قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Poco X2

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند پوکو
  • مدل کالا: Xiaomi Poco X2
  • موجود نیست
  • 0 تومان
19kala

نقد و بررسی پوکو ایکس 2؛ یک گوشی میان رده ایده‌ال گیمینگ

تقریباً دو سال از عرضه اولین مدل‌ گوشی گیمینگ مقرون‌به‌صرفه‌ پوکو به نام پوکو اف وان می‌گذرد. عملکرد عالی این گوشی در کنار برچسب قیمتی مناسب، آن را به یک گزینه ایده‌ال برای گیمرها تبدیل کرد. حال مدل دیگری از این خط تولید به نام پوکو ایکس 2 رونمایی شده که در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

در رابطه با طراحی گفته می‌شود که تفاوت ردمی کی 30 و پوکو ایکس 2 تنها لوگویی است که بر بدنه آنها حک شده است؛ اما از نظر نرم‌افزاری نیز این دو نسخه ممکن است تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. در نرم‌افزار پوکو ایکس 2 و رابط‌ کاربری MIUI چند آپشن اضافه وجود خواهد داشت. برای مثال این گوشی با لانچر اختصاصی پوکو عرضه خواهد شد.

در ویدئو زیر می‌توانید با طراحی و سایر مشخصات این گوشی میان‌رده پوکو بهتر آشنا شوید.

 

 

طراحی:

در رابطه با کیفیت ساخت و طراحی پوکو ایکس 2 گفته می‌شود خصوصاً در رابطه با ماژول دوربین حقیقاً طراحی متفاوتی را بکار گرفته که نظرات زیادی را به خود جلب می‌کند. در اینکه پوکو ایکس 2 یک گوشی عالی است جای هیچ شکی نیست؛ اما اگر انتظار دارید که همانند پوکو اف وان بوده و عمکلرد فوق‌العاده در کنار بر چسب قیمتی عالی داشته باشد، می‌بایست گفت که این گونه نیست؛ اما در جایگاه یک گوشی میان‌رده عملکرد عالی را از خود نشان داده است. در واقع هدف از ساخت این گوشی رقابت با مدل‌هایی چون ریلمی ایکس 2 است. گرچه شیائومی ردمی نوت 8 پرو نیز می‌تواند یگ گزینه جایگزین آن در نظر گرفته شود.

بدنه پوکو ایکس 2 از جنس شیشه گوریلاگلس 5 ساخته شده و فریم آن آلومینومی است. همانند ردمی کی 30 سنسور اثر انگشت در لبه سمت راست آن واقع شده و عملکرد آن با دکمه پاور یکی است. درست در بالای آن نیز راکر تنظیم صدا به چشم می‌خورد. لبه پایین آن نیز میزبان اسپیکر تک پنجره‌ای و جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C 1.0 است. درحالی که میکروفون ثانویه و پورت مادون قرمز آن در لبه بالا جای گرفته است. درگاه سیم‌کارت نیز در لبه چپ واقع شده است. از نظر طراحی دقیقاً مشابه به گوشی ردمی کی 30 عمل کرده است

نمایشگر:

در رابطه با نمایشگر آن نیز گفته می‌شود که اولین گوشی موبایل شیائومی محسوب می‌شود که با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و بالاتر از ۶۰ هرتز عرضه شده است، در حالی که تاکنون در  اکثر گوشی‌های موبایل میان‌رده نرخ رفرش‌ریت 60 هرتزی مورد استفاده قرار گرفته است. پوکو ایکس 2 حتی با وجود اینکه در ساخت خود از یک پنل LCD استفاده کرده باز هم از HDR10 پشتیبانی می‌کند. اندازه این نمایشگر برابر با 6.67 اینچ بوده و رزولوشن 1080×2400 پیکسل را ارائه داده است. قطعاً می‌توانید تفاوت بین صفحه‌نمایش 60 هرتز و 120 هرتز را حس کنید.

