خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلویدئو
موضوعات داغ

تفاوت نسخه‌های مختلف گوریلا گلس ( چه گوشی هایی گوریلا گلس دارند ؟) + ویدیو

گوریلا گلس برای موبایل‌های امروزی آپشن مهمی محسوب می‌شود و در این مقاله قصد داریم بعد از تعریف کوتاهی از این پوشش محافظتی، در مورد مدل‌های مختلف آن صحبت کنیم و بگوئیم هر نسل آن با چه تغیراتی همراه بوده است.

بررسی تفاوت نسخه‌های مختلف گوریلا گلس

بد نیست بدانید صرفاً داشتن گوریلا گلس ملاک نیست؛ زیرا بین گوریلا گلس نسل ۴ و ۵ تفاوت استحکام بسیار زیادی وجود دارد و همینطور بین نسل ۵ و ۶ و از آن مهم‌تر نسل ۶ و گوریلا گلس ویکتوس تفاوت از زمین تا آسمان است و خواهیم گفت که کدام پوشش در حال حاضر می‌تواند از گوشی شما محافظت بیشتری داشته باشد.

آنچه خواهید خواند:

گوریلا گلس چیست 

کورینگ چیست

محافظ گوریلا گلس چیست

تفاوت انواع گوریلاگلس 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

نگاهی به تاریخچه کمپانی کورنینگ

 

 گوریلا گلس چیست ؟

محافظ گوریلا گلس (Gorilla Glass) محصولی از شرکت کورنینگ (Corning) یا همان شرکت آمریکایی (تولید کننده شیشه و سرامیک) است که به عنوان محافظ ضد خش و ضربه در انواع گوشی موبایل مورد استفاده قرار می‌‌گیرد؛ این پوشش یک لایه محافظتی برای بدنه موبایل است که توسط شرکت کورنینگ تولید می‌شود و استفاده از آن در موبایل سر و صدای زیادی راه انداخته به حدی که در حال حاضر اشخاص هنگام خرید گوشی جدید حتماً برخورداری از این پوشش محافظتی را از فروشنده جویا می‌شوند.

این پوشش از آلومینوسیلیکات قلیایی و طی یک فنآوری خاص ساخته می‌شود و  نازک ، مقاوم و سبک است. متداول‌ترین کاربرد این شیشه استفاده از به عنوان پوشش خارجی نمایشگر‌های لوازم الکترونیکی مانند موبایل، پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای و لپ‌تاپ‌هاست. برجسته‌ترین ویژگی گوریلا گلس، مقاومت در برابر شکنندگی و خراشیدگی است که البته در طی نسل‌های مختلف، قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه شده است.

تفاوت انواع گوریلا گلس

تفاوت بین نسل‌های اولیه و جدیدترین نسل گوریلا گلس که همان نسخه Victus است، از زمین تا آسمان است به این صورت که نسل اولیه تنها می‌توانست مانع از لک شدن گوشی و به جای ماندن اثر انگشت روی نمایشگر شود و در مقابل جدیدترین محافظ کمپانی موفق کورنیگ می‌تواند از گوشی شما به هنگام سقوط از ارتفاع دو متری هم مراقب کند بدون اینکه آسیبی به گوشی وارد شود.

این تفاوت در بقیه نسل‌های نیز وجود دارد برای مثال گوریلا گلس دو دقیقاً همان مسئولیت نسل اول را به عهده داشت با این تفاوت که ضخامت آن کمتر شده بود، بین نسل دو و سه هم تفاوت زیادی وجود دارد و مقاوتی که گوریلا گلس ۳ در برابر خط و خش ایجاد می‌کند در نسل دوم دیده نمی‌شود و اما انقلاب اصلی در نسل چهارم صورت گرفت، جائیکه پوشش گوریلا گلس می‌تواند محافظ خوبی برای گوشی به هنگام زمین خوردن آن و یا افتادن از دست باشد و این ویژگی طی نسل پنجم، ششم و هفتم با پیشرفت همراه بود به طوری که گوریلا گلس ۶ و ویکتوس حتی می‌تواند از سخت‌افزار گوشی به هنگام سقوط مراقب کند تا آسیبی به اجزای داخلی گوشی وارد نشود.

