قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A8 Plus 2018 ظرفیت 64 گیگابایت رم 4GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند سامسونگ
  • مدل کالا: Samsung Galaxy A8 Plus-64GB-2018-Dual Sim
  • تمام شد
  • 0 تومان
X


فروش ویژه

19 ????

فروش ویژه

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس





سامسونگ گلکسی ای 8-2018 و سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس  از جمله گوشی های میان رده بسیار خوب در بین مدل های گوشی سامسونگ بوده که در ماه ژانویه 2018 عرضه شده است؛ این دو گوشی میان رده سامسونگ شباهت بسیار کمی با نسل قبل یعنی Samsung Galaxy A8 در سال 2016 دارند؛ اما به دلیل استفاده از شیشه در بدنه آن سامسونگ گلکسی ای 8 سال 2018 شباهت بسیار زیادی به سامسونگ گلکسی اس 8 دارند. از جمله شباهت های این گوشی بسیار خوب شرکت سامسونگ به سامسونگ گلکسی اس 8 می توان به صفحه نمایش بلند و نامحدود آن اشاره کرد که از نوع سوپر آمولد است. همچنین همانند گوشی های پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس، از یک باتری 3500 میلی آمپری استفاده کرده است. همچنین از رابط کاربری Samsung Experience استفاده کرده است؛ اما در واقع این یک گوشی میان رده در نظر گرفته می شود و دارای پردازنده و دوربین متفاوتی نسبت به این دو  است. این گوشی از نظر عملکرد هیچگاه به عملکرد پرچم دار  سری اس نخواهد رسید.



طراحی:

اگر چه گوشی سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس سال 2018 از نظر ظاهری همانند طراحی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 است اما زمانی که این دو گوشی را در دست بگیرید تفاوت این دو قابل توجه خواهد بود. اولین چیزی که با در دست گرفتن این گوشی متوجه خواهید شد این است که صفحه نمایش آن دارای لبه های بیشتری نسبت به سری اس سامسونگ است بنابرین می توان گفت که تصور یک صفحه نمایش لب تا لب را خراب کرده است. این گوشی از این نظر به خوبی سامسونگ گلکسی اس 8 نیست. با وجود اینکه صفحه پشتی این گوشی انحنای زیادی داشته صفحه نمایش با حداقل انحنا ساخته شده است . بنابراین در حالی که این گوشی تنها کمی از اس 8  بزرگتر و ضخیم تر شده است اما بسیار بزرگتر آن به چشم می آید؛ و تفاوت دیگر بین این دو وزن آنها است. سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس- 2018 دارای وزنی برابر با 191 گرم بوده در حالی که S8 وزنی برابر با 152 گرم دارد. زمانی که این دو را در دست بگیرید تفاوت این دو را احساس خواهید کرد.



از نظر مواد سازنده می توان گفت که این گوشی از شیشه و فلز ساخته شده است و شیشه آن از جنس گوریلاکلس 5 است که یکی از جدیدترین و باوام ترین سری های موجود در بازار به حساب می آید. فلز به کار رفته در آن نیز آلومینیوم سری 7000 بوده که بر خلاف آلومنیوم براق به کار رفته در اس 8 مات است. حال این سوال پیش می آید که استفاده از شیشه مناسب است یا خیر؟ پاسخ این است که شیشه تا زمانی که تمیز باشد یکی از گزینه های ایده ال است از طرفی نیز استفاده از شیشه باعث می شود که اغلب اوقات جای لک و اثر انگشت بر آن باقی بماند. یکی دیگر از نکاتی که می بایست در مورد بدنه شیشه ای بدانید این است که این مواد بیشتر در معرض شکستکی قرار دارند از این رو می بایست همیشه برای گوشی خود از قاب محافظ استفاده کنید تا در صورت سقوط از شکستن آن جلوگیری به عمل آید؛ اما نکته مثبت این شیشه این است که نسبت به بدنه آلومینیومی لغزندگی کمتری داشته بنابراین استفاده از آن به نسبت راحت تر است. 





و منحنی بودن صفحه پشتی نیز باعث شده است که به راحتی در دست جای بگیرد. دکمه های کنترلی اطراف گوشی از آلومینیوم ساخته شده در نتیجه مشخص تر بوده و به راحتی نیز لمس شده و عملکرد بسیار خوبی نیز دارد. اسپیکرها در سمت راست قرار گرفته اند (همانند گوشی های سری ای سال گذشته). در قسمت پایین این گوشی نیز پورت USB-C شارژ و جک هدفون قرار گرفته است. همچنین دکمه پاور  و اسپیکر اصلی را در لبه راست  و کلید تنظیم صدا را در لبه چپ قرار داده است. درگاه سیم کارت و  micro SD در لبه بالایی قرار گرفته است. طراحی دوربین در پنل عقب نیز برجسته نبوده و طراحی تختی دارد.





