قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل هواوی P20 ظرفیت 128 گیگابایت رم 4GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند هواوی
  • مدل کالا: Huawei P20-Dual Sim
  • موجود نیست
  • 0 تومان
X


معرفی کامل گوشی هوآوی پی 20 پرو





Huawei P20 شاید یکی از جالب ترین و منحصر به فردترین مدل های سال 2018  گوشی هوآوی نباشد در واقع دو این افتخار نصیب ورژن گران قیمت تر این سری یعنی گوشی هوآوی پی 20 پرو شده است که با دوربین 3 گانه و یک صفحه نمایش بزرگتر و همچنین قیمتی بالاتر عرضه شده است. به عنوان یک جایگزین مناسب برای سامسونگ گلکسی اس 9 و دیگر گوشی های پرچم دار هوآوی پی 20 پرو دارای خصیصه های بسیار خوبی بوده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. به طور کلی از جمله ویژگی های این گوشی می توان به زیبایی و طراحی جمع و جور با وجود یک صفحه نمایش بزرگ و برخورداری از برخی از خصیصه های هوش مصنوعی اشاره کرد. همچنین با وجود خصیصه های بسیار خوب و منحصر به فرد این گوشی نسبت به بسیاری از گوشی ها از قیمت مقرون به صرفه تری نیز برخوردار است.




طراحی:

در رابطه با طراحی گوشی هوآوی پی 20 می توان گفت که این گوشی از طراحی بسیار زیبایی برخوردار بوده و همانند گوشی هوآوی پی 20 پرو از بریدگی صفحه نمایش نیز پشتیبانی می کند. پنل پشتی از جنس شیشه بوده و به خوبی پرداخت شده است. از دوربین سه گانه در این گوشی صرف نظر شده است اما همانند گوشی های هوآوی میت 10 و هوآوی میت 10 پرو از لنز های دوربین Leica استفاده کرده است که یکی از این لنزها سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور تک رنگ 20 مگاپیکسلی است. یکی از آپشن های رنگی که برای این گوشی درنظر گرفته شده است آپشن گرادیانت طلایی صورتی است که بسیارجذاب به نظرمی رسد. همه مدل ها رنگی بوده و لبه های منحنی داشته و هر دو پنل نیز همانند گوشی آیفون ایکس از شیشه ساخته شده اند.


دکمه های کنترل صدا و دکمه پاور در جایگاه همیشگی خود در لبه سمت راست این گوشی قرار گرفته در حالی که پورت USB Type-C به همراه اسپیکرها در لبه پایینی قرار گرفته اند. دو موردی که می بایست در نظر گرفته شود این است که پنجره اسپیکرها ممکن است توسط انگشتان دست راست پوشیده شود و دوم اینکه این گوشی نیز همانند گوشی هوآوی پی 20 پرو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نیز نمی کند. علاوه بر اینکه این گوشی فاقد جک 3.5 هدفون است. از گواهینامه IP53 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب نیز برخوردار است که در مقایسه یک امتیاز به حساب می آید.





هوآوی پی 20 بر خلاف گوشی های سری پی گذشته از جمله هوآوی پی 10 بدنه فلزی را کنار گذاشته و به جای آن از شیشه استفاده کرده است و پنل جلو و عقب هر دو به صورت منحنی طراحی شده اند. درحالی که فریم این گوشی از جنس فلز است. فلز به کار رفته در اطراف گوشی با شیشه ترکیب شده و احساس بسیار خوبی را منتقل می کند اگر چه پنل های شیشه ای مستعد لک شدن با اثر انگشت بوده و اثر انگشت روی آن باقی می ماند اما بسیار زیبا به نظر می رسد. انتخاب شیشه درساخت بدنه به همراه آپشن های رنگی بسیار خوب و جذاب ترکیب بسیار زیبایی را در این گوشی به وجود آورده و جلوه لوکسی به آن بخشیده است. 




