خوبی داشته و با بهینه سازی های کافی انجام شده در رابط کاربری، کندی یا تاخیر در عملکردها به حداقل رسیده است. حتی زمانی که چندین برنامه با هم در حال اجرا باشد هم تمام برنامه ها در حداقل زمان ممکن باز می شوند . از دیگر خصوصیات سخت افزاری آن این است که سرعت سنسور اثر انگشت واقعا بالا بوده و قابلیت face unlock کمکی هوشمند نیز وظیفه خود را به درستی انجام می دهد اما از مدل های گوشی وان پلاس که تنها از دوربین جلو استفاده می کند ضعیف تر است. پردازنده گرافیکی به کار رفته نیز Mali-G72 MP12 است که در واقع توانسته تجربه لذت بخشی از مالتی مدیا را برای شما فراهم آورد.


بازی:

Huawei Nova 3 علاوه بر تمام ویژگی های خوب خود سرعت بازی خوبی هم دارد. در یک بررسی، بازی هایی مثل PUBG Mobile، Shadowgun Legends، Asphalt 9، Legends و Tekken با آن اجرا شده اما هیچ گونه تاخیر و یا لگی حتی یک بار هم در آنها مشاهده نشده است. همان طور که انتظار می رفت، برای بازی ها به صورت خودکار بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن انتخاب شده و با اجرای تمام صفحه و بدون حاشیه بازی ها تقریبا تجربه شگفت انگیزی از گیمینگ را برای شما فراهم کرده است. گرچه هنوز از نظر تئوری و در برخی از بنچمارک ها، تراشه Kirin 970 از تراشه Snapdragon 845 پایین تر بوده اما در کل راندمان بی نظیر و رضایت بخشی را از خود نشان داده است.


نرم افزار:

Huawei Nova 3 با رابط کاربری EMUI 8.2.0 هوآوی بر پایه 8.1 Oreo اجراء می شود. برخی از افراد ممکن است نسخه خام و یا نزدیک به نسخه خام سیستم عامل گوگل را ترجیح دهند (همان سیستم عاملی که در گوشی می ای 2 لایت نیز به کار گرفته شده است) به این دلیل که نسخه خام فاقد برنامه های اضافه بوده در نتیجه سرعت آن بالاتر می رود. اما نوا 3 نیز با وجود برخوردار بودن از پوسته سفارشی، هیچ گونه مشکلی ندارد. این بار نیز همانند بسیاری از گوشی هایی که از پوسته سفارشی استفاده کرده اند دارای آپشن های سفارشی سازی بسیاری است که خصوصیاتی را در اختیار کاربر قرار می دهد که در واقع در نسخه خام وجود نخواهد داشت.




برای مثال آپشن جدیدی که در این نسخه گنجانده شده Huawei share است که برای به اشتراک گذاری فایل ها با دیگر گوشی های هوآوی به کار می رود. قابلیت دیگر حالت eye comfort است که مقدار تشعشع نور آبی به منظور جلوگیری از فشار چشم ها را کاهش می دهد در نتیجه در هنگام شب با اطمینان می توانید از آن استفاده کنید. همچنین امکان مخفی کردن بریدگی از طریق تنظیمات هم به وجود آمده است. هوآوی این بار خصیصه دیگری را گنجانده که HiTouch نام دارد. این قابلیت به کاربران امکان می دهد تا به سرعت محصولات را آنلاین با کمک دستیار آمازون پیدا کنند. تنها شما می بایست خصیصه HiTouch را در میان نرم افزار دوربین باز کرده و سپس با دو انگشت خود بر نمایشگر ضربه بزنید سپس به صورت خودکار به محصولی که در آمازون لیست شده برده می شوید. این بار از پیمایش حرکت تمام صفحه نیز پشتیبانی می کند همانند آنچه که در اندروید P دیده می شود. در مواردی هم که پوسته سفارشی را دوست نداشته باشید می توانید لانچر اندروید دلخواه خود را نصب کنید.


