قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی

اندروید P نسخه بعدی اندروید

نوشته شده توسط خانم سپهری 2018/02/22 09:49:47 0 نظرات

اندروید P نسخه بعدی اندروید

مشخصات نسخه P اندروید
 
 
امروزه سیستم عامل اندروی یکی از سیستم عامل های مهم و محبوب بوده که در اکثر برند های موبایل مورد استفاده قرار می گیرند. برند هایی چون سامسونگ، شیائومی، ال جی و غیره از این پلت فورم استفاده می کنند. در حالی که شرکت گوگل هر روز تلاش می کند که امنیت سیستم عامل اندروید را بالا ببرد هر چند وقت یک بار گزارشاتی از بد افزار های مخرب انتشار پیدا می کند که نظر کاربران را نسبت به برخی از گوشی های هوشمند خراب می کند. شرکت گوگل این موضوع را در نظر گرفته و قرار است که به این منظور خصیصه ای را به نسخه بعدی اندورید اضافه کند. هنوز اطلاعاتی زیادی در مورد نسخه بعدی نرم افزار اندورید در دسترس نیست اما تاکنون مشخص شده است که این نسخه از نرم افزار اندورید دارای مقداری بهینه سازی دریافت خواهد کرد که دسترسی به API های ناشناس را مسدود می کند. تاکنون فقط همین مقدار اطلاعات از این نسخه منتشر شده است؛ اما با توجه به ماهییت منبع باز اندروید می توان حدس زد که در نهایت این ورژن به چه صورتی خواهد بود. 
 
مشخصات کلی اندروید پی
 
یکی از منابع مشخص کرده است که این نسخه اندروید قانونی را به وجود می آورد که می تواند از دسترسی برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند به دوربین جلوگیری شود. می بایست برای کاربران که نگران امنیت گوشی خود هستند دقیقا ثابت شود این خصیصه می تواند یک قابلیت بسیار مفید و سودمند باشد چرا که دیگر نیازی نیست که نگران بد افزارهای مخرب بوده و با اطمینان کامل می توانند با گوشی خود کار کنند. این منبع خاطر نشان کرده است که هر اپلیکیشن مجزا که غیر مفید تشخیص داده شود و در پس زمینه فعال باشد، اگر امکان دسترسی به دوربین برای آن فراهم شود، یک کد اشتباه دریافت خواهد کرد. اما از طرفی نیز در حالی این خبر بسیار خوشحال کننده ای است؛ Slashgear احتمال دیگری را نیز در نظر می گیرد و بیان می کند که این قابلیت از برخی از لحاظ دیگر ممکن است اثر بازدارنده نیز داشته باشد.

 

 

این قانون بر ID های کاربران در اپلیکیشن ها اعمال می شود. در واقع شناسه های (UID) منحصر به فردی هستند که سیستم عامل اندروید در زمان نصب هر برنامه برای آن در نظر می گیرد. هر زمانی که UID بی اساس تلقی شود همانند زمانی که گوشی به حالت Doze می رود اندروید دسترسی آن به دوربین را مسدود می کند. این واقعیت که یک بد افزار بدون اینکه کاربر بداند به دوربین دسترسی داشته باشد قطعا نگران کننده خواهد بود. به همین دلیل است که در بیشتر لپ تاپ ها در کنار دوربین وبکم لامپی وجود دارد که اگر این دوربین مورد استفاده قرار بگیرد روشن می شود. از آنجایی که در تبلت و گوشی های همراه این خصیصه فیزیکی وجود ندارد در برخی موارد تشخیص اینکه آیا دوربین آنها مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر مشکل است.

 

خصیصه امنیتی اندروید پی

در نسخه سال قبل آندروید آرئو از خصیصه ای استفاده شد که در برخی موقعیت ها به منظور حفظ حریم خصوصی پیام هایی را مبنی بر فعال بودن برخی از برنامه ها در پس زمینه را نشان می داد اما متاسفانه برخی از کاربران این خصیصه را دوست نداشته یا آن را نادیده گرفته یا به طور کلی آن را غیر فعال کردند. بنابرین با مسدود کردن برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند دسترسی به دوربین به کلی از بین رفته و حفظ حریم خصوصی کاربران به نحو بهتری مدیریت می شود. البته می بایست این نکته را نیز خاطر نشان کرد که این خصیصه ممکن است بر اپلیکیشن هایی که بر به طور نامحسوس بر ثبت تصاویر دوربین ها تکیه می کنند مثل برنامه های ضد سرقت نیز تاثیر گذارد مگر اینکه آنها در لیست سفید Doze قرار گیرند. دسته ای از برنامه های ضد سرقت وجود دارند از طریق دوربین جلو که تنها با یک درخواست کاربر شروع به ثبت تصاویر می کنند تا تصاویر دزد و یا محیط اطراف را بدون اینکه آنها متوجه شوند را ثبت کنند. ممکن است راهبرد جدید اندورید p این قابلیت را به یک قابلیت بی استفاده و بی فایده تبدیل کند.

 

اما از آنجایی که اندروید O تازه به روز رسانی شده و تا به امروز تنها گوشی های هوشمند کمی که به این نسخه به روز رسانی شده اند احتمال اینکه اندروید P به زودی معرفی شود بسیار بعید به نظر می رسد.  در حال حاضر گوشی هایی مثل Sony Xperia XA2،Sony Xperia XA2 Ultra از اندورید 0 استفاده می کنند. بدون شک سوالاتی زیادی پیرامون این قابلیت وجود داشته و ما دوست داریم که چیزهای بیشتری راجع به آن بدانیم. در روزهای آینده اخبار بیشتری را از این نسخه اندورید منتشر خواهیم کرد.

 

 


© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.