قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Mi 8 Lite ظرفیت 64 گیگابایت رم 4GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • 0 تومان
X


برای تغییر رنگ روی دکمه ی متناظر کلیک کنید.

مشکی
آبی
قرمز

بررسی کامل گوشی شیائومی می 8 لایت

برای اولین بار شرکت شیائومی از سری Youth در 19 سپتامبر رونمایی کرده است. اولین مدل این مجموعه به نام Xiaomi Mi 8 Lite رونمایی شده است. این گوشی هم ردیف گوشی هایی چون nova 3i ،Samsung Galaxy J8 و سایر گوشی های میان رده قرار داشته و قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد.





طراحی:

به دنبال استقبال از گوشی های پرچم داری چون هوآوی پی اسمارت پلاس هوآوی آنر 10 شرکت شیائومی هم رنگ گرادیانت را در محصولات خود به کار گرفته است. به نظر می رسد که رنگ گرادیانت به خوبی با نوع طراحی آن متناسب بوده و بسیار زیبا به نظر می رسد. حقیقتا تفاوت این دو بسیار اندک است. ماژول دوربین ها به جای عمودی، افقی طراحی شده است. نمایشگر آن دارای بریدگی بوده اما اندازه این بریدگی نسبت به موبایل های رقیب آن کوچکتر است. دکمه های تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته در حالی که سمت چپ آن میزبان درگاه سیم کارت است. در قسمت پایین هم اسپیکر و پورت USB Type-C قرار داشته و میکروفن در بالای این دستگاه جای گرفته است.









دوربین دوگانه و فلش و اسکنر اثر انگشت هم در عقب گوشی قرار گرفته اند. کار کردن با آن راحت و ایمن بوده و لغزندگی کمی در دست دارد و جایگاه سنسور اثر انگشت هم در جای مناسبی در پنل پشت درست در مرکز متمایل به بالا جای داده شده از این رو لنز دوربین ها در اثر تماس با دست لک نمی شود. فریم آن آلومینیومی بوده و پنل پشت و جلو از شیشه ساخت شده است و شیشه استفاده شده در پشت آن 3D است. استفاده از شیشه هم مزایا و معایب خود را دارد. یکی از تفاوت های می 8 لایت با گوشی های دیگری چون شیائومی می 8 اس ای و شیائومی می 8 استاندارد این است که ماژول دوربین های آن به صورت افقی طراحی شده است. ابعاد آن برابر با 156.4×75.8× 7.5 و وزنی برابر با 169 گرم دارد.


دوربین:

دوربین اصلی آن دوگانه بوده و دارای لنز 12 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.9 و اندازه پیکسلی 1.4 میکرون) و لنز ثانویه 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بوده درحالی که دوربین سلفی آن 24 مگاپیکسل است. در مجموع عملکرد دوربین ها عالی بوده ثبت جزئیات خوبی داشته و تصاویر ثبت شده حداقل نویز را دارا هستند. لنز استفاده شده در دوربین سلفی سنسور Sony IMX576 است و از تکنولوژی 4×1 پیکسل پشتیبانی می کند در نتیجه قادر است تا روشنایی عکس ها در زمان تاریکی افزایش دهد. بدون شک دوربین سلفی آن یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود. 




صفحه نمایش:

می 8 لایت از یک پنل LCD با اندازه 6.26 اینچ برخوردار بوده که رزولوشن 2280× 1080 پیکسل را ارائه داده است. نسبت صفحه به بدنه به کار رفته در اینجا 9 به 19 است. اندازه آن مشابه به اندازه صفحه نمایش می 8 بوده اما از پنل می 8 اس ای بزرگتر است. ابعاد آن هم مشابه به می 8 بوده اما می 8 لایت کمی از می 8 لغزنده تر است به این دلیل که از شیشه 3D ساخته شده است. به طور کلی روشنایی این صفحه برای خواندن محتوا در حضور روشنایی روز کافی بوده و کنتراست و اشباع رنگی آن در سطح مطلوبی قرار دارد. این صفحه همچنین از آپشن هایی چون حالت تغییر رنگ، تغییر حالت خواندن و حالت شب به همراه تنظیمات تونالیته رنگی و روشنایی جداگانه هم برخوردار است.




