قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
    مرتب سازی بر اساس:

لوازم صوتی و تصویری

بیشتر افراد اوقات فراغت خود را به تنهایی یا در کنار خانواده با لوازم صوتی و تصویری پر می‌کنند. این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که صوت و تصویر مکمل یکدیگرند و هر کدام که نقص و اخلالی داشته باشد بر کیفیت عملکرد کل سیستم صوتی و تصویری تأثیر می‌گذارد. وقتی صحبت از این لوازم می‌شود در واقع باید چند دستگاه مرتبط نظیر تلویزیون، ساندبار، سینمای خانگی، اسپیکر و ... را در نظر داشت که این کمی انتخاب بهترین گزینه را برای مشتریان سخت می‌کند، بنابراین باید نگاهی جامع و مفید به نکات کلیدی خرید این قبیل لوازم داشته باشید که در ادامه برای شما فراهم شده است.

اول از هرچیزدر خرید لوازم صوتی و تصویری باید به نوع و اندازه‌ی خانه خود دقت کنید؛ اینکه در آپارتمان زندگی می‌کنید یا خانه‌ی مجزا و آیا منزل شما بزرگ است یا کوچک! برای خانه‌ی کوچک نیاز نیست به دنبال یک سیستم صوتی قوی و سیستم تصویری ( تلویزیون) بزرگ باشید، اما برای خانه‌ی بزرگ باید یک تلویزیون بزرگ و سیستم صوتی توانمند خریداری کنید.

همانطورکه می‌دانید منظور از سیستم تصویر عموماً تلویزیون و سیستم صوتی هم طیف گسترده‌ای از ابزار مانند ساندبار، سینمای خانگی، اسپیکر، دستگاه پخش کننده‌ی دی وی دی، ساندبیس‌ها و ... را در بر می‌گیرد. برای تجربه‌ی انتخاب هوشمندانه لوازم صوتی و تصویری باید با برخی اجزای اصلی این سیستم‌ها آشنا شوید. در اینجا نگاهی مختصر بر این اجزاء خواهیم داشت.

بلندگو، اسپیکر و باند هر سه نامیست که به یک دستگاه داده شده و صدا را با کیفیت لازم از آمپلی فایرها پخش می‌کند. در بیشتر مواقع، بلندگوها به تنهایی برای انجام این وظیفه کافی نیستند، بنابراین از ساب ووفر برای ارائه‌ی صدای بم و از تیونر برای پخش صدای ریز استفاده می‌شود. آمپلی فایر دارای دو مدل استریو و سینمای خانگی بوده که نوع اول از دو کانال و نوع دوم از چندین کانال پشتیبانی می‌کند.

هنگام خرید لوازم صوتی و تصویری به میزان حافظه، درگاه‌های ارتباطی و کابل‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. یک سیستم خوب از قابلیت بلوتوث، وای فای، پورت USB، درگاه HDMI، کامپوننت و AVI پشتیبانی می‌کند که از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. توصیه می‌شود از کابل‌های رابط استیل یا آلومینیومی استفاده کنید، زیرا به ندرت کیفیت صدا را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در خرید لوازم صوتی و تصویری کیفیت برایتان مهمتر است یا زیبایی؟ ممکن است یک دستگاه زیبا چندان با قدرتمند نباشد و یا یک دستگاه توانمند و با کیفیت ظاهر زیبایی نداشته باشد. در صورتی که هر دو مورد به یک اندازه برایتان اهمیت دارد باید وقت و انرژی بیشتری را برای هماهنگ کردن اجزای مختلف وسایل مورد نظر خود اختصاص دهید.

تجربه‌ی تماشای فیلم مورد علاقه با کیفیت تصویرعالی و صدای شفاف و فراگیر دیگر یک رویا نیست و با وجود تنوع چشمگیر دستگاه‌های صوتی و تصویری قدرت انتخاب بسیاری را برای شما فراهم شده است. یکی از مهم ترین نکات که پرداختن به آن ضروری است اینست که شما دقیقاً به دنبال چه کاربری از سیستم صوتی و تصویری خود هستید؛ آیا عاشق گوش فرا دادن به موسیقی هستید، یا به دنبال غرق شدن درعمق فیلم وسریال با صدای فراگیر؟ هر کدام از این هدف‌ها می‌تواند در انتخاب نوع سیستم به شما کمک شایانی کند.