یکی دیگر از ویژگی های برجسته ای 8 پلاس نیز پشتیبانی از گواهینامه  IP68 است در نتیجه این گوشی می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. مهمترین تغییر انجام گرفته در پشت این گوشی جابجایی سنسور اثر انگشت است. همان طور که می دانید یکی از دلایل انتقاد از گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در کنار دوربین عقب بوده است. خوشبختانه شرکت سامسونگ این موضوع را در نظر گرفته و جایگاه این سنسور را به ناحیه پایین دوربین آن منتقل کرده است؛ اما هنوز مستطیلی شکل با زوایای منحنی خود را حفظ کرده ولی به صورت افقی قرار گرفته است که دسترسی به آن به نسبت راحت تر شده است؛ اما حقیقتا هنوز در جایگاه ایده ال قرار ندارد چرا که به سنسور دوربین بسیار نزدیک بوده بنابراین اگر به صورت تصادفی لنز دوربین لمس شود باعث لک شدن آن می شود؛ اما عملکرد آن نسبت به عملکرد سنسور سامسونگ گلکسی اس 8 بسیار بهتر است. سرعت آن نیز قابل قبول می باشد.




صفحه نمایش:

گوشی A8 پلاس دارای یک صفحه نمایش 6.0 اینچی از نوع Super AMOLED است.  که رزولوشن 1080× 2220  پیکسل  و نسبت صفحه نمایش به بدنه ~75.5%  را ارائه می دهد. از جمله خصوصیات این صفحه نمایش ارائه رنگ های جذاب و شارپ و رنگ عمیق مشکی است. سامسونگ این صفحه نمایش را “Infinity Display” می نامد که در بردارنده خصیصه هایی چون یک صفحه نمایش بلند و لب تا لب صفحه نمایش بدون حاشیه با نسبت صفحه نمایش به بدنه 18.5:9 است؛ اما این صفحه نمایش خاص همانند صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 منحنی نبوده و در واقع تخت است. از نظر خصیصه و عملکرد نیز می توان گفت که عملکرد این صفحه نمایش بسیار خوب است. در مقایسه با صفحه نمایش اس 8 می تواند روشنایی را به حداکثر برساند. برای استفاده از این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید در محیط بیرون نیز مشکلی نداشته و به راحتی می توان محتوای آن را خواند. در حالی که در نور شب نیز می تواند روشنایی را به حداقل برساند متعاقبا کسانی که در هنگام شب از گوشی خود استفاده می کنند هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت. مدل های  پرچمدار گوشی سامسونگ که اخیرا معرفی شده اند از جمله اس 9 و اس 9 پلاس نیز از این نوع صفحه نمایش استفاده کرده اند.





ارائه رنگ سفید در این صفحه نمایش سردتر از سامسونگ گلکسی اس 9 است. در همه صفحه نمایش های AMOLED شما می توانید حالت های مختلف رنگی را از منو تنظیمات <صفحه نمایش انتخاب کنید. حالت پیش فرض Adaptive است که رنگ های شارپ و اشباع شده و پر رنگی را ارائه می دهد اما اگر شما این حالت را دوست نداشته باشید می توانید حالت آن را تغییر دهید. همچنین این صفحه نمایش دارای خصیصه Always-on Display بوده که مستلزم مصرف بیشتر باتری است. پس می بایست آن را به دقت تنظیم کرد. بهترین حالت برای آن این است که آن را طوری تنظیم کنید که در هنگام شب به صورت خودکار خاموش شود. از منوی تنظیمات می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.


نرم افزار:

رابط کاربری استفاده شده در این گوشی Samsung Experience 8.5 است که به نسبت عملکرد بسیار بهتری را ارائه داده است. اصلاحات بسیار زیادی در این گوشی انجام گرفته است؛ و به نظر می رسد که نرم افزار این گوشی به نحو قابل توجهی ارتقاء پیدا کرده است. به طور کلی در انجام عملکرد های روزانه بسیاری از عملکرد ها را بهتر از s8 انجام می دهد که حتی دارایی یک پردازنده قوی تری است. این گوشی با اندروید  7 Nougat اجرا شده اما اندروید آن قابل ارتقاء است. از جمله خصوصیات این رابط کاربری می توان به آیکون های رنگارنگ، کشوی برنامه swipe-up ، بخش بندی خوب منوی تنظیمات، تم های انتخابی و آپشن های سفارشی سازی، همه و همه در این رابط کاربری به خوبی ارائه شده اند. خصیصه های دیگری چون چند وظیفه ای صفحه نمایش دو بخشی، خصیصه KNOX و Secure Folder نیز در این رابط کاربری ارائه شده است. همچنین برنامه های شخص ثالث نیز به خوبی طراحی شده اند. weather app عملکرد بسیارخوبی داشته در حالی که اپلیکیشن های دیگری چون browser یا mail عملکرد قابل قبولی دارند.


