قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل هواوی Mate 10 Lite ظرفیت 64 گیگابایت رم 4GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند هواوی
  • مدل کالا: Huawei Mate 10 Lite -Dual Sim
  • تمام شد
  • 0 تومان
X



 


نقد و بررسی کامل گوشی هواوی میت 10 لایت




گوشی هواوی میت 10 لایت یکی از گوشی های میان رده است که برای عرضه در بازار جهانی ساخته شده است. این گوشی هواوی نسخه ارزان قیمت گوشی پرچمدار هواوی میت 10در نظر گرفته می شود. هواوی میت 10 لایت از یک نسبت صفحه نمایش 2:1 استفاده می کند که بلندتر از نسبت سنتی 16:9 است که تقریبا در اکثر گوشی های از سال2017 مشاهده شده است. بدنه این گوشی فلزی بوده و از رابط کاربری  Emotion UI شرکت هواوی استفاده می کند. این گوشی  هم در قسمت عقب و هم در قسمت جلو دارای دوربین دوگانه است. دوربین ثانویه این گوشی امکان خلق اثر بوکه در فراهم کرده این اثر همانند اثری است که شما در یک عکس گرفته شده توسط دوربین DSLR مشاهده می کنید.




طراحی:

اولین چیزی که در مورد گوشی Huawei Mate 10 Lite به چشم می خورد این است که انتظار می رود که یک گوشی با یک صفحه نمایش 5.9 بزرگ باشد اما این گوشی در واقع به دلیل ویژگی های خاص طراحی این طور به نظر نمی رسد. در حقیقت اندازه فیزیکی این گوشی مشابه به گوشی وان پلاس 5 است. صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچ بوده در حالی که نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی 16:9 است. شرکت هواوی با استفاده از نسبت 2:1 موفق شده است که با همین ابعاد صفحه نمایش بزرگتری را تولید کند؛ بنابرین به راحتی می توان با یک دست با آن کار کرده و آن را کنترل کرد.




هواوی میت 10 لایت از بدنه آلومینیومی ساخته شده است و محکم، زیبا و بادوام به نظر می رسد. همچنین زوایای آن به صورت منحنی طراحی شده است. همانند طرحی که در گوشی های آیفون 8  و 7 و 6 مورد استفاده قرار گرفته است. این در حالی است که پشت این گوشی کاملا صاف طراحی شده است.  دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور هر دو در قسمت راست قرار گرفته و بسیار زیبا به نظر رسیده و عملکرد بسیار سریعی نیز دارند. در قسمت عقب شما اسکنر اثر انگشت را مشاهده می کنید این سنسور حتی زمانی که گوشی در حالت استندبای باشد نیز با یک کلیک می تواند قفل گوشی را باز کند. عملکرد این سنسور نیز قابل توجه بوده و بسیار سریع عمل می کند (هواوی اولین شرکتی است که از این نوع سنسور استفاده کرده و در این مورد پیشگام است).





درست در بالای سنسور اثر انگشت شما دوربین اصلی دوگانه را مشاهده می کنید. که کمی حالت برجسته داشته اما به دلیل اینکه این دوربین کاملا در مرکز قرار گرفته به راحتی می توان آن را بدون کوچکترین جا به جایی روی زمین قرار داد. یک فلش مجز آنها نیز در بالای محل قرارگیری دوربین ها درست روی یکی از خطوط آنتن دهی  قرار گرفته است. موقعیت این دوربین به سنسور اثر انگشت بسیار نزدیک بوده بنابرین ممکن است به طور تصادفی دوربین پایین تر لمس شود و لنز آن لک شود؛ اما این مورد خیلی اهمیت ندارد اما در واقع یکی از معایب طراحی این گوشی در نظر گرفته می شود.  پنل جلویی یک صفحه نمایش بزرگ قرار گرفته است که لبه های آن از هر چهار طرف بسیار باریک بوده و کمی حالت خمیدگی دارد که نشان می دهد این صفحه نمایش از شیشه 2.5D ساخته شده است. درگاه سیم کارت دوم در سمت چپ قرار گرفته است و هیبریدی است به این معنی که می توان از آن  هم برای سیم کارت  و هم برای کارت حافظه جانبی استفاده کرد.


