قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل آنر 7X ظرفیت 64 گیگابایت رم 4GB

  • مدل کالا: Huawei Honor 7X-64GB
  • تمام شد
  • 0 تومان
X





معرفی کامل گوشی هوآوی آنر 7 ایکس


شرکت هوآوی یکی از برند های فعال در بازار موبایل به حساب می آید که هر ساله توانسته است با تولید گوشی های متنوع با خصیصه های بسیار خوب کاربران زیادی را تحت سلطه خود بگیرد در واقع این برند چینی توانسته است با کیفیت برخی از محصولات خود تمام سوء ظن ها را نسبت به برند های چینی موبایل از بین ببرد. در حال حاضر نیز مدل های گوشی هوآوی از جمله برند های پرفروش و پرطرف دار در ایران و خاورمیانه به حساب می آیند. یکی از ویژگی های مرتبط با بازاریابی و فروش این شرکت چینی این است که سالانه هم بازار میان رده و هم بازار پرچم دار را مد نظر قرار می دهد. یکی از گوشی های میان رده این برند که به منظور پوشش بازار میان رده طراحی شده است گوشی هوآوی آنر 7 ایکس است که از خصیصه های بسیار خوبی برخوردار است. از جمله خصیصه های بسیار خوب این مدل، طراحی زیبا، بدنه کاملا فلزی و نمایشگری بدون حاشیه است. این گوشی میان رده نسخه ارتقاء یافته گوشی هوآوی آنر 6 ایکس است. در ادامه به معرفی آن می پردازیم.





طراحی:

از جمله خصیصه های مرتبط با طراحی این گوشی میان رده می توان گفت هوآوی این بار از طراحی کامل جدید استفاده کرده است و نشانی از طراحی ورژن قبلی در این گوشی دیده نمی شود. به گفته این شرکت چینی طراحی این گوشی ماه ها زمان برده است. اگر چه این یک گوشی میان رده بوده و نمی توان آن را با سایر مدل های پرچم دار موجود در بازار مقایسه کرد.  با این وجود این شرکت حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند بهترین طراحی را برای این گوشی میان رده ارائه دارد. برای مثال صفحه نمایش این گوشی کاملا بدون حاشیه طراحی شده به طوری که حدود 77 درصد از پنل جلو را به صفحه نمایش اختصاص داده است.




آنر 7 ایکس از ابعاد ۱۵۶.۵× ۷۵.۳× ۷.۶ میلی متر برخوردار بوده و تنها 165 گرم وزن دارد. کیفیت و استحکام این گوشی نیز قابل توجه است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد بدنه این گوشی از جنس آلومنیوم بوده به صورت مات پرداخت شده است. پنل پشت نیز به صورت یکپارچه و تخت طراحی شده و انحنای خاصی ندارد. خطوط آنتن دهی نیز همانند بسیاری از گوشی های دیگر طراحی شده و به خوبی از بدنه قابل تشخیص است. مات بودن بدنه تا حدودی از لغزندگی آن کاسته بنابرین به راحتی در دست جای گرفته و با خیال راحت می توان با آن کار کرد. فریم ها نیز توسط یک نوار پلاستیکی به شیشه گوریلاگلس 2.5D پنل صفحه نمایش متصل شده اند.





دوربین های دوگانه نیز همانند دوربین های موجود در گوشی هوآوی پی اسمارت به صورت افقی قرار گرفته و کمی حالت برجسته دارند. سنسور اثر انگشت این گوشی نیز همانند P smart در میانه پنل عقب قرار داده شده و عملکرد بسیار خوبی را ارائه داده است. از جمله نقاط منفی این سنسور می توان به کوچک بودن آن اشاره کرد. همچنین نسبت به سطح پنل عقب گودی نسبتا زیادی داشه اما عملکرد بسیار دقیق و سریعی را ارائه داده است. این حسگر علاوه بر باز کردن قفل صفحه نمایش عملکرد های دیگری نیز دارد برای مثل اگر روی این سنسور به سمت بالا و پایین ضربه بزنید می توانید صفحه اعلان ها را مشاهده کنید. از دیگر عملکردهایی که توسط این سنسور ارائه می شود می توان گفت که در عکسبرداری سلفی می تواند به عنوان شاتر عمل کند و همچنین زنگ گوشی را نیز می توان با استفاده از آن خاموش کرد.




