قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
    مرتب سازی بر اساس:

گوشی موبایل جی ال ایکس GLX

تاکنون بحث و جنجال این بازار رقابتی موبایل حول و هوش برندهای خارجی بوده است و شاید کمتر کسی در مورد برند داخلی جی ال ایکس اطلاعاتی دارد؛ اما در ادامه سعی خواهیم کرد که در مورد این برند ایرانی یعنی جی ال ایکس نیز اطلاعاتی را بیان کنیم. در ابتدا بررسی خواهیم کرد که ریشه مخفف «جی ال ایکس» یا "GLX" از کجاست و دقیقاً مفهوم آن چیست؟ اگر خرید گوشی جی ال ایکس را مد نظر دارید بهترست اطلاعاتی در مورد مدل‌های مختلف تولید شده در این کمپانی همچنین سیاست کلی آن را به خاطر داشته باشید. شرکت «ارتباط همراه گویا اَروند» از همان آغاز کار، تمرکز اصلی خود را بر تولید گوشی‌های موبایل قرار داد.

ابتدا گوشی‌های تولید این شرکت مدل‌های کلاسیکی بودند که در بازار داخلی توزیع شد و در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت. در آن زمان شرکت‌هایی مثل نوکیا و برخی از شرکت‌های دیگر در زمینه تولید گوشی‌های دکمه‌ای و کلاسیک فعالیت داشتند. این شرکت ابتدا تصمیم گرفت در کنار برندهای خارجی و شناخته شده‌ای که در زمینه تولید گوشی فعالیت داشتند؛ شروع به تولید گوشی‌های کلاسیک کند. سپس این شرکت سعی کرد که به تولید گوشی‌های هوشمند و حتی مدل‌های مختلف تبلت‌ نیز بپردازد. در واقع این شرکت به عنوان اولین تولید کننده ایرانی در زمینه تولید گوشی موبایل در سال 1386 در شهر خرمشهر تأسیس شد.

سپس برای مدتی این شرکت توانست در کنار برندهای قدیمی و شناخته شده‌ای چون، سامسونگ، هوآوی خود را در بازار داخلی مطرح کند؛ اما ناگفته نماند که گوشی‌های آن هیچگاه از نظر کیفیت به پای برندهای دیگری مثل اپل نرسید و اصلاً از نظر کیفیت می‌توان گفت که قابل مقایسه با این برند‌ها هم نبود؛ اما در مقابل، قیمت گوشی جی ال ایکس یکی از نقاط قوت این مدل‌ها محسوب می‌شد و همین امر باعث شد که در کنار برندهای مطرح و فعال در بازار ایران گوشی جی ال ایکس نیز فروش خوبی داشته باشد.

همان طور که گفته شد، ابتدا این شرکت عمداً گوشی‌های کلاسیک و ساده تولید می‌کرد؛ اما در سال 1390 بود که این شرکت تصمیم گرفت که شانس خود را در بخش گوشی‌های هوشمند نیز امتحان کند و اولین گوشی خود را به نام «جی ال ایکس وان» راهی بازار کرد. در واقع این مدل اولین دستگاهی بود که با سیستم عامل اندروید از این شرکت تولید شد. سپس سال 1391 این شرکت، اولین تبلت خود را نیز راهی بازار کرد، سپس اقدام به تولید گوشی‌های متنوع‌تری کرد. قدم بعدی این کمپانی، تولید لوازم جانبی گوشی موبایل به عنوان یک تولید کننده داخلی بود. جالب است بدانید که این شرکت سپس تصمیم گرفت که شانس خود را در گوشی‌های پرچمدار نیز امتحان کند و مدل‌هایی نسبتاً قابل‌توجهی را تولید کرد که از جمله این مدل‌ها می‌توان به «جنرال لوکس شاهین»، «جی ال ایکس آریا»، «جی ال ایکس ماد» اشاره کرد. برای مقایسه قیمت این مدل‌ها با سایر برندهای موجود در بازار نیز می‌توانید لیست قیمت جی ال ایکس را در سایت ببینید. گرچه این روزها خبر تازه‌ای از این برند شنیده نمی‌شود.

یکی از نکته‌هایی که باید صرف نظر از قیمت گوشی جی ال ایکس، در نظر بگیرید این است که در بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت عمده قطعات خود را از شرکت‌های دیگر و عمدتاً شرکت‌های چینی تأمین می کند؛ اما در بخش گوشی‌های کلاسیک تماماً ساخت داخل کشور هستند.

در طی چند سال اخیر این شرکت با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است و دلیل این امر بیشتر به تحولات سیاسی و اجتماعی جامع بر می‌گردد. برای مثال موردی که باعث انتقاد شدید کاربران این برند شد عدم تحویل به موقع برخی از مدل‌های آن مثل جی ال ایکس شایان بود که عمدتاً به دلیل تحریم‌ها علیه دولت ایران و دیگر مشکلات اتفاق افتاد. شاید به همین دلیل است که برای مدتی موجودی و لیست قیمت گوشی جی ال ایکس را کمتر مشاهده کرده‌ایم. همان طور که می‌دانید این روزها شرکت‌های زیادی مثل شیائومی و هوآوی و .. در ایران فعال هستند و طرفداران خاص خود را دارند. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این برند داخلی دوباره می‌تواند خود را در این بازار رقابتی مطرح سازد یا خیر؟ آیا دوباره فعالیت‌های خود را از سر خواهد گرفت؟

فروش گوشی جی ال ایکس در حال حاضر خیلی قابل توجه نبوده؛ اما امید است که این برند ایرانی بتواند مشکلات خود را بر طرف کرده و به زودی به این میدان رقابت برگردد.



© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.