خرید گوشی گیمینگ شیائومی
علم و دانشفضا و نجوم

تصاویر هابل از جشن هالووین در فضا!

تصاویر هابل از جشن هالووین در فضا!دانشمندان آژانس فضایی اروپا درست در زمان هالووین، این تصویر را که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است، منتشر کرده‌اند و نشان می دهد چه چیزی شبیه چهره‌ی ارواح است که از اعماق تاریک فضا بیرون می‌آید. در این تصویر شبح‌وار، دو کهکشان به شکل خشنی با هم برخورد کرده‌اند.

 آنچه هنگام ادغام دو کهکشان اتفاق می‌افتد!

به طور کلی هنگامی که کهکشان‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شوند؛ ممکن است یک کهکشان توسط دیگری نابود شود (این همان موردی است که اخترشناسان معتقدند هنگام برخورد با ابر بزرگ ماژلانیک در دو میلیارد سال دیگر با راه شیری اتفاق می‌افتد).
از طرف دیگر، ممکن است کهکشان‌ها به طور مسالمت آمیز ادغام شوند تا به یک کهکشان بزرگتر تبدیل شوند. ستاره‌شناسان هنوز هم کاملاً مطمئن نیستند که تصویر منتشر شده از برخورد کهکشان‌ها منجر به خوشبختی یا نابودی خشونت‌آمیز خواهد شد، اما فکر می‌کنند این مربوط به سیاه چاله‌های فوق‌العاده است که در مراکز کهکشان‌ها قرار دارند.

یکی دیگر از تأثیرات ادغام دو کهکشان این است که گرد و غبار و گاز که هر کهکشان را احاطه کرده است، توسط گرانش پیچ خورده و کشیده می‌شوند. این نکته می‌تواند منجر به ادغام شود کهکشان‌ها با اشکال مختلف و غیرمعمول شد. در این حالت، نزدیکی دو کهکشان یک ساختار حلقه‌ای نادر ایجاد کرده است که همان تصویری است که جلوه آن در چشم به شکل جمجمه خود را نشان داده است.

فقط چند صد کهکشان حلقه‌ای در اطراف ما واقع شده‌اند و این ساختار حلقه به مدت طولانی دوام نخواهد داشت. ما فقط وقتی حلقه‌ها را می‌توانیم ببینیم که کهکشان‌ها در جهت صحیح از ما باشند تا مستقیماً آنها را ببینیم و به زودی کهکشان‌ها جریان ادغام خود را کامل می‌کنند و حلقه‌های ظریف از بین می‌روند.

ثبت Spooky Skull در فهرست اجرام کیهانی عجیب

این برخورد در فاصله ۷۰۴ میلیون سال نوری از ما قرار دارد و در فهرست نجومی موسوم به کاتالوگ کهکشان‌های عجیب و غریب جنوبی ثبت شده است. کاتالوگ اجرام کیهانی عجیب و غریب برای اولین‌بار توسط ستاره شناس هالتون سی آرپ در سال ۱۹۶۶ گردآوری شده سپس با اخترشناسی به نام باری اف. مادور، برای گسترش فهرست در سال ۱۹۸۷ تلاش کرد. در کاتالوگ، این برخورد با نام نه چندان هیجان انگیز (Ars-Madore 2026-424 AM 2026-424) ثبت شده، اما بهترست آن‌را کهکشان Spooky Skull بنامیم.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن