قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل ریلمی X2

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند ریلمی
  • مدل کالا: OPPO Realme X2
  • موجود نیست
  • 0 تومان
X


نقد و بررسی Realme X2؛ خاص و خوش قیمت!

شرکت ریلمی از جمله شرکت‌هایی است که ابتدا در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از زیر برند‌های شرکت اپو، پا‌به‌عرصه وجود گذاشت. سپس از سال ۲۰۱۸ جدایی خود را از این برند اعلام کرده و تحت نام یک شرکت چند ملیتی به نام BBK Electronics فعالیت خود را شروع کرد. اکنون شرکت ریلمی قصد دارد به منظور رقابت با شرکت شیائومی در بخش تولید گوشی موبایل در برخی از بازارها به زودی به صورت کاملاً مستقل کار خود را شروع کند. به زودی شاهد مدل‌های بیشتری از گوشی ریلمی خواهیم بودو می توانید این مدل را نیز در هنگام خرید گوشی موبایل به عنوان یک گزینه عالی مد نظر قرار دهید.  

این سازنده یکی از شرکت‌هایی است که با نوآوری و برچسب ارزانترین قیمت گوشی قصد دارد با برندهای مطرح موجود در بازار مثل شیائومی، هوآوی و ... رقابت کند. تاکنون چندین مدل از این برند تولید شده که از جمله این مدل‌ها می توان به ریلمی ایکس 2، ریلمی 5، ریلمی 5اس و ریلمی ایکس 2 پرو... اشاره کرد. ریلمی یک برند مشهور تولید گوشی هوشمند در آسیا که اکنون فروش خود را در اروپا نیز آغاز کرده است. یکی از گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه این شرکت Realme X2 است.


طراحی:

طراحی Realme X2 تقریباً مشابه نسخه Pro با این وجود، تفاوت‌های قابل‌توجه‌ای نیز دارد. فریم آن به جای فلز از پلاستیک ساخته شده، گرچه روکش جذاب بکار رفته روی آن حس یک فلز را القاء می‌کند. جهت محافظت در برابر آسیب‌های احتمالی، شیشه‌ جلو و بخش پشتی به پوشش Gorilla Glass 5 مجهز شده است. همچنین دارای وزن ۱۸۲ گرم است. در قسمت عقب شما شاهد جلوه‌های انعکاسی بسیار زیبایی هستید که با چرخاندن گوشی، گرادیانت رنگی مشابه X2 Pro را خواهید دید، اما این بار یک رنگ سفید مرواریدی را نیز برای آن شاهدیم که به نظر انتخاب بهتری است زیرا اثر انگشت و لکه‌های کمتری به خود می‌گیرد. نام این رنگ کاملاً توصیف کننده عملکرد آن بوده و بسته به زاویه با کمی چرخاندن آن تغییر رنگ و انعکاس زیبایی را خواهید دید. 





تنظیمات دوربین چهارگانه به گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی منتقل شده و دارای کمی برجستگی است که هنگام قرار دادن گوشی موبایل، در یک سطح صاف، باعث بی‌ثباتی می‌شود. حاشیه بالایی آن به اندازه‌ای است که بتواند بلندگو و بعضی از حسگرها مانند حسگر مجاورتی و حسگر محیطی را در خود جای دهد. ویژگی ای که باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران می شود، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه است. از طرف دیگر، ضد آب بودن را فراموش کنید زیرا دارای گواهینامه IP68 نیست. Realme X2 ظاهری مدرن و  دوست‌داشتنی دارد که استانداردهای گوشی های کنونی را به خوبی رعایت می‌کند.وزن کم آن هندلینگآن را راحت کرده  است. در کل ریلمی X2 یک دستگاه خوش ساخت بوده و کار با آن حتی با یک دست راحت است.


در سمت چپ ریلمی ایکس 2 شما شاهد کلید‌های تنظیم صدا و درگاه سیم کارت هستید درحالی که سمت راست آن میزبان دکمه پاور بوده و مشخصه دیگری در این قیمت به چشم نمی‌خورد. در سمت پایین نیز اسپیکر تک پنچره‌ای آن در کنار جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ Type-C 1.0 قرار گرفته‌اند. ابعاد آن نیز 158.7× 75.2 × 8.6 میلی‌متر بوده و وزنی برابر با 182گرم دارد. این گوشی میان رده ریلمی را می‌توان به عنوان گوشی مقرون به صرفه با امکانات عالی در نظر گرفت. 

