قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی

مقایسه پردازنده های پرچم داران 2017 دنیای موبایل در بنچمارک های مختلف

نوشته شده توسط علی خاکسار 2017/05/18 17:55:36 0 نظرات

مقایسه پردازنده های پرچم داران 2017 دنیای موبایل در بنچمارک های مختلف شامل:

HTC U 11 , Xiaomi Mi 6 , iPhone 7 Plus , Galaxy S8 Plus , HTC 10 , LG G6 - Pixel XL , HTC U Ultra , Huawei Mate 9

 

    mediatek-pro         Exynos

 

زمانی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید سوال های زیادی ممکن است برایتان پیش آید یکی از این سوال های متداول ممکن است مربوط به پردازنده آن باشد اینکه کدام پردازنده سرعت بیشتری دارد؟ در این جا ما گوشی HTC U 11 را که از پردازنده اسنپ دراگون 835 استفاده کرده است مبنا قرار می دهیم. امتیاز گوشی هوشمند اچ تی سی یو11، به دلیل چیپست اسنپ دراگون 835 آن است. این همان چیزی است که دقیقا HTC U Ultra فاقد آن است. اچ تی سی جدید یکی از گوشی هایی است که از بهترین تراشه های کوالکام استفاده کرده است هرچند این گوشی، اولین گوشی هوشمندی نیست که از این تراشه استفاده کرده است. 

 

این به این معناست که این گوشی هوشمند در مقابل خود رقبای بسیار خوبی دیگری نیز دارد. یکی از این رقبا، شیائومی می 6 است که همانند گلکسی اس 8 پلاس از چیپست اسنپ دراگون 835 استفاده کرده است رقیب بعدی آن Galaxy S8+ است که از چیپست8895 Exynos خود شرکت سامسونگ استفاده کرده است. همچنین ما Mate 9 که از چیپست Kirin 960 استفاده می کند را نیز مورد بررسی قرار دادیم. رقبای دیگر مقابل این گوشی نیز دارای چیپست های قدیدمی تر کوالکام یعنی اسنپ دراگون 820 و اسنپ دراگون 821 هستند.

 

اما این نام های بی شمار برای شما مفهمومی نخواهد داشت؛ تنها نمودار های میله ای به عنوان یک مرجع خوب، همه آنچه را که می خواهید بدانید را به شما نشان می دهند. بنچمارک AnTuTu کل این سیستم را مورد بررسی قرار داده است. اچ تی یو 11 برنده شده است (دریک مورد با می 6، برابر بوده اما در هر حال در بالای نمودار قرار دارد).

 

AnTuTu 6 مقایسه بنچمارک

1-compare

 

این گوشی برخی از بهترین فروشندگان گوشی های هوشمند آیفون 7 وگلکسی اس 8 را از دور خارج کرده است. این پنچ مارک همچنین HTC Ultra و LG G6 را با هم مقایسه می کند. در واقع هر دو مدل های 2017 می باشند اما عملکرد اواخر سال 2016 را دارند ما در اینجا نمی خواهیم به اچ تی سی یو 10 اشاره کنیم.

 

چند هسته ای) ) GeekBench 4 مقایسه بنچمارک

c2

 

 

 

تک هسته ای )) GeekBench 4 مقایسه بنچمارک

c3

 

 در اینجا اچ تی سی یو 11 با رم 4 گیگابایتی را مورد بررسی قرار می دهیم. گرچه در بنچمارک بعدی CPU در واقع عملکرد هر هشت هسته آن اهمیت دارد همان طور که می بینید تغییر از چهار هسته (در اسنپ دراگون 821 و 820) به هشت هسته (در اسنپ دراگون 835) تاثیر قابل توجه ای بر عملکرد چند هسته ای دارد. هرچند هسته های جدید، خودشان به خودی خود سرعت خیلی زیادی ندارند.

Basemark X مقایسه بنچمارک

c4

HTC U 11، همچنین از جدیدترین پردازنده گرافیکی کوالکام یعنی adreno 540 استفاده می کند؛ که سازندگان این تراشه ادعا می کنند که عملکرد این تراشه 25 درصد بیشتر از تراشه های قبلی است. بنچمارک x از این ادعا حمایت می کند. در واقع بهبود عملکرد اچ تی سی یو 11 در مقایسه با HTC U 11 بیش از یک چهارم است. در مقایسه با گوشی های هوشمندی که از تراشه اسنپ دراگون 821 استفاده می کنند، مثل ال جی جی 6 این تفاوت کمتر (20 درصد) است؛ اما هنوز هم یک بهبود قابل توجه به حساب می آید.

 

با ارتقاء رابط کاربری گرافیکی جدید، به نظر می رسد پردازنده های گرافیکی multi G71  Exynosدر اس 8 پلاس و kirin در میت 9 نسبت Adreno مدیریت بهتری دارد. با این وجود کوالکام عملکرد فوق العاده ای در بازی های پرچم دار دارد.

Basemark ES 3.1 / Metal مقایسه بنچمارک

 

ما می دانیم که تعداد چیپست های موجود در بازار از تعداد گوشی ها بیشتر است. اما برتری عملکرد  چیپست  اسنپ دراگون 835 نسبت به سایر چیپست ها کاملا روشن است حتی خارج از این محک نیز این چیپست یک مدعی بوده که بسیاری از مدعیان پرچم دار دیگر را از دور خارج می کند.

 

 


© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.