کلیدهای تنظیم صدا و دکمه پاور در لبه سمت راست گوشی قرار داده شده و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهند. این درحالی است که لبه پایینی میزبان درگاه میکرو یو اس پی و خروجی اسپیکر تک کاناله همچنین جک 3.5 میلی متری صدا است. درگاه حافظه و سیم کارت نیز در لبه سمت چپ قرار گرفته است؛ اما درگاه سیم کارت این گوشی هیبریدی بوده بنابرین یا می توان از آن به عنوان درگاه سیم کارت استفاده کرد و یا به عنوان درگاه سیم کارت دوم؛ اما متاسفانه این گوشی بسیار خوب از هیچ یک از گواهینامه های مقاومت در برابر آب و گرد و خاک پشتیبانی نمی کند. از جمله آپشن های رنگی که برای آن در نظر گرفته شده است می توان به رنگ های آبی، مشکی، طلایی، قرمز و خاکستری اشاره کرد. ترکیب فلز آلومنیوم به همراه آپشن های رنگی زیبا ترکیب زیبایی را به وجود آورده است.





صفحه نمایش:

این گوشی نیز همانند بسیاری از گوشی های میان رده دیگر این برند از یک صفحه نمایش بلند با نسب 18:9 استفاده کرده است. اندازه این صفحه نمایش ۵.۹۳ بوده و از نوع IPS LCD است. تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل را ارائه داده که برای یک گوشی میان رده یک عملکرد بسیار خوب به حساب می آید. تمام متون و نمایش تصاویر از طریق این صفحه نمایش بسیار شارپ بوده و جزئیات را به خوبی نمایش می دهد؛ اما یکی از نقاط ضعف این گوشی می توان این باشد که برخلاف مدل پی اسمارت امکان تغییر رزولوشن صفحه نمایش وجود ندارد. حداکثر روشنایی که این صفحه نمایش ارائه می دهد تقریبا ۳۰۰ نیت بوده که نسبت به گوشی huawei p smart روشنایی آن کمتر است؛ اما با وجود اینکه روشنایی بالایی نداشته اما میزان کانتراست بسیارخوبی را ارائه داده است. ارائه روشنایی در این صفحه نمایش مشابه به صفحه نمایش به کار رفته در گوشی هوآوی میت 10 لایت است. به طور کلی دقت رنگی بسیارخوبی را ارائه داده است. گوشی هوآوی آنر 7 ایکس در حدود 90 درصد از طیف رنگی sRGB را تحت پوشش خود قرار می دهد.




عملکرد صدا:

همان طور که در تصاویر ملاحظه می کنید در این گوشی از یک اسپیکر تک کاناله استفاده شده است؛ اما از نظر میزان حجم صدا عملکرد خوبی داشته و کیفتی صدای رضایت بخشی را ارائه داده است. شفافیت صدا نیز رضایت بخش است. از فنآوری های Histen و DTS  نیز پشتیبانی می کند. بلندی صدا بسیار خوب است اما زمانی که صدا به حداکثر حجم خود رسید ممکن است کمی نویز ایجاد شود.


دوربین:

گوشی هوآوی آنر 7 ایکس از یک دوربین دوگانه استفاده کرده است که یکی از لنز های آن 16 مگاپیکسل و لنز ثانویه 2 مگاپیکسل است. لنز ثانویه این گوشی مسئول ثبت جزئیات مربوط به عمق میدان است. لنز 16 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.2 و اندازه 26 میلی متر بوده و اندازه پیکسلی آن 1.25 میکرومتر است. در مقایسه با سایر گوشی های پرچم دار موجود در بازار دوربین دوم این گوشی آپشن هایی چون عکاسی سیاه سفید، زوم اپتیکال و برخی از خصیصه های دیگر را ارائه نمی دهد و خبری از لرزش گیر اپتیکال تصویر در آنر 7 ایکس نیست. ثبت تصاویر بر عهده دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی است. از جمله خصیصه های این دوربین برخورداری از فوکوس خودکار با تشخیص فاز می توان نام برد. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی بوده که از دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. از جمله قابلیت های این گوشی می توان گفت که هم دوربین سلفی و هم دوربین اصلی از قابلیت عکاسی پرتره برخوردار است. همچنین دوربین اصلی این گوشی از خصیصه «Wide Aperture» برخوردار است که برای تغییر حالت دیافراگم به کار می رود.




از نظر کیفیت دوربین آنر 7 ایکس نیز می توان گفت که در شرایط نوری مناسب و کافی جزئیات به خوبی ثبت می شوند و رنگ های ارائه شده نیز بسیار طبیعی ثبت می شوند؛ اما در شرایطی که نور کافی وجود نداشته باشد، در برخی موارد کیفیت رنگ های ثبت شده اندکی کاهش می یابد. با کم شدن نور نویز تصاویر زیاد می شود؛ اما ارائه اثر بوکه در یک گوشی میان رده همانند گوشی آنر 7 ایکس اگر چه به کیفیت تصاویر ثبت شده در حالت پرتره توسط پرچمدارانی چون آیفون ایکس و یا آیفون 8 و یا حتی آیفون 8 پلاس نیست اما در بخش میان رده هایی با این محدوده قیمت کیفتی قابل قبولی به حساب می آید.این در حالی که حتی رخی از میان رده های موجود در بازار فاقد این قابلیت عکاسی هستند. بنابرین می بایست جهت ثبت تصاویر پرتره به منظور تنظیم مرز میان سوژه و پشت زمینه دقت زیادی کرد تا بتوان عکس های بی عیب و نقصی را ثبت کرد.




سخت افزار:

همان طور که در بالا نیز اشاره شد این گوشی یکی از گوشی های میان رده بازار در نظر گرفته می شود بنابرین از یک چیپست میان رده نیز استفاده کرده است. هوآوی آنر 7 ایکس از چیپست HiSilicon Kirin 659 استفاده کرده است که پردازنده آن 8 هسته ای است. هسته های به کار رفته در آن نیز از نوع Cortex-A53 بوده که 4 هسته آن با سرعت 2.36 و 4 هسته دیگر با سرعت 1.7 گیگاهرتز در ساعت عمل می کنند. این چیپست با استفاده از فنآوری 16 نانومتری ساخته شده است که در مقایسه با چیپست هایی که با استفاده از فرآیند 14 نانومتری ساخته شده اند مصرف انرژی بالاتری دارد. از نظر عملکرد نیز می توان گفت که نسبت به تراشه 658 HiSilicon Kirin میزان 4 درصد سریع تر شده است.



نرم افزار:

این گوشی به صورت پیش فرض از رابط کاربری 5EMUI استفاده کرده و با اندورید 7 اجرا می شود. این رابط کاربری توسط شرکت هوآوی سفارشی شده است و تفاوت قابل توجهی با نسخه خام آن دارد. این رابط کاربری نسبت به نسخه قبلی تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده است. به مثال اعلان ها نسبت به نسخه قبل زیباتر طراحی شده اندازه آیکون ها کاهش یافته در حالی که تعداد این آنها افزایش پیدا کرده است. پخش اعلان ها دو مرحله ای است و در مرحله اول پنج آیکون به همراه اسلایدر تنظیم نور به نمایش در می آید. مهمترین خصیصه های که به این رابط کاربری اضافه شده App Drawer است. در زمان قفل بودن صفحه نمایش نیز شما می توانید روی صفحه نمایش این گوشی مواردی چون ماشین حساب، ضبط صدا، دسترسی پیدا کنید. اگر صفحه نمایش را به سمت بالا ضربه بزنید به این آیکون ها دسترسی پیدا می کنید. یکی از خصیصه های بسیار کاربردی که در این نسخه از رابط کاربری اضافه شده است، Phone Manager  است. با استفاده از این خصیصه شما می توانید عملکرد های گوشی خود را بهینه سازی کرده و وجود ویروس، مصرف باتری و برنامه ها ی دیگر را مورد بررسی قرار دهید همچنین در این خصیصه قابلیت مسدود کردن تماس ها و پیام ها نیز قرار داده شده است.