صفحه‌نمایش این گوشی پنل 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل را به خدمت گرفته است. گرچه ارائه رنگ سیاه و سفید، این نمایشگر به نمایشگرهای AMOLED نمی‌رسد؛ اما حقیقتاً نمایشگر آن به عنوان یک میان‌رده، عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر این است که حتی برای مصرف بهینه باتری می‌توان آن را در حالت 60 فریم ریت نیز تنظیم کرد و این مورد بستگی به خود کاربر دارد. میزان روشنایی در این گوشی به 500 نیت می‌رسد که در بین پنل‌های LCD یک عملکرد عالی محسوب می‌شود. در رابطه با عملکرد صدای آن نیز خاطر نشان می‌شود که کیفیت صدا رضایت‌بخش بوده؛ اما میزان بلندی صدا خیلی قابل‌توجه نیست. در هنگام بازی نیز ممکن است اسپیکر توسط دست پوشیده شود.

دوربین:

لنز اصلی بکارگرفته شده در این گوشی 64 مگاپیکسلی است. دوربین آن دومین موردی است که این گوشی را رقیب گوشی ریلمی ایکس 2 قرار داده است. پوکو ایکس 2 در مجموع دارای 6 لنز برای دوربین است که دو مورد آن به دوربین سلفی و 4 مورد آن به دوربین اصلی این گوشی شیائومی پوکو اختصاص یافته است. بعد از ردمی کی 30، پوکو ایکس 2 را می‌توان دومین گوشی دانست که در سال 2020 از لنز 64 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی استفاده کرده است.

در رابطه با عملکرد این نوع لنز هم می‌بایست گفت که ارائه رنگ فوق‌العاده‌ای دارد. زمانی که با لنز 64 مگاپیکسلی آن تصویر‌برداری می‌شود، عکس‌هایی با اندازه 20 تا 30 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند. اندازه بزرگ عکس‌ها این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوان آنها را بیشتر برش داد. عملکرد لنز ماکرو هم به گونه‌ای است که به راحتی بتوان از سوژه‌های خیلی کوچک به اندازه 2 سانتی‌متر عکس بگیرید؛ حتی زمانی که نور هم به اندازه کافی وجود ندارد. نقطه قوت شیائومی پوکو ایکس 2 سلفی آن است. برخورداری از یک لنز 2 مگاپیکسلی و یک لنز 20 مگاپیکسلی امکان ثبت پرتره‌های سلفی جذابی را برای شما فراهم می‌آورد.

سخت افزار:

در این گوشی نیز همانند نسخه 4G ردمی کی 30 تراشه اسنپدارگون 730G بکار رفته است. پوکو ایکس 2 در سه نسخه 4/64، 6/128، 8/256 گیگابایتی عرضه شده و از کارت حافظه جانبی microSDXC نیز پشتیبانی می‌کند. همان طور که می‌دانید خط تولید پوکو به گوشی‌های گیمینگ اختصاص دارد. برای اینکه بتواند در این راستا عملکرد بسیار عالی را ارائه دهد و در طول بازی گوشی داغ نکند به سیستم خنک‌کننده مایع مجهز شده است. حتی در طول بازی‌های سنگینی مثل PUBG Mobile نیز این موبایل داغ نمی‌شود و با خیال راحت می‌توان با آن بازی کرد.

این گوشی 5 ویژگی مهم برای انتخاب بهترین گوشی گیمینگ را داراست در حالی که به نسبت سایر گوشی های گیمینگ مثل بلک شارک 3 و یا پرچمدارانی مثل اس 20 اولترا قیمت بسیار کمتری هم دارد.

نرم افزار:

در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزاری POCO X2 می‌بایست گفت که این گوشی با رابط‌کاربری MIUI 11 بر پایه نسخه 10 اندروید اجرا می‌شود. این نسخه از رابط کاربری قابلیت‌ سفارشی‌ سازی زیادی دارد. همچنین ترفند‌های زیادی برای کاربردی بودن بیشتر نیز در آن گنجانده شده است. به طور پیش فرض، هیچ منو کشویی وجود ندارد، اما می‌توانید آن را در تنظیمات فعال کنید.