نقش گوریلاگلس در اقتصاد

حضور پوشش محافظتی گوریلا گلس در طی چندین سال گذشته باعث شده تا آسیب کمتری به گوشی‌ها وارد شود و همین موضوع تاثیر اقتصادی زیادی داشته است برای مثال تا پیش از این با یک بار افتادن گوشی از دست شکستن نمایشگر امری بدیهی بود و کاربر را متحمل هزینه تعویض نمایشگر می‌کرد، اما حال اگر گوشی شما با گوریلاگلس ۴ به بعد پوشیده شده باشد، این اتفاق کمتر پیش می‌آید و نمایشگر شما همیشه محافظت می‌شود، اما این نکته را در نظر بگیرید که نباید به پشتوانه گوریلا گلس دیگر مراقب گوشی خود نباشید و پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از زمین خوردن گوشی جلوگیری کنید. به همین دلیل متقاضیان گوشی کنار خرید گلس به داشتن این ویژگی در گوشی خود توجه ویژه ای نشان می‌دهند.

تفاوت گوریلا گلس ۳ با ۴

گوریلا گلس نسل سوم می‌تواند مانع از ایجاد خط و خش شود، یه این صورت که حتی اگر شما جسم تیزی روی آن بکشید، بدنه خط نخواهد افتاد، اما نسل چهارم علاوه‌بر اینکه مقاوم بسیار بیشتری دارد، از گوشی در برابر زمین خوردن هم مراقب می‌کند.

تفاوت گوریلا گلس ۵ با ۳

همانطور که گفتم نسل سوم گوریلا گلس تنها می‌توانست مانع از ایجاد خط و خش روی گوشی شما شود و کاربران را از شر گوشی‌های پر از خط و خش خلاص کرد، اما مشکل بسیاری از کاربران این بود که اگر گوشی آن‌ها از روی میز و یا یک ارتفاع در حدود ۱ متر زمین میخورد، احتمال شکستن نمایشگر وجود داشت و کورنیگ با تولید نسل پنجم این مشکل را برطرف کرد.

تفاوت گوریلا گلس ۵ با ۶

هر دو نسل ۵ و ۶ می‌توانند از گوشی در مقابل پرت شدن از ارتفاع حداکثر یک متری مراقب کنند، اما با تکرار این اتفاق آسیب جدی به سخت‌افزار وارد می‌شود و گوریلا گلس ۵ نمی‌تواند محافظت دائمی داشته باشد و ممکن است بعد از مدتی و با زمین خوردن‌های مکرر دیگر قابلیت خود را از دست دهد، در مقابل گوریلاگلس ۶ این ضعف را ندارد و می‌تواند تا مدت‌ها از گوشی و حتی اجزای داخلی آن در برابر سقوط از ارتفاع مراقب کند.

نسل اول گوریلا گلس

در سال ۲۰۰۶ وقتی نمونه ی اولیه گوشی آیفون ساخته می‌شد . استیو جابز متوجه خراشیدگی صفحه نمایش محصولش شد و پس از مطالعه و جستجو برای یافتن یک شیشه مقاوم در برابر خراشیدگی و شکنندگی، مدیر عامل شرکت کورینگ ، گوریلا گلس را به او معرفی کرد . پس از آن، کورینگ شروع به تولید این فناوری برای تلفن‌های همراه و بقیه لوازم الکترونیکی کرد و نتیجه آن شد که در سال ۲۰۰۷ که اپل اولین گوشی آیفون خود را معرفی کرد، آن را با نسل اول گوریلا گلس پوشانده بوده که باعث می‌شد نمایشگر لک نشود و جای انگشت روی آن نماند البته این پوشش ۱.۵ میلی‌متر ضخامت داشت و کمی نمایشگر را آزار دهنده کرده بود. گوریلا گلس

گوریلا گلس ۲

پنج سال بعد شرکت کورنینگ نسل دوم را در حالیکه تنها ضخامت آن کمتر شده بود، معرفی کرد و همان سال ۶۰۰ میلیون دستگاه موبایل از جمله  گوشی سامسونگ Galaxy S3 از نسخه ۲ این لایه محافظ استفاده کرده است. گفتنیست که این نسخه از لحاظ مقاومت، دو برابر نسخه‌ی قبلی است و ضخامتش فقط ۰.۴ میلی‌متر است.