از جمله این آپشن های رنگی می توان به رنگ های رزگلد، مشکی، خاکستری، سبزآبی و گراداینت بنفش و سبز که از بالای این گوشی از رنگ بنفش شروع شده و به تدریج به سبز آبی تغییر رنگ پیدا می کند اشاره کرد. بر خلاف سری میت 10 در گوشی هوآوی p20 اسکنر اثر انگشت در صفحه جلو پایین صفحه نمایش جای داده شده است؛ و علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد تا قفل صفحه نمایش را باز کنید به عنوان یک کنترل چند منظوره نیز می تواند مورد استفاد قرار می گیرد. اگر بر این دکمه فشار بیشتری وارد کنید به عنوان دکمه عقب عمل می کند که به جای آن می توانید از سه دکمه استاندارد روی صفحه نمایش نیز استفاده کنید.




صفحه نمایش:

این گوشی از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع RGBW-type LCD استفاده کرده که از رزولشن 2244 × 1080 پیکسل برخوردار است. این رزولوشن تراکم پیکسلی 429 در هر اینچ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ای برابر با 18.7:9 را ارائه داده است و این نسبت مشابه به نسبت استفاده شده در گوشی هوآوی پی 20 پرو است. یکی از خصیصه های که در این گوشی و گوشی هوآوی پی 20 پرو مشابه است استفاده از notch یا بریدگی صفحه نمایش است که همانند گوشی آیفون 10بوده اما دقیقا مشابه به آیفون 10 عمل نمی کند. در واقع این بریدگی بسیار کوچک بوده و دوربین جلو و سنسور نوری محیطی را در خود جای داده است؛ و به طور کامل با صفحه نمایش یکی نمی شود زمانی که در حال تماشای ویدئو ها در حالت پرتره هستید و یا دوربین مشغول باشد به طورکلی فراموش می شود. علاوه بر این آپشن هایی نیز در صفحه نمایش قرار داده شده است که کاربران می توانند آن را به طور کامل حذف کنند. به طور کلی کیفیت صفحه نمایش خوب بوده و برخلاف گوشی هوآوی پی 20 پرو این گوشی از پنل OLED استفاده نکرده است اما روشنایی بسیار خوبی داشته و رنگ های بسیار جذابی ارائه داده است.





همچنین علاوه بر این خصیصه های اضافی بسیارخوب دیگری نیز در آن تعبیه شده است که می توان کیفیت صفحه نمایش و ارائه رنگ آن را سفارشی کرد. یکی از این خصیصه ها این است که می توان همانند آیفون و یا آی پد تعادل رنگ سفید صفحه نمایش را بسته به نور محیط تنظیم کرد. شما می توانید یکی از حالت های نرمال (RGB) و یا حالت های شارپ تر و سرزنده تر (DCI P3) را انتخاب کنید. علاوه بر این اگر بخواهید شارژ باتری کمتری مصرف شود می توانید رزلوشن صفحه نمایش را به 720 مگاپیکسل کاهش دهید. عملکرد این صفحه نمایش نیز از نظر تکنیکی نیزعالی بوده و به دلیل روشنایی بالایی که دارد مقدار (456cd/m2) در مجموع خوانش بسیار خوبی در حضور نور مستقیم خورشید دارد. کانتراست رنگی این صفحه نمایش نیز نسبت به اکثر گوشی هایی که از صفحه نمایش IPS استفاده کرده اند بهتر بوده و محدوده رنگی بسیار خوبی داشته و دقت رنگی آن نیز بسیار خوب است.




دوربین:

اولین موردی که در رابطه با p20 به چشم می آید این است که همانند گوشی هوآوی پی 20 پرو از دوربین سه گانه استفاده نکرده و به جای آن از یک دوربین دوگانه برخوردار است که یکی از لنز های آن 12 مگاپیکسلی RGB و لنز دیگر تک رنگ 20 مگاپیکسلی است. لنز اول دارای اندازه دیافراگمم F/1.4 و لنز دوم از دیافراگم F/1.6 استفاده کرده است. اندازه سنسور RGB برابر با 1.5 میکرون در حالی که اندازه لنز منوچورم یا تک رنگ برابر با 1.22 میکرون است. نوع سنسور های به کار رفته در نیز Leica است. به گفته شرکت هوآوی اندازه بزرگ سنسور تک رنگ این امکان را به وجود می آورد تا در شرایط نور کم بهبود بسیار خوبی در کیفیت عکس های ثبت شده حاصل شود.





