قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Mi A2 Lite ظرفیت 64 گیگابایت رم 4GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • 0 تومان
X


نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی 6 پرو(شیائومی می ای 2 لایت)




در ماه دسامبر 2017، شیائومی به عنوان بهترین برند از نظر نسبت قیمت به سخت افزار شناخته شد. در این ماه سری ردمی 5 به بازار عرضه شد که از قیمت بسیار خوب و یک پنل تماما صفحه نمایش برخوردار بود. در واقع، این شرکت با این حرکت، به بسیاری از کاربران خود کمک کرد تا از این نوع تکنولوژی که تا قبل از این تنها در مدل های میان رده و پرچم دار دیده می شد در یک گوشی موبایل رده پایین و ارزان قیمت بهرمند شوند. از این رو، برای کاربران این فرصت به وجود آمد تا به جای استفاده از این تکنولوژی در گوشی های پرچم دار با صرف هزینه زیاد، آن را در یک گوشی مقرون به صرفه دریافت کنند. حال نوبت به گوشی شیائومی می ای 2 لایت است که این بار با پشتیبانی از بریدگی این شانس را به کاربران خود دهد. Xiaomi mi a 2 در ماه ژوئن معرفی و عرضه شده است که در ادامه به برخی از خصوصیات آنها اشاره خواهیم کرد. نکته ای که می بایست در نظر داشته باشید این است که این گوشی نسخه چین بوده در حالی که نسخه گلوبال این مدل به نام شیائومی می ای 2 لایت به بازار عرضه خواهد شد اما از نظر خصیصه های سخت افزاری این گوشی کاملا شبیه هم هستند.

برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی به سایت 19کالا مراجعه کنید.



در هر حال، این روزها در بازار موبایل از طراحی نمایشگر های سنتی دیگر استقبال نمی شود. همان طور که می دانید، بیشتر برندهای گوشی موبایل از بریدگی نمایشگر استفاده کرده اند. از طرفی نیز، این امر یک سردرگمی به وجود می آورد به این دلیل که برخی از کاربران، نمی دانند که آیا استفاده از گوشی هایی که از بریدگی نمایشگر برخوردار هستند آسان هست یا خیر؟  Xiaomi mi A2 Lite یا نسخه گلوبال آن شیائومی می ای 2 لایت نه تنها اولین گوشی از سری ردمی است که از بریدگی صفحه نمایش استفاده کرده بلکه اولین گوشی 1000 یوانی دنیا است که از این تکنولوژی برخوردار است. این مدل یکی از گوشی های ارزان قیمت شیائومی به حساب می آید که از تراشه Snapdragon 625 و دوربین دوگانه برخوردار است. در اینجا ما نگاهی به برخی از خصیصه های آن می اندازیم و بررسی می کنیم که آیا می ای 2 لایت شایسته این همه تحسین است یا خیر؟


طراحی:

بریدگی این نمایشگر نیز میزبان قابلیت هایی چون سنسور نوری، بلندگو، و دوربین 5 مگاپیکسلی است. به همین دلیل است که بریدگی آن در مقایسه با مدل های چون شیائومی می 8 و شیائومی می 8 اس ای باریک تر است. در مورد پنل عقب نیز می توان گفت، این بار نیز تمام عناصر به کار رفته در خط تولید مدل های ردمی قبلی تکرار شده و این پنل دقیقا مشابه به پنل پشتی گوشی Redmi Note 5 است. بنابراین اشاره به تفاوت های واقعی میان می ای 2 لایت و شیائومی ردمی نوت 5 بسیار سخت است. هر دو مدل از طراحی سه مرحله ای استفاده کرده به این صورت که میانه آن از فلز ساخته شده در حالی که قسمت بالا و پایین از جنس پلاستیک است.


دوربین دوگانه به صورت عمودی در قسمت سمت چپ بالای این پنل و فلش آن نیز بین دو سنسور دوربین قرار داده شده است. این در حالی است که جایگاه سنسور اثر انگشت تغییر نکرده و در میانه این پنل قرار گرفته و لوگو شیائومی نیز در جای همیشگی خود قرار دارد. در پایین آن، نیز می توان پورت micro USB به همراه میکروفن کاهش نویز و یک بلندگو را مشاهده کرد. قسمت بالا نیز میزبان جک 3.5 میلی متری صدا، میکروفن کاهش نویز صدا، و سنسور کنترل از راه دور مادون قرمز است.