باتری:

نوا 3 به یک باتری بسیار خوب 3750 میلی آمپری مجهز شده که یک روز کامل از استفاده معمول گرفته تا استفاده سنگین گوشی را روشن نگه می دارد. زمان استند بای دستگاه بسیار عالی است و به مدت دو روز دوام می آورد. در استفاده سنگین نیز این دستگاه قادر است یک روز کامل دوام داشته باشد. شاید حتی مقداری از این شارژ باقی بماند تا شارژ گوشی را برای چند ساعت دیگر هم تامین کند. در استفاده پیش از حد برای مثال زمانی که نمایشگر به مدت 5 الی 6 ساعت روشن باشد تنها 18 ساعت دوام داشته که باز هم نتیجه خوبی به حساب می آید.

در مواقعی که مقدار شارژ به حداقل رسیده و شما مجبورید تا زمانی که گوشی خود را به شارژ بزنید آن را روشن نگه دارید. هوآوی دو حالت، ذخیره انرژی را ارائه داده که به مقدار قابل توجهی طول عمر باتری را افزایش می دهد. اما به شدت عملکرد آن را محدود می کند. این باتری از قابلیت شارژ سریع 18W پشتیبانی می کند. این مدل قادر است در یک ساعت و 45 دقیقه از 10 درصد به 60 درصد برسد و در 2 ساعت 25 دقیقه به 100 درصد می رسد. روند شارژ نوا 3 از گوشی هایی مثل وان پلاس که از تکنولوژی Dash Charge، برخوردارند به نسبت کندتر بوده اما در مجموع طول عمر باتری آن شگفت انگیز است.




نتیجه گیری:

نوا 3 حقیقتا جدیدترین پرچم دار مقرون به صرفه عالی در بازار بوده که آپشن هایی چون دوربین خوب، پشتیبان گیری خوب باتری و سرعت مناسب را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. برخلاف امتیازات پایین این گوشی در برخی از بنچ مارک ها، عملکرد خوبی داشته به طوری که به راحتی توانسته با سایر دستگاه های مقرون به صرفه مثل OnePlus 6 و Asus ZenFone 5Z هم رقابت کند.    



نقاط قوت :

نقاط ضعف:

کیفیت ساخت عالی و طراحی زیبا
 دوربین خوب
طول عمر خوب باتری
سرعت بالا


اسپیکر متوسط
نامنظم و شلوغ بودن رابط کاربری دوربین
سرعت شارژ آهسته تر نسبت به برخی از مدل های هم رده خود که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند.



اطلاعات کلی
برند هوآوی
GPU (گرافیک) Mali-G72 MP12
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 24 مگاپیکسل (دوگانه)
اندازه 7.3 × 73.7 × 157میلی متر
وزن 166 گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 128 گیگابایت حافظه داخلی - 4 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, July
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4x2.4 GHz Cortex-A73 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست HiSilicon
چیپست Hisilicon Kirin 970
سرعت 2.4 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 8.1 Oreo
صفحه نمایش
اندازه 6.3 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی, 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.2%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~409
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گيگابايت ( استفاده از درگاه سیم کارت 2)
دوربین
دوربین اصلی 24 مگاپیکسل (دوگانه)
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، فیلمبرداری Full HD با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 24 مگاپیکسل(دوگانه)
امکانات ژئوتگینگ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت - قطب نما - شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی - ژیرسکوپ
شبکه
تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA /LTE-A (3CA) Cat16 1024/150 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه، GLONASS ،BDS
رادیو
بلوتوث 4.2, A2DP, LE, EDR, aptX HD
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector
امکانات
ارسال پیام SMS ,MMS ,Email ,Push Mail ,IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر قابلیت شارژ سریع- حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264 - پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف،مجهز به رابط کاربری EMUI 8.2
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 3750 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.