اما متاسفانه این گوشی فاقد گواهینامه ضد آب بوده بنابرین می بایست مراقب باشید که این گوشی خیس نشود. در قسمت پایین این گوشی یک اسپیکر مجزا، جک هدفون و پورت microUSB شارژ قرار گرفته است. انتظار نمی رفت که شرکت هواوی درساخت گوشی جدید خود از این نوع پورت قدیمی استفاده کند. در قسمت بالای صفحه نمایش نیز دو دوربین سلفی خروجی صدا و یک لامپ ال ای دی  هشدار قرار گرفته است. ابعاد این گوشی 156.2×  75.2 ×7.5  میلی متر بوده و وزن آن نیز برابر 164 گرم است بنابرین حس بسیار خوبی در دست دارد. ترکیب فلز به همراه رنگ های بسیار خیره کننده مشکی و طلایی و آبی جلوه بسیار زیبایی را به این گوشی میان رده هواوی بخشیده است.


صفحه نمایش:

نقطه برجسته این گوشی برخورداری از یک صفحه نمایش 5.9 با نسبت صفحه نمایش به بدنه 18:9 (2:1) است که در واقع از صفحه نمایش گوشی های سال گذشته با نسبت صفحه نمایش به بدنه 16:9بزرگتر است. این صفحه نمایش از نوع IPS LCD بوده و اندازه آن به اندازه صفحه نمایش های 5.5 اینچی با نسبت 16.5 است بنابرین از نظر قرارگیری در دست بسیار عالی به نظر می رسد. به علاوه محتوای بیشتری را نیز به نمایش می گذارد. همچنین این صفحه نمایش کمی به سمت لبه ها کشیده شده است. از نظر ارائه رنگ ها و عملکرد این صفحه نمایش نیز می توان گفت که این گوشی از یک صفحه نمایش IPS LCD استفاده کرده که از نظر ارائه رنگ های شاد و شاداب به عملکرد صفحه نمایش های AMOLED نمی رسد اما باز هم می توان گفت که عملکرد بسیار خوبی داشته و سازگاری رنگی بسیار خوبی دارد؛ اما موردی که در رابطه با ارائه رنگی وجود دارد این است که صفحه نمایش به صورت پیش فرض کمی تن رنگی صورتی دارد ؛ اما شما در منوی تنظیمات یک نوار لغزنده دارید که می توانید تا حدودی این مشکل را کاهش دهید. روشنایی این صفحه نمایش نزدیک به 500 نیت می رسد و بازتاب خیلی زیادی نداشته بنابرین در حضور نور مستقیم خورشید نیز خوانش این صفحه نمایش مشکلی نخواهد داشت. علاوه بر این زاویه دید بسیار خوبی را نیز ارائه داده است. به طور کلی می توان گفت که گوشی هواوی میت 10 لایت مشابه به Honor 7X در نظر گرفته می شود.







در منوی تنظیمات نیز حالت هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها کیفیت صفحه نمایش را تاحدودی سفارشی کرد. از جمله این حالت ها می توان به این موارد اشاره کرد:

Eye Comfort: برای فیلتر کردن نور آبی

Color Temperature:  تنظیم شدت رنگ



نرم افزار:

برخلاف دو گوشی هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو  گوشی با 7.0 Nougat اجرا می شود.  UI Emotion Huawei یکی از رابط های کاربری در دنیا به حساب می آید که نسبت به رابط کاربری خام گوگل تغییر بسیاری پیدا کرده است.  اما ممکن است ماها طول بکشد تا این نسخه اندورید به نسخه Android 8 به روزرسانی شود. مشاهده می شود که Emotion UI سفارشی نسبت به طراحی مواد گوگل تغییرات بسیار زیادی دارد. سبک بصری اندورید در این نسخه از رابط کاربری اصلاحات بسیار زیادی پیدا کرده است. از جمله به این اصلاحات می توان به فقدان کشو برنامه، طراحی منوی تنظیمات، ارتقاء ظاهر آیکن ها و غیره اشاره کرد. به سختی می توان گفت که هواوی به جای اندورید موجود در انتخاب طراحی خود تحت تاثیر طراحی مدل های گوشی آیفون قرار گرفته است. به نظر می رسد که بسیاری از جلوه های بصری قدیمی بوده و به صورت بصری می بایست اصلاح  و جدید شود. 