اما تنها یک شکاف 1+2 در سمت چپ بدنه وجود داشته که از Dual-Card Dual-Standby پشتیبانی می کند. در قسمت راست راکر قدیمی تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارند.





ابعاد آن 149.3 × 71.7 × 8.8 میلی متر و وزنی برابر با 178 گرم  داشته و آپشن های رنگی ارائه شده برای آن نیز شامل قرمز، آبی، مشکی، و طلایی و رزگلد است.

صفحه نمایش:

شیائومی می ای 2 لایت به یک پنل تماما صفحه نمایش 5.84 اینچی مجهز شده و رزولوشن 2230×1080 و نسبت 19:9 را ارائه داده است. به لطف اندازه آن که معادل یک موبایل 5.1 اینچی معمولی است عملکرد بسیار خوبی در استفاده یک دستی دارد. همچنین این بار از آپشن های Sunscreen (حالت استفاده در آفتاب)، Eye Protection Mode(حالت محافظت چشم) و Intelligent Environment Adaptation Mode( حالت تطبیق محیطی هوشمند) نیز برخوردار است. این نمایشگر لمسی خازنی از نوع IPS LCD بوده و کیفیت Full HD+ را ارائه داده و توانسته است تجربه بصری روشن و شادابی را برای کاربران ارائه دهد.


دوربین:




دوربین اصلی می ای 2 لایت به دو سنسور 12+5 مگاپیکسلی، با اندازه پیکسلی 1.25 میکرون مجهز شده و به طور معمول، این اندازه پیکسل مقدار نور بیشتری را نسبت به سایر رقبا با همان دیافراگم جذب می کند. در نتیجه عکس های ثبت شده در شب روشن تر بوده و نویز آنها نیز به نسبت کمتر است. نمونه عکس های ثبت شده در روز نیز نشان می دهد که در زمان هوای بارانی و جایی که نور کافی وجود نداشته است جزئیات چراغ های خیابان و قسمت های تیره برگ ها از بین رفته اند. اما در حضور نور طبیعی عملکرد دوربین چشمگیر بوده و  کیفیت عکس هایی با کیفیت رضایت بخشی را تولید می کند. نمونه های گرفته شده از گیاهان نشان می دهد که رنگ ها بسیار عالی است و خطوط برگ ها و جزئیات لبه ها همه به خوبی ثبت شده اند. در شب نیز، عکس ها روشن تر بوده در حالی که نویز قسمت تاریک از بین رفته است. کیفیت فیلمبرداری نیز خوب به نظر می رسد. اما زوم و نگاه کردن به جزئیات نشان می دهد که برگ ها جزئیات مهم خود را از دست داده اند. دوربین سلفی آن نیز یک لنز 5 مگاپیکسلی است.


نرم افزار:

این گوشی با پلتفورم 8.1 (Oreo) اجرا شده و از رابط کاربری MIUI9، استفاده کرده اما برنامه ریزی شده که به MIUI10 به روز رسانی شود. که در حال حاضر نسخه بتای نسخه جدید رابط کاربری در حال آزمایش است. این به روز رسانی رابط کاربری قادر است همه باگ های پیدا شده در Xiaomi Mi 8 و Mi 8 SE ،Xiaomi Mi A 2 Lite را از بین برد. از آنجایی که رابط کاربری MIUI 9 با نمایشگر های قدیمی سازگاری بیشتری داشته ممکن است در رابطه با استفاده از بریدگی صفحه نمایش مشکلاتی را به وجود آورد که این موضوع نیز با به روز رسانی MIUI10 از بین خواهد رفت. 