باتری:

باتری به کار رفته در گوشی هوآوی آنر 7 ایکس 3340 میلی آمپری بوده و طول عمر بسیار خوبی را در حوزه گوشی های هوشمند میان رده از خود نشان داده است. به دلیل برخورداری از این باتری و پردازنده کم مصرف خود در کنار نمایشگر FHD+ این گوشی طول عمر بسیار خوبی را ارائه داده است. در زمان تماشای فیلم این گوشی می تواند به طور میانگین حدود 9 ساعت شارژ را نگه دارد و در این زمینه می توان آن را در دریف گوشی هایی چون میت 10 لایت، هوآوی پی اسمارت، قرار داد. اگر چه میزان طول عمر باتری تحت تاثیر عوامل دیگری نیز قرار دارد اما به طور کلی میزان طول عمر این گوشی و عملکرد باتری آن در مقایسه با ورژن های قدیمی این گوشی قابل توجه است؛ اما از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. به همین دلیل شارژ کامل این گوشی حدود 2 ساعت 30 دقیقه طول زمان می برد.


نتیجه گیری:

به طور کلی می توان گفت که این گوشی از جمله مدل هایی است که در طراحی خود سلیقه جوانان در نظر گرفته شده است؛ و در بخش میان رده ها یکی از گوشی های خوب و نسبت به خصیصه هایی که دارد یک گوشی مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود اگر چه نمی توان آن را در ردیف گوشی های پرچمدار در نظر گرفت اما به دلیل خصیصه هایی چون طراحی زیبا و صفحه نمایش با حاشیه کم باز هم طرفداران خاص خود را دارد. دوربین این گوشی نیز در حضور نور کافی عملکرد بسیار خوبی داشته و جزئیات تصاویر و دقت رنگی بسیار خوبی را  ارائه می دهد.







هوآوی آنر 7 ایکس

Huawei Honor 7X

 

مشخصات کلی:

 

حافظه داخلی:

64 گیگابایت

 

حافظه ی رم:

4 گیگابایت

 

CPU(پردازنده):

8 هسته ای - فرکانس 2.36 گیگاهرتز - HiSilicon Kirin 659

 

دوربین اصلی:

16مگاپیکسل (دوگانه)

 

اندازه نمایشگر:

5.93 اینچ

 

باتری:

لیتیوم یونی 3340 میلی آمپر

اطلاعات کلی
برند هواوی
GPU (گرافیک) Mali-T830 MP2
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 16 مگاپیکسل (دوگانه)
اندازه 7.6 × 75.3 × 156.5 میلی متر
وزن 165 گرم
جنس بدنه آلومینیوم
حافظه 64 گیگابایت حافظه داخلی - 4 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2017, December
سال تولید 2017
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4 x 2.36 GHz Cortex-A53 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست HiSilicon
چیپست HiSilicon Kirin 659
سرعت 2.36 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 7.0 Nougat
صفحه نمایش
اندازه 5.93 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2160 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~77.0%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~407
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گیگابایت ( استفاده از درگاه سیم کارت 2)
دوربین
دوربین اصلی 16 مگاپیکسل (دوگانه)
رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلم برداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 8 مگاپیکسل
امکانات ژئوتگینگ ، فوکوس لمسی ، تشخیص چهره ، HDR ، پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت - قطب نما - شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE Cat4 150/50 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه, GLONASS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 4.1, A2DP, EDR, LE
مادون قرمز
USB microUSB 2.0
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر Corning Gorilla Glass - حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه - پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264 - پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac - ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف،مجهز به رابط کاربری EMUI 4.0،
باتری
باتری لیتیوم یونی 3340 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.