صفحه نمایش:


Realme X2 دارای یک صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی فوق العاده AMOLED به همراه یک شکاف قطره‌ای شکل برای جای دادن دوربین سلفی درون آن است. نمایشگر وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ برای نسبت ابعاد ۱۹٫۵:۹ را دارد. حداکثر روشنایی ۴۳۰ نیت اگر خورشید درخشان باشد، ممکن است برای استفاده راحت در فضای باز کافی نباشد. وجود یک نمایشگر Super AMOLED با ارائه رنگ‌های جذاب و روشنایی بی‌نظیر می‌تواند تجربه بی‌نظیری از مالتی مدیا را برای شما به ارمغان آورد. بلندگو این گوشی دارای یک بلندگو پخش در پایین است که به اندازه کافی صدای با کیفتی دارد. شاید بهترین نباشد اما صدای بلندگو به اندازه کافی واضح است، بنابراین کیفیت صدای نسبتاً خوبی را به دست می‌آورید.


نرم افزاری:

 این گوشی از پیش مجهز به Android 9 Pie با رابط کاربری ColorOS Oppo است و با این وجود، Realme قول ارتقاء سریع به اندروید ۱۰ برای این مدل را داده است. به هر حال، دارای رابط کاربری (و تجربه) مشابه Realme 5 Pro و X2 Pro است. رابط کاربری کمی شبیه به iOS است اما یک کشو برنامه دارد. برخی از برنامه‌های bloatware از پیش نصب شده اند که امکان حذف آنها وجود دارد. برای کار روزانه، ناوبری آن به طور کلی روان است.

سخت افزار و کارایی :


دارای یک تراشه قدرتمند میان رده به نام  Snapdragon 730G و پردازنده گرافیکی Adreno 618 به همراه ۸ گیگابایت رم است. عملکرد CPU تک هسته ای و چند هسته‌ای خوبی داشته، GPU قدرتمند آن در هنگام بازی مفید عمل کرده و هیچ گونه لگ و تأخیری را حس نخواهید کرد. نمرات ترکیبی AnTuTu 7 برای تأیید این مورد را در ادامه آورده‌ایم.این تلفن هوشمند قادر است تمام بازی ها، از جمله PUBG یا Fortnite را اجرا کند و مسئله داغ شدن هم ندارد و با چند وظیفه‌ای بودن هم مشکلی ندارد. جای تعجب نیست که نتایج تست‌های بنچمارک از بسیاری رقبایش در همین بازه قیمتی بهتر عمل کرده است.


برای درک بهتر عملکرد این گوشی می توان گفت که تراشه بکار رفته در آن همان تراشه ای است که در گوشی‌های ردمی کی 30 و شیائومی می نوت 10پرو دو گوشی بسیار عالی شیائومی نیز بکار رفته است. ریلمی ایکس 2 در بنچمارک آنتوتو امتیاز 214747 را به دست آورده که حتی می توان گفت این امتیاز به امتیاز پرچمداران مدعی سال های گذشته  در یک خط قرار دارد. 

دوربین:



Realme X2 همچنین از مجموعه چهار دوربین بهره می برد. دوربین اصلی بین X2 و X2 Pro مشترک بوده و یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.8، پیکسل ۰٫۸ میکرومتر است، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲مگاپیکسلی با f / 2.4 و آخرین مورد حسگر تشخیص عمق ۲مگاپیکسلی هم همراه این لنز اصلی هستند. برنامه دوربین مشابه با دیگر گوشی‌های هوشمند Realme است. با یک کلیک می‌توانید به حالت های مختلف از جمله حالت معروف شب دسترسی داشته باشید.

در عمل، فوکوس سریع است و خروجی عکس‌ها به طرز شگفت آوری خوب است. رنگ ها به خوبی نشان داده شده‌اند و عکس ها از جزییات بسیار غنی برخوردار هستند که معمولاً در شرایط نور معمولی منجر به ثبت عکس‌هایی با کیفیت خوب می‌شوند، اما هنگامی که روشنایی کم باشد نویز تصاویر زیاد خواهد بود. حالت شب به شما امکان می‌دهد عکس‌های جالبی در شب ثبت نمایید و هوش مصنوعی هم برخی جزئیات را در این حالت تصحیح می‌کند. ثبت جزئیات با دوربین سلفی بسیار جالب است و Nigthscape در محیط‌های کم نور برای گرفتن سلفی بسیار کمک می‌کند.