عملکرد و سخت افزار:




Xiaomi Mi A2 lite به چیپست Snapdragon 625 یعنی پلتفورم کم مصرف موبایل مجهز است که سال هاست استفاده آن در خطوط تولید شیائومی ادامه دارد. از این رو در نگاه اول این چیپست برای ما آشناست. سوال اینجاست که عملکرد این چیپست در این گوشی به چه صورت خواهد بود. امتیاز این چیپست در سایت معیار AnTuTu برابر با 78.702 بوده که برای چیپست Snapdragon 625 یک نتیجه استاندارد به حساب می آید. Honor of Kings یکی از بازی هایی است که با استفاده از آن اجرا شده است با نگاه به تصویر زیر می توان مشاهده کرد که بالاترین کیفیت تصویر، کیفیت بالای صفحه نمایش و حالت های فریم ریت بالا فعال هستند. نرخ اجرای بازی 50 فریم بر ثانیه بوده اما با یک حرکت به 42 فریم بر ثانیه کاهش یافته است و در یک صحنه زمانی که ما می بایست از مهارت ها استفاده کنیم نرخ اجرای بازی به 33 فریم بر ثانیه کاهش یافته است. اما می بایست بیان کنیم که عملکرد این تراشه عالی است که بخش عمده آن نیز مربوط به بهینه سازی های انجام گرفته در رابط کاربری Miui برای گیم است. از نظر حافظه داخلی نیز سه نسخه 32+4 و 64+4 و نسخه 32+3 گیگابایتی از آن عرضه خواهد شد. همچنین از درگاه سیم کارت جداگانه برخوردار بوده که از کارت حافظه جانبی microSD تا 256 گیگابایت پشتیبانی می کند.


باتری:




باتری استفاده شده در آن یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپری است که نسبت به باتری های لیتیوم یونی عملکرد بهتری دارد. شیائومی می ای 2 لایت به همراه سر شارژر استاندارد، 10W عرضه شده است. زمانی که قابلیت شارژ آن مورد آزمایش قرار گرفت در حالی که میزان شارژ باقی مانده آن 16% بوده در این حالت میزان شارژ طی نیم ساعت به 42% رسیده است. با وجود اینکه از شارژ سریع پشتیبانی نکرده اما به طور کلی در 100 دقیقه می تواند به طور کامل شارژ شود. این مدت زمان از بسیاری دیگر از گوشی هایی که فاقد شارژ سریع هستند کمتر طول می کشد. در حالت استند بای، به مدت 15 ساعت، مصرف شارژ 6% بوده و می توان به مدت یک روز پیوسته، و با وجود استفاده از Weibo ویدئو و بازی از آن استفاده کرد. طی مدت 9 ساعت و 25 دقیقه به طور میانگین 59% از شارژ خود را مصرف می کند. 


نتیجه گیری:

روشن است که عرضه شیائومی ردمی پرو 2 تنها یک هدف داشته و آن چیزی نیست جز اینکه، وارد کردن طراحی تماما صفحه نمایش به یک گوشی میان رده. در هر حال، از آنجایی که سری ردمی شیائومی قیمت پایینی دارد پیش بینی می شود که بیش از میلیون ها نسخه از آن به فروش رود. در نتیجه افرادی که قصد دارند گوشی با برش صفحه نمایش را خریداری کنند می توانند ابتدا با این گوشی این قابلیت را تجربه کرده و  تصمیم نهایی خود را بگیرند.

اطلاعات کلی
برند شیائومی
مدل Xiaomi Mi A2 Lite M1805D1SG
GPU (گرافیک) Adreno 506
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 12 مگاپیکسل (دوگانه)
اندازه 8.8 × 71.7 × 149.3 میلی متر
وزن 178 گرم
جنس بدنه بدنه آلومینیومی، پنل جلو شیشه ای
حافظه 64 گیگابایت حافظه داخلی-4 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, July
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (2.0 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست Qualcomm MSM8953 Snapdragon 625
سرعت 2.0 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه Oreo 8.1 قابل ارتقا به Pie 9.0
Android One
صفحه نمایش
اندازه 5.84 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2280 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~79.5%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~432
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گیگابایت ( استفاده از درگاه اختصاصی)
دوربین
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل(دوگانه)
رزولوشن 2280 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 5 مگاپیکسل
امکانات HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت-شتاب سنج(حسگر حرکتی)-ژیروسکوپ-حسگر مجاورتی -قطب نما
شبکه
تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / LTE-A (2CA) Cat6 300/50 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band, WiFi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS , BDS
رادیو رادیو FM (در صورت آپدیت به اندروید 9)
بلوتوث 4.2, A2DP, LE
مادون قرمز
USB microUSB 2.0
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-پشتیبانی از فرمت های تصویری XviD/MP4/H.265 - پشتیبانی از فرمت های صوتی MP3/WAV/eAAC+/Flac - ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف،پشتیبانی از رابط کاربری MIUI 10
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.