گوریلا گلس ۳

در نسل ۳ به جای اینکه تمرکز روی کمتر کردن ضخامت باشد، این شرکت مقاومت گوریلا گس را بالا برد و ادعا کرد تا ۳۵ درصد می‌تواند از به وجود آمدن خط و خش جلوگیری کند؛ Galaxy S4 از جمله گوشی‌هایی بود که از نسل ۳ گوریلا گلس استفاده کرد. چه گوشی هایی گوریلا گلس دارند ؟

گوریلا گلس ۴

بعد از آن کورنینگ با جمع‌آوری اطلاعات متوجه شد بیشترین آسیبی که به گوشی‌ها وارد می‌شود، بر اثر سقوط از ارتفاع و یا پرت شدن گوشی از دست کاربر است و عزم خود را جزم کرد تا این مشکل را با محصول ابداعی خود برطرف کند و نسخه ۴ را طوری ساخت که دو برابر مقاوم‌تر بود و از گوشی در برابر سقوط محافظت می‌کرد، Galaxy Note 5 سامسونگ گوشی بود که با نسل چهارم این پوشش محافظت می‌شد.

گوریلا گلس ۵ چیست ؟

حال به این سوال پاسخ خواهیم داد که گوریلا گلس ۵ چیست ؟ کورنیگ که راه درست را پیدا کرده بود، نسل ۵ را طوری طراحی کرد که نسبت به نسل قبلی، تا چهار برابر مقام بود و گفت اگر گوشی شما نسخه ۵ داشته باشد و از ارتفاع ۱ متری زمین بخورد، محال است که نمایشگر آن آسیبی ببیند و در ۸۰ درصد مواقع، گوشی موبایل نجات پیدا می‌کند و براساس تجربه می‌گوییم که این ادعا درست است و گوشی‌هایی که این نسخه را دارند، مقاوت بسیار زیادی در برابر سقوط از ارتفاع از خود نشان می‌دهند. استحکام بالا در برابر آسیب ها، ضخامت کم، شفافیت بالا و حساسیت لمسی گوریلا گلس، باعث شد تا کمپانی‌های دیگر از اقصی نقاط جهان برای دستگاه‌های تولیدی خود از این فناوری استفاده کنند. نسل پنجم در موبایل‌های زیادی استفاده شد؛ از پرچمداران برندهای مختلف تا اکثر میان‌رده‌های شیائومی.

گوریلا گلس ۶

بعد از آن کورنینگ در این فکر بود تا بازهم گوریلا گلس بهتری بسازد تا اینکه با ساخت نسل ۶ که خیلی خیلی مقاوم‌تر بود، به هدف خود که همان ساخت بهترین گوریلا گلس بود جامع عمل پوشاند و به حدی این پوشش را باکیفیت ساخت که اگر از آن دسته افرادی باشید که دائم گوشی از دست شما زمین می‌خورد، گوریلا گلس ۶ به خوبی می‌تواند نقش ناجی برای شما را بازی کند و از آن مهم‌تر اینکه فقط از بدنه و نمایشگر محافظت نمی‌کند و مثل یک بالشت گوشی را در دل خود جای می‌دهد و مراقب سخت‌افزار و CPU هم است. سامسونگ s20 ultra یکی از مدل‌هایست که از نسل ۶ استفاده کرده است.