باتری:

باتری بکار رفته در این گوشی 4500 میلی‌آمپریست همچنین با برخورداری از شارژ سریع نسخه 27 قادر است در طی 68 دقیقه به شارژ 100 درصد برسد. با تنظیم نمایشگر به 120 هرتز بین 4.5 تا 6 ساعت می‌توان از نمایشگر استفاده کرد. گرچه به تکنولوژی شارژ سریع 40 وات هوآوی نمی‌رسد؛ اما به جرأت می‌توان گفت که از عملکرد برخی از پرچم‌داران مثل Note 10 Plus بهتر است. همچنین در تنظیمات آن آپشنی قرار داده شده که با استفاده از آن شما می‌توانید میزان نوسازی را به 60 هرتز تغییر دهید که مطمئناً باعث صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری خواهد شد. در یک روز معمولی (برای مثال زمانی که به مدت 6 ساعت از نمایشگر استفاده شده) باتری این گوشی یک روز کامل دوام می‌آورد.

در مجموع اگر یک گیمر بوده و کسب بهترین تجربه در بازی برای شما در اولویت قرار دارد در هنگام خرید گوشی موبایل می‌توانید پوکو ایکس 2 را مد‌نظر قرار دهید. نظر شما در مورد این گوشی فوق‌العاده چیست؟ نظرات خود را با 19 کالامگ در میان گذارید و برای اطلاع از قیمت روز گوشی همراه با 19کالا باشید.

سوالات متداول

چرا پوکو ایکس 2 شیائومی یک مدل مناسب برای گیمینگ محسوب می‌شود؟

تراشه این گوشی اسنپدارگون 730G است که یک چیپست مناسب برای اجرا بازی‌های سنگین است از طرفی خط تولید پوکو به گوشی‌های گیمینگ اختصاص دارد. برای اینکه بتواند در این راستا عملکرد بسیار عالی را ارائه دهد و در طول بازی گوشی داغ نکند به سیستم خنک‌کننده مایع مجهز شده است.

تفاوت پوکو ایکس 2 با پوکو ایکس 3 چیست؟

پوکو ایکس 3 نسبت به پوکو ایکس 2 بدنه مقام‌تری دارد و فریم آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است، دومین تفاوت مربوط به تراشه است که پوکو ایکس 3 به واسطه جدیدتر بودن، تراشه بهتری را به خدمت گرفته است، اختلاف کمی هم در بخش دوربین و باتری وجود دارد که می‌توانید با مطالعه نقد و بررسی اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید.

قیمت گوشی پوکو ایکس 2 شیائومی چقدر است؟

قیمت شیائومی Poco x2 چیزی در حدود 240 دلار است که با مدل جدیدتر خود یعنی Poco X3 تفاوت زیادی ندارد و شما برای اطلاع از قیمت این گوشی‌ها و همینطور بهترین قیمت روز موبایل می‌توانید از سایت فروشگاهی 19کالا به عنوان مرجع موبایل ایران کمک بگیرید.

اطلاعات کلی
برند شیائومی
GPU (گرافیک) Adreno 618
سیم کارت دو سیم کارت 4G
دوربین 64 مگاپیکسل(چهارگانه)
اندازه 8.8 × 76.6 ×165.3 میلی متر
وزن 208 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی، پنل جلو و عقب شیشه ای
حافظه 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی-6/8 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2020, February
سال تولید 2020
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست (Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G (8 nm
سرعت 2.2 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه Android 10.0
صفحه نمایش
اندازه 6.67 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی ، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.8%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~386
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 6/8 گیگابایت
حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایت
درگاه حافظه پشتیبانی از microSDXC ( استفاده از درگاه سیم کارت دوم)
دوربین
دوربین اصلی 64 مگاپیکسل(چهارگانه)
رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری Full HD با سرعت 30/120 فریم در ثانیه، فیلم برداری 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری HD با سرعت 960 فریم در ثانیه
فلش فلش LED (دوگانه)
دوربین دوم 20 مگاپیکسل(دوگانه)
امکانات HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها سنسور اثر انگشت-شتاب سنج(حسگر حرکتی)-حسگر مجاورتی-ژیروسکوپ-قطب نما
شبکه
تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE-A
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3، WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS, GALILEO, BDS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 5.0, A2DP, LE
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر دارای محافظ گوریلاگلس 5-پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 27 واتی -دارای صدای 24-bit/192kHz- پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264- پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac- ویرایش عکس و فیلم- قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف، مجهز به رابط کاربری MIUI 11
باتری
باتری باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپری (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.