میزان صدایی که سیستم‌های صوتی تولید می‌کنند با وات اندازه گیری می‌شود و در واقع مجموع توان خروجی هر دستگاه نشان دهنده‌ی میزان قدرت آن است. طراحی مدرن تلویزیون‌های هوشمند رو به سوی باریک‌تر شدن دارد که این به مراتب نتیجه‌ای جز کاهش کیفیت صدا ندارد، از طرفی به دلیل اهمیت زیبایی ظاهری این سیستم تصویری، بلندگوها در قسمت‌های نه چندان استانداردی تعبیه می‌شوند، بنابراین نباید انتظار زیادی از کیفیت صدای تلویزیون‌های هوشمند داشت، اما باید به لحاظ ارائه‌ی کیفیت تصویر مطلوب، اقدام به خرید تلویزیون خوش ساختی کرد.

وقتی به سیستم تصویری اشاره می‌شود عموماً منظور همان تلویزیون است که در این ترکیب سیستم صوتی و تصویری حرف اول را می‌زند؛ اگر شما از سیستم صوتی قوی بهره ببرید، اما از نظر تصویری کیفیت خوبی را تجربه نکنید تمام زحمات شما برای انتخاب لوازم خانگی مناسب به هدر رفته است. برای خرید یک سیستم تصویری مناسب ( تلویزیون) باید به طراحی، سایز نمایشگر، رزولوشن تصویر و زاویه دید توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا تمام این موارد در کیفیت عملکرد آن نقش حیاتی دارند.

برای برخی سیستم‌های‌ صوتی امکان پخش محتوا بدون استفاده از تلویزیون و دستگاه‌های واسطه‌ی دیگر با بهره گیری از فلش مموری نیز فراهم شده که نکته‌ی مثبتی در این خصوص در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر متداول‌ترین سیستم‌های صوتی و تصویری بازار را انواع سینمای خانگی، ساندبار و ساندبیس‌ها تشکیل می‌دهند؛ اینکه کدام یک از آنها سیستم صوتی مد نظر شما است، بستگی به میزان بودجه، انتظارات شما و امکانات مورد نظرتان دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید هنگام تماشای تلویزیون میزان کیفیت صدا را افرایش دهید، خرید یک سیستم صوتی ساده با امکانات معمولی و قیمت مناسب، معقولانه‌ترین کار است. اگر قصد دارید هنگام تماشای فیلم یا موزیک، فضای حضور در سینما یا کنسرت را در خانه تداعی کنید پس باید به دنبال خرید یک سیستم صوتی پیشرفته و با امکانات فراوان باشید.

سینمای خانگی، ساندبار و ساندبیس‌ها در انواع مدل‌ها با استفاده از فناوری‌های متفاوت و با بهره گیری از امکانات متنوع راهی بازار شده‌اند که هر کدام براساس نیاز مشتریان بازار مخصوص به خود را دارد و هر کاربر براساس توقعات خود بهترین مدل سیستم صوتی و تصویری را خریداری می‌کند.

ساندبار که در زمره‌ی سیستم‌های صوتی محبوب قرار می‌گیرد معمولاً صدایی فراگیر و واضح را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و در مقایسه با سینمای خانگی قیمت کمتر، کاهش میزان سیم کشی‌های پیچیده، ظاهر و ابعاد جمع و جور و افزودن ویژگی‌های ارتباطی مفید را ارائه می‌دهد. سینمای خانگی نیز یکی از کاربردی‌ترین لوازم‌های صوتی محسوب می‌شود که برای مکان‌های بزرگ مناسب بوده و امکان جا‌به‌جایی بلندگوها را فراهم می‌کند؛ از طرفی سینمای خانگی آمپلی فایرهای قدرتمندتری نسبت به ساندبار داشته و صدای دالبی و چند کاناله را توانمندتر از ساندبار پخش می‌کند.

در مجموع، با در نظرداشتن تمامی نکات ذکر شده، نسبت به خرید هوشمندانه‌ی یک سیستم صوتی و تصویری مناسب برای سپری کردن لحظات ناب در کنار خانواده خود داشته باشید. 

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.