خصیصه های این دوربین بسیار خوب به نظر می رسد برخورداری از دیافراگم 1/2.3 که به طور معمول بزرگتر از حد یک گوشی هوشمند درنظر گرفته می شود. در حقیقت سنسور استفاده شده در این نیز 22% بزرگتر از سنسور به کار رفته درگوشی سامسونگ گلکسی اس 9 است دارای اندازه پیکسلی کمتر از 1.4um میکرون متر است. همه این خصوصیات با دیافراگم f/1.6 لنز منوچورم و زوم 4 هیبریدی برابر ترکیب می شود و به ثبت عکس های خیره کننده ای می انجامد. دوربین جلو این گوشی بسیار خوب شرکت هوآوی نیز از یک لنز 24 مگاپیکسلی استفاده کرده که نسبت به لنز دوربین جلو موجود درگوشی هوآوی پی 10 یک جهش محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت که خروجی این دوربین جلو عکس های بسیارشارپ و فوق العاده خواهد بود.

قبلا یک گوشی که از پردازنده Kirin 970 استفاده کرده بود جهت جبران نور کم درشب به صورت خودکار ISO و متعاقبا سرعت شاتر را تنظیم می کرد؛ اما در این گوشی به منظور جبران نور کم دارای این قابلیت ارائه شده است که می تواند صحنه های مختلف را تشخیص دهد. برای مثال اگر شما بخواهید یک عکس دسته جمعی در یک مهمانی را ثبت کنید این دوربین ممکن است حالت های Group، Night هر دو را برای این صحنه در نظر بگیرد. گفته شده است که این خصیصه ممکن است با به روزرسانی رابط کاربری به گوشی های قدیمی تر هوآوی نیز اضافه شود. در مقایسه با عکس های ثبت شده با آیفون ایکس این عکس ها وضوح کمتری داشته و جزئیات عکس های ثبت شده در نور کمی محو شده است. دوربین گوشی هوآوی پی 20، قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، برخوردار بوده که از برخی از تثبیت کننده های ویدئویی نیز استفاده می کند. نرم افزاردوربین نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و با دو بارکلیک بر کلید پایین تنظیم صدا می تواند در کمتر از 3.0 ثانیه اسکرین شات تصویر را ثبت کند.


سخت افزار:

 Huawei P20 عملکرد بسیار خوبی داشته و همیشه و در تمام موارد بسیار پاسخ گو بوده و یک گوشی پرسرعت در نظر گرفته می شود. خوانش اثر انگشت نیز بسیار سریع و دقیق بوده و قفل صفحه نمایش را در کمترین زمان ممکن باز می کند. چیپست استفاده شده در این گوشی HiSilicon Kirin 970 است که مشابه به چیپست به کار رفته در گوشی هوآوی میت 10 پرو بوده و از 8 هسته تشکیل شده است. 4 هسته آن Cortex A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر A73 بوده که با سرعت 2.4 گیگاهرتز در ساعت عمل می کند. به علاوه، این پرازنده از یک چیپست دیگری نیز برخوردار بوده که به منظور پردازش های هوش مصنوعی از جمله تشخیص صحنه های مختلف توسط دوربین و حالت ace unlock مورد استفاده قرار می گیرد. حافظه در نظر گرفته شده برای آن نیز 128 و رم آن 4 گیگابایت است.پی بیست از جمله گوشی های سریع موجود در بازار در نظر گرفته می شود. در مقایسه می توان گفت که با وجود اینکه سامسونگ گلکسی اس 9 از پردازنده ای قدرتمند تر از پی 20 استفاده کرده است اما رزلوشن آن پایین تر از آن قرار می گیرد. به همین دلیل است که در سایت معیار GFXBench نرخ فریم ریت (رزولوشن بومی) پی 20 بالاتر از سامسونگ گلکسی اس 9 قرار می گیرد در حالی که نرخ فریم ریت (1080p) از آن بالاتر می رود. به طور کلی عملکرد بسیار روان و سریعی داشته و در هنگام پخش ویدئو 4K و ویدئوهای اسلوموشن هیچ گونه مشکلی و کندی مشاهده نشده است. همچنین خصیصه های ماشین یادگیری و ابزار پاک کردن حافظه به صورت دستی که در پردازنده Kirin 970 گنجانده شده است بسیار مفید است. از جمله قابلیت های ارتباطی این گوشی نیز می توان به NFC، بلوتوث نسخه 4.2 و Wi-Fi و  GPS اشاره کرد.