سخت افزار:

پردازنده به کار گرفته شده در اینجا Snapdragon 660 AIE است که با فرآیند ساخت 14 نانومتری ساخته شده است. AIE به این معنی است که در واقع نسخه ارتقاء یافته Snapdragon 660 AI است. این مدل گوشی شیائومی در دو نسخه 64/4 و 128/6 عرضه شده اما از جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی نمی کند. امتیاز این گوشی هم در بنچمارک آنتوتو برابر با 136.587 بوده  و از بسیاری از گوشی هایی که در این حوزه قرار دارند امتیاز بیشتری را در این بنچمارک کسب کرده است.


این گوشی اولین محصولی است که از Vulkan API پشتیبانی می کند از این رو فشار روی پردازنده در زمان بازی را به مقدار قابل توجهی کاهش داده همچنین قابلیت های پردازشی بهتری در عملکردهای چند وظیفه ای دارد. با استفاده از این قابلیت می توان از بازده کامل عملکرد چند هسته ای بهره برده و تجربه گیمنگ را به مقدار قابل توجهی بهبود می بخشد. همچنین به منظور بهبود عملکرد تصاویر بازی، به موتور Unreal Engine مجهز شده است. پردازنده گرافیکی به خدمت گرفته شده هم Adreno 512، است که عملکرد بسیاری خوبی را برای این مدل به ارمغان آورده است. از قابلیت های ارتباطی آن می توان به مواردی چون Bluetooth 5.0, Wi-Fi ac dual-band, GPS/AGPS/GLONASS/BDS اشاره کرد اما رادیو و NFC ندارد.


نرم افزار:

Mi 8 Lite، با اندروید 8.1 و پوسته سفارشی MIUI 9.6 استفاده کرده است. رابط استفاده شده بسیار کاربردی بوده و زوایای آیکون ها منحنی است. ناوبری به شیوه iOS انجام شده و عمل سوایپ کردن از قسمت پایین و طرفین انجام می شود. یک دسته استاندارد از ابزارهایی مثل ضبط تصویر از نمایشگر، قطب نما، مدیریت بهینه سازی و اسکن QR codes و غیره هم وجود دارد. برای مثال در این نسخه از رابط کاربری شما می توانید با دوبار کلیک کردن بر روی دکمه پاور دوربین را راه اندازی کرده و با فشار سه انگشت بر روی صفحه نمایش اسکرین شات بگیرد.



باتری: 

می 8 لایت به باتری لیتیوم پلیمری 3350 مجهز شده است. این باتری از شارژ سریع Quick Charge 4.0، پشتیبانی می کند. این باتری در تست PCMark Work 2.0، با حداکثر روشنایی صفحه می تواند به مدت 5 ساعت 15 ثانیه دوام داشته باشد در حالی که در استفاده بیشتر این مقدار به 9 ساعت و 31 دقیقه هم خواهد رسید. مدت زمان شارژ آن هم به طور متوسط 1 ساعت و 50 دقیقه طول می کشد اما یک شارژ مناسب تر( با خروجی بالای 1.81 آمپر) این زمان می تواند بسیار کوتاتر شود.

همچنین شما می توانید با استفاده از پنل پیشرفته مقایسه گوشی در این سایت این گوشی را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دهید.

اطلاعات کلی
برند شیائومی
مدل Xiaomi Mi 8 Lite M1808D2TG
GPU (گرافیک) Adreno 512
سیم کارت دو سیم کارت 4G
دوربین 12 مگاپیکسل(دوگانه)
اندازه 7.5 × 75.8 × 156.4میلی متر
وزن 169 گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 64 گیگابایت حافظه داخلی-4 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, September
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4x2.2 GHz Kryo 260 & 4x1.8 GHz Kryo 260
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست Qualcomm SDM660 Snapdragon 660
سرعت 2.2 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 8.1 Oreo
صفحه نمایش
اندازه 6.26 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2280 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~82.5%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~403
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گیگابایت ( استفاده از درگاه سیم کارت دوم)
دوربین
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل (دوگانه)
رزولوشن 2280 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم برداریFull HD با سرعت 30 /120 فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداریFull HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، (gyro-EIS)
فلش LED
دوربین دوم 24 مگاپیکسل
امکانات ژئوتگینگ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت-قطب نما-شتاب سنج(حسگر حرکتی) -حسگر مجاورتی - ژیروسکوپ
شبکه
تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / LTE-A
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS ,BDS
رادیو
بلوتوث 5.0, A2DP, LE
مادون قرمز
USB Type-C 1.0 reversible connector
امکانات
ارسال پیام SMS ,MMS ,Email ,Push Mail ,IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر مجهز به قابلیت شارژسریع(Quick Charge 3.0)-حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264- پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac-ویرایش عکس و فیلم- قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 3350 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.