اما این رابط کاربری در اجرای بسیار از برنامه ها به خوبی عمل کرده  و از ویژگی هایی مثل حرکات کششی پشتیبانی می کند: شما می توانید از دست خود برای باز کردن سریع برنامه ها و گرفتن اسکرین شات استفاده کنید؛ اما خصیصه های دیگری نیز وجود دارد که خیلی جذاب نبوده اما می تواند بسیار مفید باشد از جمله این ویژگی ها می توان به اپلیکیشن های دوگانه اشاره کرد که با استفاده از آن می توان هم زمان دو حساب از یک برنامه را اجرا کرد. این قابلیت مخصوصا زمانی که دو پروفایل اجتماعی را مدیریت می کنید می تواند مفید باشد. قفل صفحه نمایش نیز چندین میانبر داشته برای مثال اگر شما قسمت پایین صفحه نمایش را به سمت بالا بکشید می توانید تصاویر پس زمینه را سریع تغییر داده و یا یک یاداشت صوتی ضبط کرده و علاوه بر این از این  قسمت می توان، ماشین حساب، چراغ قوه و تایمر و یا اسکنر کد QR را باز کرد.


سخت افزار:

سنسور اثر انگشت در زیر دوربین دوگانه قرار گرفته است و به صورت دایره ای طراحی شده است بنابرین انگشت دست به راحتی در آن قرار گرفته و عملکرد بسیار سریع و درستی دارد. یکی از نکاتی که در مورد گوشی های هواوی وجود دارد این است که این گوشی ها در کاربردهای روزانه بسیار روان عمل می کنند گوشی هواوی میت 10 لایت نیز از این قاعده مستثنی نبوده زیرا با سرعت 60 فریم بر ثانیه در طول صفحه نمایش حرکت می کند. همچنین باز کردن برنامه ها نیز نسبتا سریع بوده و به ندرت اتفاق می افتد که با حرکتی آهسته این برنامه ها باز شوند. به گفته هواوی عملکرد این سری از گوشی های هواوی در این مورد حتی از برخی از گوشی های گران قیمت تر موجود در بازار نیز بهتر است. از نظر خصیصه های سخت افزاری نیز می توان گفت که این گوشی از تراشه Kirin 659 ساخت خود استفاده کرده است پردازنده آن نیز 8 هسته ای بوده و دارای 8 هسته Cortex-A53 بوده  که 4 هسته آن با سرعت 2.36 و  4 هسته دیگر با سرعت 1.7 گیگاهرتز در ساعت کار می کنند. این چیپست  با فنآوری 16 نانومتری ساخته شده است و رم آن نیز 4 گیگابایت است.



 از نظر عملکرد نیز می توان گفت که این یک چیپست میان رده بوده و عملکرد آن مشابه به عملکرد Snapdragon 625 است. به این معنی است که عملکرد این چیپست با عملکرد یک چیپست پرچم دار بسیار متفاوت است. در حقیقت در سایت های معیار این تراشه تقریبا امتیازی برابر با نصف امتیاز 2017 Snapdragon 820  را کسب کرده است. برای ارتقاء حافظه داخلی نیز می توانید از درگاه سیم کارت دوم استفاده کنید. مقدار حافظه داخلی این گوشی نیز 64 گیگابایت بوده که فایل های سیستم مقداری از این حافظه را اشغال می کند و تنها 48 گیگابایت باقی می ماند که شاید حافظه زیادی نباشد اما باز هم از بسیاری از گوشی هایی که در این محدوده قیمت قرار دارند و تنها 32 گیگابایت حافظه دارند حافظه بیشتری در نظر گرفته می شود. علاوه بر اینکه از کارت حافظه جانبی microSD نیز پشتیبانی می کند.