سخت افزار:

Galaxy A8  plus 2018 از چیپست Samsung Exynos 7885 استفاده شده است که یک چیپست میان رده است. برای مقایسه می توان گفت که این چیپست نسبت به  Snapdragon 835 عملکرد ضعیف تری داشته اما بسیار بهتر از سایر تراشه های میان رده مثل Snapdragon 625 عمل می کند. Exynos 7885 بر اساس فرایند ساخت 14 نانومتری LPP FinFET جدید ساخته شده که مصرف کم باتری را تضمین می کند. این چیپست دارای دو هسته Cortex A73 با سرعت 2.2GHz و 6 هسته Cortex A53 با سرعت 1.6GHz است. اما این نکته را می بایست خاطر نشان کرد که گرچه در کاربرد های معمول عملکرد بسیار خوبی دارد اما این چیپست یک چیپست میان رده بوده و برای انجام بازی های سنگین نباید انتظار یک گوشی پرچمدار را داشت. رم این گوشی 4  و 6 بوده و برای حافظه داخلی آن نیز دو آپشن 32 و 64 گیگابایت وجود دارد همچنین از microSD نیز پشتیبانی می کند.پردازنده گرافیکی این گوشی میان رده بسیارخوب سامسونگ نیز Mali-G71 است که عملکرد قابل قبولی دارد.


دوربین:

گوشی سامسونگ گلکسی ای 8-2018  پلاس و سامسونگ گلکسی ای 8 شباهت بسیار زیادی به گوشی اس 8 دارند در حالی که قیمت به نسبت پایین تری نیز نسبت به آن دارند در اینجا عملکرد دوربین این گوشی ها مورد بررسی قرار می دهیم. سامسونگ گلکسی A8 پلاس دارای یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی است. این دوربین از قابلیت تثبیت کننده نوری یا (OIS) و لنزی با دیافراگم f/1.7 برخوردار است؛ اما دوربین سلفی این گوشی دوگانه بوده و از یک لنز 16 مگاپیکسلی و یک لنز 8 مگاپیکسلی استفاده کرده پس می تواند برای خلق یک اثر مشابه DSLR پس زمینه را تار کند. اپلیکیشن دوربین همانند سایر گوشی های سامسونگ بوده و شما می توانید با دوبار کلیک بر دکمه هوم آن را راه اندازی کنید. از نظر عملکرد این دوربین نیز می توان گفت که زمانی که نور کافی برای ثبت عکس ها وجود داشته باشد این عکس ها تفاوت بسیار کمی با عکس های گرفته شده با سامسونگ اس 8 دارد. به طور کلی a8 هایلایت ها را بیش از حد نشان می دهد در حالی که  عکس هایی که توسط s8 گرفته شده اند اندکی بازتاب دارند.




اما تفاوت این دو در نور کم مشهود بوده و می توان گفت که سامسونگ گلکسی ای 8 نمی تواند در نور کم جزئیات را به خوبی اس 8 ثبت کند اما نسبت به سایر گوشی های میان رده عملکرد قابل قبولی دارد. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که از دوربین سلفی گوشی هوشمند خود بیشتر استفاده می کنید قطعا سامسونگ گلکسی ای 8 یکی از بهترین گزینه ها برای شما در نظر گرفته می شود چرا که عملکرد این دوربین بسیار عالی است.


"Live Focus"  ایجاد پشت زمینه تار و حالت مشابه حالت پرتره مواردی هستند که باعث می شوند که بتوان یک عکس سلفی به یادماندنی و بسیار خاصی را ثبت کرد. همچنین می توان تاری پشت زمینه را نیز تنظیم کرد. علاوه بر این عملکرد این دوربین در ثبت جزئیات نیز بسیارخوب است به طوری که آن را به یکی از بهترین دوربین های سلفی تبدیل کرده است. همچنین دوربین این گوشی می تواند ویدئوهای فول اچ دی با سرعت 30 فریم برثانیه را ثبت کند.  هرحال ثبت ویدئو 1080p عملکرد خوبی داشته و از تثبیت کننده نوری نیز برخوردار است.