نرم افزار:

 رابط کاربری این گوشی EMUI 8.1 بوده و با اندروید 8.1 (Oreo) اجرا می شود. این نسخه از رابط کاربری قابلیت های بسیار خوبی را برای این گوشی به ارمغان آورده است از جمله این خصیصه ها می توان به راه اندازی سریع اپلیکیشن ها اشاره کرد علاوه بر این، زمان راه اندازی هر اپلیکیشن در پلتفورم Hi AI هوآوی نیز به حداقل رسیده است. یکی دیگر از قابلیت های نرم افزاری که در این گوشی خوب هوآوی قرار داده شده است جست و جوی تصویر Amazon است. این خصیصه به شما امکان می دهد تا موضوعاتی را جست و جو کنید که از آنها عکس گرفته اید. با فشار دادن روی عکس در گالری با دو انگشت این خصیصه فعال می شود. سپس گوشی سعی می کند که آن تصویر را با مجموعه تصاویر موجود در آمازون مطابقت دهد.


باتری:

زمانی که از این گوشی به عنوان تنها گوشی موبایل خود استفاده می کنید به این معنی است که مجبورید کارها و عملکرد بسیاری را به عهده گوشی خود بگذارید از استفاده از شبکه های اجتماعی گرفته تا تماس و پخش موسیقی تماشای فیلم های گوناگون همه همه در استفاده روزانه انجام می گیرد. بنابرین برخورداری از یک باتری بزرگ و یا عملکرد خوب آن بسیار حیاتی است. در این مورد نیز می توان گفت که این گوشی از باتری 3400 میلی آمپری استفاده کرده که از نوع لیتیوم پلیمری بوده و که به نسبت باتری های لیتیوم یونی عملکرد بهتری دارد. در مورد عملکرد این باتری می توان گفت که به مدت یک شبانه روز کامل شارژ را نگه می دارد و بدون نگرانی می توانید طی این مدت از گوشی خود استفاده کنید؛ اما زمانی که به تماشای فیلم ها و یا عکسبرداری بپردازید شارژ آن زودتر خالی می شود. برای مثال در هنگام 90 دقیقه پخش ویدئو HD با حداکثر روشنایی به همراه حسابی هایی که در پس زمینه همگام سازی هستند P20 تنها 30% درصد از شارژ خود را از دست می دهد. در مقایسه  Galaxy S9  تنها 17% و  iPhone X تنها 10 درصد ناچیز از شارژ خود را از دست می دهند.

اطلاعات کلی
برند هوآوی
GPU (گرافیک) Mali-G72 MP12
سیم کارت دو سیم کارت 4G
دوربین 20 مگاپیکسل (دوگانه)
اندازه 7.7 ×70.8 ×149.1میلی متر
وزن 165گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 128 گیگابایت حافظه داخلی - 4 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, March
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4x2.4 GHz Cortex-A73 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست HiSilicon
چیپست Hisilicon Kirin 970
سرعت 2.4 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه Oreo 8.1
صفحه نمایش
اندازه 5.8 اینچ
نوع صفحه نمایش LTPS IPS LCD لمسی خازنی ، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2244 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~80.7%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~428
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گیگابایت ( استفاده از درگاه سیم کارت 2)
دوربین
دوربین اصلی 20 مگاپیکسل (دوگانه)
رزولوشن 1080 ×2244 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه - فیلمبرداری Full HD - فیلمبرداری HD با سرعت 720 فریم بر ثانیه
فلش LED (دوگانه)
دوربین دوم 24 مگاپیکسل
امکانات ژئوتگینگ ، فوکوس لمسی ، تشخیص چهره ، HDR ،پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت - قطب نما - شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی - ژیروسکوپ
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 4.2, A2DP, EDR, LE
مادون قرمز
USB 3.1, Type-C 1.0 reversible connector
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر NFC - قابلیت شارژ سریع- حذف نویز صدا به کمک میکروفن جداگانه - پشتیبانی از فرمت های تصویری XviD/MP4/H.264/WMV- پشتیبانی از فرمت های صوتی MP3/eAAC+/WMA/WAV/Flac- ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف، مجهز به رابط کاربری EMUI 8.1،
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 3400 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.