گوریلا گلس ویکتوس

۱ متر ارتفاع کمی بود و این شرکت که حسابی کسب و کارش گرفته بود، شروع به طراحی محافظی کرد که از ارتفاع بیشتر هم بتواند از موبایل محافظت کند و نتیجه این تلاش نسخه ویکتسی است که امروزه در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار جدید استفاده می‌شود و اگر شما از ارتفاع دو متری گوشی خود را پرت کنید، هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد! آفرین به این شرکت که بسیاری از کاربران را از کار کردن با نمایشگرهای شکسته راحت کرد. گوریلا گلس چیست

چه گوشی هایی گوریلا گلس دارند ؟

گوشی های دارای گوریلا گلس ممکن است بپرسید واقعاً مهم است که گوشی گوریلا گلس داشته باشد و از کجا بفهمم گوشی من گوریلا گلس دارد یا خیر؟ کورینگ چیست بله، گوریلا گلس در واقع یک آپشن مهم است که قبل از خرید گوشی آن را مد نظر قرار دهیم و برای اینکه متوجه شوید چه گوشی هایی گوریلا گلس دارند می‌توانید وارد سایت ۱۹کالا شوید، اسم گوشی را سرچ کنید و اگر در تصویر اینفوگرافی کنار عکس گوریل تیک سبز داشت، یعنی گوشی شما جزء گوشی های دارای گوریلا گلس است. برای برخی از افراد خواندن تاریخچه محصولاتی که امروز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند همیشه جذاب بوده و به همین خاطر در ادامه قصد داریم داستان گوریلاگس، تاریخچه کورنینگ و آینده آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

مقاله پیشنهادی: معرفی و مقایسه انواع گلس گوشی

معرفی و تاریخچه مختصر کورنینگ، کورینگ چیست ؟

 

شرکت کورنینگ در سال ۱۸۵۱ ظهور پیدا کرد و ابتدا با نام «Corning Glass Works» شناخته می‌شد. بعد از افتتاح این شرکت در شهر ماساچوست، گلس تولید آن به سرعت به ماده خام رایج در ساخت بسیاری از وسایل تبدیل شد. در سال ۱۸۷۷ اولین طرح آن در ساخت روکش لنزهای سیگنال راه‌آهن مورد استفاده قرار گرفت. البته به منظور جلوگیری از کثیف و کدر شدن سطح بیرونی آن، به صورت صاف ساخته شد. 

در سال ۱۸۷۹ قبل از اینکه راهی برای تولید انبوه آن پیدا شود، این شیشه روی رشته کربن ساخت ادیسون مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۸۷۹ قبل از اینکه راهی برای تولید انبوه آن پیدا شود، این شیشه روی رشته کربن ساخت ادیسون مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۱۵ کورنیک تولید ظروف شیشه‌ای با برند «PYREX» را شروع کرد. در سال ۱۹۴۰ نیز تولید لامپ تصویر تلویزیون‌ها به تولید انبوه رسید و تولید این محصولات را مقرون‌به‌صرفه‌تر کرد. در سال ۱۹۶۴ دانشمندان شرکت کورنینگ، به فرآیند جدیدی برای ساخت گلس به نام «fusion overflow» دست پیدا کردند که به تولید شیشه‌های مسطح منجر شد. سپس این فرآیند در سال ۲۰۰۰ سرآغاز تولید پنل‌های LCD شد.

محافظ گوریلا گلس چیست

در سال ۲۰۰۷، مدیر‌عامل کورنینگ به استیو جابز ملحق شد تا یک پنل با دوام، نازک و سبک وزنی را برای تولید اولین گوشی آیفون طراحی کند. این پوشش گوریلاگلس نامیده شد!

در سال ۲۰۰۷، مدیر‌عامل کورنینگ به استیو جابز ملحق شد تا یک پنل بادوام و نازک و سبک وزنی را برای اولین گوشی آیفون تولید کند. این پوشش، گوریلاگلس نامیده شد. در طول دهه گذشته، کورنینگ به تدریج با حفظ همان مقاومت در برابر ضربه و خراش، گوریلا‌گلس را نازک‌تر و سبک‌تر تولید کرده است.

امروزه، کورنینگ به طور مداوم در حال تحقیق در مورد ترکیبات جدید شیشه‌ای است که بتواند به مقاوم‌تر شدن شیشه در برابر خراش و نشکن بودن آن کمک کند و حتی Corning تولید شیشه‌ای است که بتواند در نسل آینده گوشی‌های هوشمند تاشو مورد استفاده قرار گیرد را نیز در برنامه‌های خود قرار داد و هممانطور که می‌دانید سامسونگ از این پوشش در گوشی‌های تاشو خود نظیر خانواده Z fold استفاده کرد.