کیفیت صدا:

این گوشی تنها یک اسپیکر در برداشته که در کنار آن قرار گرفته است موقعیت قرارگیری این اسپیکر مشابه با گوشی سال قبل است. قرار دادن اسپیکر در این محل باعث شده است که به راحتی توسط دست کاربران پوشیده نشود. کیفت صدای این اسپیکرها از برخی از گوشی های پرچم داری چون آیفون ایکس و آیفون 8 پایین تر بوده اما  از سایر گوشی های میان رده قدرتمند تر بوده و صدای بسیار بلندی را نیز ارائه می دهد. همچنین از جک هدفون نیز برخوردار بوده و با اکثر هدفون ها سازگاری دارد. این گوشی همچنین از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کند، اما پشتیبانی از کدک های APTX HD که در بعضی از گوشی ها از آن برای انتقال صدا با وضوح بالا از طریق بلوتوث استفاده می شود، پشتیبانی نمی کند. از نظر کیفت تماس نیز می توان گفت که کیفت تماس در Galaxy A8 2018 بسیار خوب است. تن صدای تماس گیرنده طبیعی بوده و صدای آن باکیفیت و به اندازه کافی بلند به شنونده می رسد.


 باتری:

همان طور که در بالا نیز اشاره شد این گوشی همانند سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس  و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس  از یک باتری 3500 میلی آمپری استفاده کرده است. به مدت یک روز کامل بدون شارژ مجدد می توان از آن استفاده کرد. یکی از مواردی که برای اکثر کاربران اهمیت دارد مدتی زمان شارژ گوشی است در این مورد نیز می توان گفت که این گوشی از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند که قادر است در مدت زمان کوتاهی شارژ می شود.



13% در 10 دقیقه

38% در 30 دقیقه

100% در 1 ساعت و 37 دقیقه


نتیجه گیری:

در حالی که از نظر فنی دارای صفحه نمایش بی نهایت است اما در عمل دیده می شود که دارای لبه بوده و کاملا بدون لبه نیست.  از یک دوربین سلفی دوگانه بسیار خوب برخوردار بوده که عملکرد بسیار قابل قبولی را ارائه داده است اما دوربین اصلی آن دوگانه نبوده و در مقایسه با دوربین سلفی آن، در نور کم و یا عکاسی در هنگام شب عملکرد به نسبت ضعیف تری دارد. از نظر عملکرد نیز می توان گفت که در کاربردهای معمول عملکرد بسیار خوبی دارد. به طور کلی یکی از گوشی های بسیارخوب در بخش گوشی های میان رده به حساب می آید.

 

سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس-2018

Samsung Galaxy A8 Plus-2018 

 

حافظه داخلی:

64 گیگابایت

 

حافظه ی رم:

4 گیگابایت

 

CPU(پردازنده):

8 هسته ای - فرکانس 2.2 گیگاهرتز - Exynos 7885 Octa

 

دوربین اصلی:

16مگاپیکسل

 

اندازه نمایشگر:

6.0 اینچ

 

باتری:

لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر



اطلاعات کلی
برند سامسونگ
GPU (گرافیک) Mali-G71
سیم کارت دو سیم کارت 4G
دوربین 16 مگاپیکسل
اندازه 8.3 × 75.7 × 159.9 میلی متر
وزن 191 گرم
جنس بدنه آلومینیوم
حافظه 64 گیگابایت حافظه داخلی - 4 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2017, December
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (2x2.2 GHz Cortex-A73 & 6x1.6 GHz Cortex-A53
سازنده چیپست (Exynos (Samsung
چیپست Exynos 7885 Octa
سرعت 2.2 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 7.1.1 Nougat
صفحه نمایش
اندازه 6.0 اینچ
نوع صفحه نمایش Super AMOLED، لمسی خازنی 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2220 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~75.5%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~411
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت
درگاه حافظه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ‌ی micro SD تا 256 گیگابایت
دوربین
دوربین اصلی 16 مگاپیکسل
رزولوشن 1080 × 2220 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلم برداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 16 مگاپیکسل (دوگانه)
امکانات ژئوتگینگ ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما،
سنسور
سنسور ها سنسور اثر انگشت - قطب نما - شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی - ژیرسکوپ - فشارسنج
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE-A (3CA) Cat11 600/75 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS , BDS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 5.0, A2DP, EDR, LE
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector
OTG
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر NFC-پشتیبانی از ANT+-پشتیبانی از قابلیت فست شارژ-دارای گواهینامه مقاومت در برابر گرد وخاک و آب به عمق 1.5متر به مدت 30 دقیقه-محافظ گوریلا گلس-حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه - پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264 - پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac - ویرایش عکس و فیلم - قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف
باتری
باتری لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.