قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Redmi 6A ظرفیت 32 گیگابایت رم 2GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • 0 تومان
X


نقد بررسی کامل گوشی شیائومی ردمی 6 ای


همان طور که می دانید شیائومی دو خط تولید گوشی موبایل دارد. یکی از آنها خانواده Mi که محصولات پرچم دار و خط تولید بعدی سری Redmi بوده که میان رده های آن را تشکیل می دهد. قرار دادن حرف A در نامگذاری نیز نشان دهنده یک گوشی ارزان قیمت این شرکت است. شیائومی همچنان به عرضه مدل های جدید خود ادامه می دهد، بعد از معرفی سری می 8 که در سه نسخه به نام های شیائومی می 8، شیائومی می 8 اکسپلورر  و شیائومی می 8 اس ای عرضه شد، این بار چند مدل بسیار خوب میان رده را به نام های شیائومی ردمی 6 ای، شیائومی ردمی 6 و شیائومی ردمی 6 پرو وارد بازار شده اند. همان طور که می دانید سری ردمی این برند از جمله موبایل های میان رده پرفروش و پرطرفدار این برند محسوب می شود. مدلی که در اینجا قصد داریم معرفی کنیم گوشی شیائومی ردمی 6 ای است.




در بین این سه نسخه ردمی 6 ای نسخه استاندارد این سری است. همان طور که اشاره شد این خانواده یکی از خطوط تولید شیائومی است که هر ساله با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت عالی طیف وسیعی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده و توانسته با فروش بالای خود سهم عمده ای از بازار میان رده را به خود اختصاص دهد. در این بخش ما هنوز هم می توانیم برخی از قابلیت های خیره کننده سری قبل آن یعنی ردمی 5 ای را ببینیم، جای هیچ شکی نیست که این نسخه نیز به عنوان یکی از پرفروش ترین مدل های شیائومی در نظر گرفته خواهد شد. به طور کلی ردمی 6 ای یکی از جدید ترین و مقرون به صرفه ترین محصولاتی است که تا به حال توسط این شرکت عرضه شده است. از چیپست MTK Helio A22 chip استفاده کرده و رم آن 3 است. دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل و از یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی نیز برخوردار است. همچنین با پلتفورم اندروید 8.1 اجرا شده و رابط کاربری استفاده شده در آن نیز MIUI 9  بوده در حالی که برنامه است به MIUI 10 نیز ارتقاء یابد. 


طراحی:


کلید های تنظیم صدا در لبه سمت چپ قرار گرفته در حالی درگاه سیم کارت و کارت حافظه در لبه سمت راست این گوشی قرار گرفته اند. ردمی 6a از نظر اندازه و طراحی مشابه به گوشی شیائومی می 6 است. زمانی که سال گذشته گوشی ردمی 5 ای رونمایی شد عنوان بهترین میان رده را به خود اختصاص داد، حال شیائومی ردمی 6 ای نیز این ترند را دنبال کرده است. در طراحی و ساخت پنل پشت از فلز مات بهره برده شده بنابرین علاوه بر زیبایی استحکام فوق العاده ای نیز دارد. ابعاد آن برابر با 147.5× 71.5 × 8.3  میلی متر و وزنی برابر با 145 گرم دارد در نتیجه ترکیب این اندازه به همراه گوشه های گرد حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل کرده و خاصیت ارگونومیکی بسیار خوبی را ارائه داده است.




این مدل از یک بدنه فلزی برخوردار بوده و طراحی آن کاملا کلاسیک است. آپشن های رنگی در نظر گرفته شده برای آن نیز شامل رنگ های صورتی ، طلایی، آبی، و خاکستری است. در واقع می توان گفت که شیائومی با ارائه این آپشن های رنگی سلیقه آقایان و خانم ها هر دو را مد نظر قرار داده است. به جزء رنگ خاکستری که پنل جلو آن به رنگ مشکی طراحی شده در بقیه مدل ها، طراحی پنل جلو به رنگ سفید است.


نمایشگر:

نمایشگر آن اندازه ای برابر با 5.45 داشته و نسبت 18:9 را به کار برده است. این صفحه نمایش کیفیت HD و رزولوشن 1440× 720 پیکسل را ارائه داده و به طور کلی 80.5% از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. در بالای این صفحه نمایش نیز همانند لبه پایینی حداقل حاشیه را دارد. نوع این صفحه نمایش نیز IPS LCD است. از نظر کیفیت می توان گفت گرچه به کیفیت صفحه نمایش OLED موجود در برخی از پرچمداران نمی رسد اما در بخش میان رده ها از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. 




سخت افزار:

تراشه به کار رفته در آن Mediatek Helio A22 بوده و پردازنده آن از 4 هسته Cortex-A53 تشکیل شده که با سرعت 2.0 گیگا هرتز عمل می کنند. این پردازنده از جمله تراشه پرقدرت و میان رده بوده که در ساخت آن فرآیند جدید ساخت 12nm را به کار گرفته است. در مقایسه با Snapdragon 425 عملکرد آن مقدار 37%  ارتقاء یافته است. از جمله ویژگی های آن می توان به این موارد اشاره کرد که، نسبت به نسخه قبل مزایای بیشتری ارائه داده و عملکرد آن در کاربردهای معمول روزانه بهبود یافته است.