دوربین:

همان طور که در بالا اشاره شد این گوشی هم در قسمت عقب و هم در قسمت جلو از دوربین دوگانه استفاده کرده است. دوربین ثانویه هر دو از یک لنز 2 مگاپیکسلی استفاده کرده تنها وظیفه این دوربین ایجاد پس زمینه تار (برای مثال: ایجاد پرتره) و ثبت اطلاعات عمقی است. دوربین اصلی عقب از یک لنز 16 مگاپیکسلی در حالی که دوربین اصلی جلو از یک لنز 13 مگاپیکسلی استفاده کرده است. خود برنامه دوربین نیز بسیار مفید بوده و کار خود را به خوبی انجام می دهد. برخلاف بسیاری از گوشی های هوشمند با دو بار فشار دادن دکمه کاهش صدا به جای کلید پاور میانبر استفاده سریع از دوربین فعال می شود.




از نظر عملکرد نیز می توان گفت که عکس هایی که در نور روز گرفته می شود بسیار شارپ بوده و به خوبی جزئیات را ثبت می کند. به طور کلی در حضور نور طبیعی و کافی کیفیت عکس های گرفته شده با این دوربین قابل توجه بوده با وجود این دو موردی که می بایست اصلاح شود کانتراست و اشباع رنگ است به این دلیل که رنگ های پیش فرض قطعا تاریک و فاقد وضوح هستند. تنها راهی که می توانید این مشکل را برطرف نمایید این است که به تنظیمات رفته و مقدار اشباع و کانترست را تنظیم کرده تا بتوانید عکس های بهتری را ثبت کنید. اما در مقایسه با سایر گوشی های میان رده ای که در این محدودیت قیمتی قرار دارند کیفیت عکس های آن بسیار قابل توجه است. اما در هنگام شب و در حضور نور ناکافی ممکن است  این دوربین ضعیف تر عمل کند. بیشتر عکس هایی که گرفته می شود کمی تارتر بوده و جزئیات آن از بین رفته است. هیچ تنظیماتی نیز برای آن وجود ندارد. اما اگر در هنگام عکس گرفتن  گوشی را  کاملا ثابت نگه داشته و  یا آن را روی سه پایه مخصوص عکس گرفتن قراردهید این مشکلات ممکن است تا حدودی اصلاح شود. دوربین سلفی نیز می تواند سلفی های بسیار دقیقی را ثبت کند؛ اما همانند بسیاری از دوربین های سلفی سایه روشن های عکس ها  اندکی از بین  می رود اما باز هم کیفیت عکس ها نسبت به سایرگوشی های موجود در بازار قابل توجه است.




هم دوربین سلفی و هم دوربین اصلی هر دو از حالت پرتره برخوردار هستند. بنابرین شما می توانید به منظور خلق یک عکس خلاقانه تر پشت زمینه را تار کنید. این خصیصه بسیار خوب کار می کند. با توجه به اینکه این خصیصه تنها در برخی از گوشی های پرچمدار وجود دارد. بنابرین پشتیبانی یک گوشی میان رده از این خصیصه می تواند یکی از نقاط قوت آن در نظر گرفته شود. اما با وجود دوربین فوق العاده و کیفیت خوب تصاویر ثبت شده توسط ای دوربین یکی از نقاط ضعف این گوشی کیفیت ضبط ویدئو است. چرا  که این گوشی از ضبط ویدئو 4K پشتیبانی نمی کند بنابرین کیفیت ویدئو های ضبط شده توسط این گوشی نسبت به سایر گوشی هایی که از ضبط  ویدئو 4K پشتیبانی می کنند کمتر است.