باتری:


باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری این محصول به لطف شارژ فوق العاده سریع ۳۰واتی  VOOC Flash Charge 4.0 می‌تواند باتری را از ۰ تا ۱۰۰٪ در ۱ ساعت و ۱۳ دقیقه شارژ کند و ۶۷ درصد در ۳۰ دقیقه اول شارژ شود؛ اما دقیقاً مانند X2 Pro ، X2 نیز هنگام شارژ کمی گرم می‌شود.البته این دستگاه عمر باتری بهتری نسبت به Realme X2 Pro دارد که می‌توان این عملکرد بهتر را با نمایشگر کوچکتر و کم مصرف‌تر و پردازنده کم قدرت‌تر توضیح داد. در عمل، ماندگاری یک روز کار فشرده با گوشی را دارد و با استفاده کمی محدودتر، حتی می‌توانید دو روز عمر باتری را نیز به دست آورید. با استفاده از چند گزینه در تنظیمات باتری، می‌توانید حالت صرفه جویی را فعال کنید.


نتیجه:

این گوشی هوشمند به نسبت قیمت عملکرد خوبی دارد. Realme X2 اگرچه به اندازه X2 Pro فوق العاده نیست. عمر باتری خوب آن، هندلینگ عالی و قابلیت عکس آن را به یکی از بهترین انتخاب‌های زیر ۳۰۰ یورو تبدیل کرده است. اما اگر بودجه شما برای خرید گوشی ریلمی کمی بیشتر است، به شما توصیه می‌کنم نسخه Pro را انتخاب کنید که کیفیت بهتر دوربین و شارژ ۵۰ واتی و صفحه نمایش ۹۰ هرتز را در اختیار دارد.


نقاط قوت

  • سریع‌ترین حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش (نسبت به قیمت)
  • دوربین قدرتمند ۶۴ مگاپیکسلی
  • عمر طولانی باتری و شارژ سریع ۳۰واتی
  • جک صوتی ۳٫۵ میلی متری هدفون

نقاط ضعف

  • دوربین اولترا واید ضعیف
  • حداکثر میزان روشنایی کمی پایین

اطلاعات کلی
برند ریلمی
GPU (گرافیک) Adreno 618
سیم کارت 2 سیم کارت 4G
دوربین 64 مگاپیکسل (چهارگانه)
اندازه 8.6 × 75.2×158.7میلی متر
وزن 182 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی، پنل جلو و عقب شیشه ای
حافظه 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی-6/8 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2019, September
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست (Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G (8 nm
سرعت 2.2 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 9.0 Pie قابل ارتقا به Android 10.0
صفحه نمایش
اندازه 6.4 اینچ
نوع صفحه نمایش Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.3%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~403
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 6/8 گیگابایت
حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایت
درگاه حافظه پشتیبانی از حافظه microSD تا 256 گیگابایت (استفاده از درگاه اختصاصی)
دوربین
دوربین اصلی 64 مگاپیکسل (چهارگانه)
رزولوشن 2340 ×1080پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری 4K با سرعت 30/60 فریم در ثانیه,فیلمبرداری Full HD با سرعت 30/60/120 فریم در ثانیه,فیلمبرداری HD با سرعت 960 فریم در ثانیه, (gyro-EIS)
فلش LED
دوربین دوم 32 مگاپیکسل
امکانات HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها سنسور اثر انگشت-قطب نما-شتاب سنج(حسگر حرکتی)-حسگر مجاورتی-ژیروسکوپ
شبکه
تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA /LTE-A
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS, GALILEO, BDS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 5.0, A2DP, LE
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML 5
جاوا
سایر NFC-محافظ گوریلاگلس 5- پشتیبانی از فرمت های تصویری XviD/MP4/H.265 - پشتیبانی از فرمت های صوتی MP3/WAV/eAAC+/Flac -ویرایش عکس و فیلم-قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف،پشتیبانی از رابط کاربری ColorOS 6,قابلیت شارژ سریع باتری 30 واتی -پشتیبانی از صدای دالبی
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.