از نظر حافظه داخلی نیز Xiaomi Redmi 6A، دارای حافظه 32 و رم 2 گیگابایت بوده و از کارت حافظه جانبی MicroSD جهت ارتقاء حافظه تا 256 گیگابایت نیز پشتیبانی می کند. همانند نسخه اصلی ردمی 6 ای نیز از خصیصه های متعدد هوش مصنوعی پیشرفته برخوردار بوده و سیستم MIUI بهینه شده بنابراین مقدار فوت پرینت حافظه داخلی تا 30% کاهش یافته است. یکی دیگر از خصوصیاتی که در این گوشی ارزان قیمت شیائومی اضافه شده پشتیبانی از AI Voice Commands  یا دستورات صوتی AI است. همچنین زمانی که Redmi 6A برای باز کردن قفل روبه روی صورت قرار می گیرد به صورت خودکار روشن می شود.


قابلیت های ارتباطی:

از این نظر شیائومی ردمی 6 از انواع دیگر چیزی کم نداشته است. این بار شرکت شیائومی از بلوتوث نسخه 4.2V ،WiFi ،GPS ،GLONASS، ژیروسکوپ، قطب نما، شتاب سنج، سنسور مجاورتی و سیستم هوش مصنوعی (AI) برخوردار است. بدون شک این ویژگی ها در میان محدوده وسیع گوشی های هوشمند ارزان قیمت که در حال حاضر در بازار موجود است برجسته هستند.


نرم افزار:

همان طور که در بالا نیز اشاره شد این محصول با پلتفورم اندروید 8.1 اجرا شده و از رابط کاربری پیش فرض MIUI 9.0 استفاده کرده است. در این نسخه اندورید خصیصه هایی چون split screen، assistant، تم های جدید و سیستم بهینه سازی پیشرفته، حالت باز کردن سریع قفل صفحه نمایش جدید، گنجانده شده و احتمالا، ناتیفیکیشن ها هم راحت تر  پاسخ داده  و یا فیلتر می شوند.


دوربین:

سنسور دوربین جلو دارای رزولوشن 5 مگاپیسکل بوده که  امکان باز کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از صورت را امکان پذیر می کند.


در پنل عقب نیز، از یک فلش LED برخوردار بوده و دوربین قرار داده شده در این قسمت یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده شده است . شاید یکی از خصیصه هایی که xiaomi redmi 6a را از سایر محصولاتی که دارای دوربین دوگانه هستند، متمایز می کند برخورداری از یک سنسور برای دوربین اصلی است.



در هر حال، این امر بر روی عملکرد آن تاثیری نداشته است، به طور کلی عکس های گرفته شده با آن از کیفیت باورنکردنی برخوردار هستند. به لطف وجود رابط کاربری MIUI این بار این امکان به وجود آمده که بتوان با استفاده از تنها یک سنسور موجود در دوربین اصلی، اثر بوکه خلق کرد و عکس های پرتره بسیار خوبی را ثبت کرد.

 

باتری:


این بار شیائومی از اندازه 3000 میلی آمپری در باتری بهره برده است. اندازه این باتری نسبت به رقبای دیگر اندکی کمتر است، اما دلیلی ندارد که عملکرد آن را زیر سوال برد به این دلیل که در رابط کاربری MIUI همیشه بهترین آپشن ها برای مصرف بهینه انرژی برخوردار است. بنابراین می تواند تا حدود 10 ساعت پیوسته بدون نیاز به شارژ مجدد شارژ شود. برای اطلاع از قیمت روز گوشی با 19کالا همراه باشید.


اطلاعات کلی
برند شیائومی
GPU (گرافیک) PowerVR GE8320
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 13 مگاپیکسل
اندازه 8.3 × 71.5 × 147.5 میلی متر
وزن 145 گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 32 گیگابایت حافظه داخلی - 2 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, June
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Quad-core ( 2.0 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست Mediatek
چیپست Mediatek Helio A22
سرعت 2.0 گیگاهرتز
تعداد هسته 4 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 8.1 Oreo
صفحه نمایش
اندازه 5.45 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 1440 ×720 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~72.7%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~295
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 2 گیگابایت
حافظه داخلی 32 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گیگابایت ( استفاده از درگاه اختصاصی)
مشخصات صفحه نمایش
رزولوشن 1440 × 720 پیکسل
دوربین
دوربین اصلی 13 مگاپیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 5 مگاپیکسل
امکانات ژئوتگینگ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی - قطب نما
شبکه
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS , BDS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 4.2, A2DP, LE
مادون قرمز
USB microUSB 2.0
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-پشتیبانی از فرمت های تصویری XviD/MP4/H.265 - پشتیبانی از فرمت های صوتی MP3/WAV/eAAC+/Flac - ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف، مجهز به رابط کاربری MIUI 9.0،
باتری
باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.