گذشته از لوازم الکترونیکی مصرفی، کورنینگ شیشه‌ای را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله فیبر نوری برای ارتباطات پر‌سرعت، ظروف شیشه‌ای برای داروها، ساخت و بسته‌بندی و محصولات کنترل آلاینده‌های صنعت خودرو تولید می‌کند. در حال حاضر ۵۰،۰۰۰ کارگر در ۷۰ مرکز تولید و تحقیق در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و آسیا در شرکت کورنینگ مشغول بکار هستند.

مقاوت در برابر سقوط، جدیدترین چالش کورنینگ

چگالی و ضخامت شیشه قابل تغییر بوده؛ اما سختی (مقاومت در برابر خراش) یک ویژگی جدایی‌ناپذیر شیشه است.

چگالی و ضخامت شیشه قابل تغییر بوده؛ اما سختی (مقاومت در برابر خراش) یک ویژگی جدایی‌ناپذیر شیشه است. مقاومت در مقابل سقوط را می‌توان با تغییر ساختار شیشه و پارامترهای فرآیند تشکیل، بهبود بخشید. در سال‌های گذشته، Gorilla Glass با لبه‌های خمیده تشکیل شد تا در گوشی‌هایی مانند Galaxy S7 edge و OnePlus 7 Pro استفاده شود. این کاری است که هرگز نمی‌توان با شیشه یاقوت کبود انجام داد و نمی‌توان آن را به روش شیشه گوریلاگلس به صورت انعطاف‌پذیر تولید کرد.

گوشی های دارای گوریلا گلس

در سال ۲۰۱۳، شرکت‌ها به سمت استفاده از شیشه یاقوت کبود برای نمایشگرهای هوشمند گرایش پیدا کردند. این ماده بسیار سخت‌تر بوده و از مقاومت قابل‌قبولی نیز در برابر خراش برخوردار بود.

در این هنگام اعتقاد بر این بود که این شیشه می‌تواند جایگزین اکثر نمایشگرهای هوشمند شود؛ اما در واقع این طور نبود. به نظر می‌رسد شیشه یاقوت کبود برای ساخت گلس گوشی‌ها بسیار گران‌تر بوده و ترکیب آن اجازه نمی‌دهد تا آن را با لبه‌های خمیده تولید کرد. کورنینگ توضیح می‌دهد که شیشه یاقوت کبود در قالب‌های کوچک‌تر مانند ساعت‌های رده بالا با موفقیت عمل می‌کند. با این حال، یک قطعه بزرگتر شیشه یاقوت کبود که برای استفاده در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند استفاده شده، بیشتر مستعد خرد و شکسته شدن است، زیرا گوشی‌های هوشمند بیشتر در معرض فشار قرار دارند. 

 گوریلا گلس ۵

جمع بندی گوریلا گلس :

گرچه تولید‌کنندگان معدودی وجود دارند که گلس‌هایی را برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کنند؛ اما Corning محبوب‌ترین مارک موجود است که در اکثر گوشی‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر عامل شرکت کورنینگ: «گلس موبایل هدف اصلی ما نیست؛ اما از آنجایی که این تکنولوژی از دوام بالایی برخوردارست و نسبت به پلاستیک مقاوم بالاتری دارد، این شیشه ماده‌ای ایده‌آل برای ساخت ابر رایانه‌هاست». در سال‌های اخیر، استفاده از شیشه در دو طرف گوشی‌های موبایل بسیار متداول شده است، زیرا دستگاه‌های موبایل بیشتر مستعد شکستن و خط و خش هستند، این یک ماده کاملاً شفاف است که اجازه می‌دهد تا سیگنال‌های سبک و رادیویی آزادانه و بدون اختلال عبور کنند.