صدا:

این گوشی از یک اسپیکر مجزا استفاده کرده است که در قسمت پایین گوشی قرار گرفته است و صدای بسیار بلندی داشته و از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است بنابرین هنگام  زیاد کردن میزان صدا نیز هیچ گونه نویزی احساس نمی شود بنابرین می توانید از یک صدای شفاف لذت ببرید. خوشبختانه این گوشی از جک هدفون برخوردار بوده بنابرین نیازی نیست برای هدفون بلوتوث هزینه اضافی پرداخت کنید. از نظر کیفیت صدای تماس نیز که این گوشی صدای بسیار خوبی را ارائه داده است صدای هدفون بسیار طبیعی به نظر می رسد و از کیفیت کافی برخوردار است. بنابرین شما به راحتی صدای شخص تماس گیرنده را تشخیص داده  و صدا را به خوبی دریافت می کنید از طرفی نیز شخص تماس گیرنده نیز صدا را بسیار خوب دریافت می کند.


باتری:

در ساخت گوشی هوآوی میت 10 از یک باتری 3,340 میلی آمپری استفاده شده است که برای دستگاهی با این اندازه عالی است. بدون هیچ گونه مشکلی به مدت یک روز کامل شارژ را نگه می دارد؛ اما اگر استفاده بیشتری داشته باشد ممکن است زودتر از یک روز کامل باتری تخلیه شود. اما این گوشی فاقد شارژ سریع و شارژ بی سیم می باشد بنابرین مدت زمانی که طول می کشد که این گوشی شارژ شود نسبت به سایر گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند طولانی تر است.


نتیجه گیری:

این گوشی قیمت بسیار مقرون به صرفه ای داشته بدنه آن بسیار مقاوم بوده و از یک صفحه نمایش 2:1  با لبه های بسیار نازک برخوردار است. شیشه پنل جلو نیز بسیار تاثیر گذار است و زیبایی خاصی را به این گوشی بخشیده است. در کاربردهای معمول روزانه بسیار خوب عمل می کند و با چند ترفند در روشنایی روز می تواند عکس های بسیار خوبی ثبت کنید. حالت پرتره دوربین سلفی و دوربین اصلی هر دو عملکرد بسیار خوبی داشته و اسکنر اثر انگشت بسیار دقیق و سریع عمل می کند.


هوآوی میت 10 لایت

 Huawei Mate 10 Lite

 

مشخصات کلی:

 

حافظه داخلی:

64 گیگابایت

 

حافظه ی رم:

4 گیگابایت

 

CPU(پردازنده):

8 هسته ای - فرکانس 2.36 گیگاهرتز-HiSilicon Kirin 659

 

دوربین اصلی:

16 مگاپیکسل (دوگانه)

 

اندازه نمایشگر:

5.9 اینچ

 

باتری:

لیتیوم پلیمری 3340 میلی آمپر


اطلاعات کلی
برند هواوی
GPU (گرافیک) Mali-T830 MP2
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 16 مگاپیکسل (دوگانه)
اندازه 7.5 × 75.2 × 156.2 میلی متر
وزن 164 گرم
جنس بدنه آلومینیوم
حافظه 64 گیگابایت حافظه داخلی - 4 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2017, October
سال تولید 2017
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4x2.36 GHz Cortex-A53 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست Hisilicon
چیپست HiSilicon Kirin 659
سرعت 2.36 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 7.0 Nougat
صفحه نمایش
اندازه 5.9 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی ، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2160 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~76.5%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~409
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گیگابایت ( استفاده از درگاه سیم کارت 2)
دوربین
دوربین اصلی 16 مگاپیکسل (دوگانه)
رزولوشن 2160 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلم برداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 13 مگاپیکسل (دوگانه)
امکانات ژئوتگینگ ، فوکوس لمسی ، تشخیص چهره ، تشخیص لبخند ، HDR ، پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت - قطب نما - شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE-A (2CA) Cat6 300/50 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه ,GLONASS , BDS
رادیو
بلوتوث 4.2, A2DP, LE, aptX
مادون قرمز
USB microUSB 2.0
OTG
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه - پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264 - پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac - ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف،مجهز به نرم افزار EMUI 5.1
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 3340 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.