نه تنها این، بلکه استفاده از این ماده، امکان شارژ بی‌سیم را در عین دوام و جذاب بودن نیز فراهم می‌کند و مطمئناً کار را برای تولید‌کننده آسان می‌کند. برخی معتقداند که گوشی‌های هوشمند را باید با بدنه‌هایی فلزی ساخت؛ اما این روزها نیاز و علاقه کاربران به شارژ بی‌سیم را نباید نادیده گرفت. به نظر شما گوریلاگلس معیار مهمی در خرید گوشی به حساب می آید؟ منتظر نظرات پرمهر شما دوستان در بخش کامنت هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

سوالات متداول

گوریلا گلس چیست و چطور بفهمیم گوشی ما گوریلاگلس دارد ؟

✔️ گوریلا گلس یک پوشش محافظتی برای بدنه موبایل است که توسط شرکت کورنینگ تولید می‌شود؛ این پوشش از جنس آلومینوسیلیکات قلیایی است که طی یک فنآوری خاص ساخته می‌شود. برای اینکه بفهمید گوشی شما از این لایه محافظتی استفاده کرده است یا خیر، می‌توانید نام گوشی خود را در سایت فروشگاهی 19کالا سرچ کنید و اطلاعات مربوط به گوشی خود را مشاهده نمایید، اگر در اینفوگرافی و در کنار عکس گوریل تیک سبز مشاهده کردید این بدان معناست که گوشی شما گوریلا گلس دارد.

تفاوت گوریلا گلس 5 با گوریلا گلس 3 چست؟

✔️ گوریلا گلس 3 تا حدود 35 درصد می‌تواند از گوشی در مقابل خط و خش محافظت کند، در مقابل نسل پنجم طوری طراحی شده تا اگر گوشی از دست شما و از ارتفاع یک متری زمین خورد، آسیبی به آن وارد نشود.

آیا داشتن گوریلاگلس مهم است و باید هنگام خرید آن را مد نظر قرار دهیم؟

✔️ تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین آسیب به گوشی موبایل زمانی وارد می‌شود، که گوشی از دست زمین بخورد و از نسل چهارم گوریلا گلس به بعد می‌تواند این مشکل را برطرف کند و از گوشی شما علاوه‌بر ایجاد خط و خش، در برابر سقوط از ارتفاع نیز محافظت کند پس اگر از آن دسته افرادی هستید که دائم گوشی از دستتان زمین می‌خورد، حتماً داشتن گوریلا گلس به هنگام خرید را مد نظر قرار دهید.

نوشته های مشابه

‫۲۴ نظرها

  1. ایفون۷ خودش گوریلا گلس داره؟ ینی الان گلسم بردارم رواله؟

    1. خداقوت و خسه نباشی به تیم حرفه ای ۱۹kalaواقعا تمام مطالبتون مفید و بی کم و کسر هستش.موفق پیروز

    1. نه مال من همبن چندروز پیش خورد زمین خورد شد …در برابر ارتفاع هیچ مقاوتی نداشت واقعا …بهتره اصلا از قاب درش نیاری گلس محافط صفحه هم نمیتونه کاری کنه … مل من گلس محافطش سالم موند ولی خود گلس گوشی شکست

  2. من واقعا برام سوال بود که چه گوشی هایی گوریلا گلس دارند ممنون از ۱۹کالا

  3. گوریلا گلس واقعا اپشن مهمی واسه خرید هست
    من خودم ۱۰۰ بار گوشیم افتاده ولی هیچیش نشده گوریلا ۵ داره

  4. گوشی من گوریلاگلس ۵ داره و روزی نیست که از دستم زمین نخوره
    اصلا یه چیز عجیبیه این گوریلاگلس
    اصلا گوشی بدون گوریلاگلس نخرید
    حتی اگر پنل پشت گوریلاگلس نداشت عب نداره ولی نمایشگر حتما حتما باید داشته باشه

  5. آیفون همیشه پیشتاز بوده و هست. الانم که همه درگیر گوریلاگلسی هستند که آیفون سالها پیش معرفی کرد خود آیفون در حال توسعه یه تکنولوژی محافظ جدیده.

    1. افتضاحه،ی ماشین اسباب بازی از فاصله کم افتاد رو گلس ،سوراخش کرد،همش تبلیغ بی خوده

  6. گوریلاگلس ویکتس خیلی خوبه!دیگه نیازی به ضد خش انداختنم رو گوشی دیگه نیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن