قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Mi 9 Lite ظرفیت 128 گیگابایت رم 6GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • 0 تومان
X


لوازم جانبی

بک کاور چرم لاکچری Mi 9 Lite - کد C170

معرفی بک کاور چرم لاکچری Mi 9 Lite امروزه شرکت‌های سازنده همواره سعی می‌کنند که برای زیبایی هر چه بیشتر محصولات خود از طراحی و مواد ساخت ظریفی استفاده کنند. این امر گرچه به زیبایی این محصولات افزوده، از طرفی نیز آنها را آسیب‌پذیر‌تر کرده است. برای مثال برخی از سازندگان موبایل در ساخت بدنه از..

بدون قیمت

برای تغییر رنگ روی دکمه ی متناظر کلیک کنید.

خاکستری تیره
آبی تیره
سفید


نقد و بررسی شیائومی می 9 لایت/ xiaomi mi 9 lite


درست زمانی که تصور می‌کردیم شیائومی، سری می ۹ را به طور کلی متوقف کرده، این سازنده دو مدل دیگر را به این خط تولید اضافه کرد. این دو مدل شامل می ۹ لایت و پرچم‌دار دیگر این برند؛ می ۹ پرو با تراشه‌‌ای قدرتمند است. می ۹ لایت در واقع کمترین قیمت را در بین سری ۹ دارد در نتیجه می تواند در خرید گوشی گزینه‌ای ایده‌آل به حساب آید. از این سری، تاکنون مدل‌های می ۹ اس ای، می ۹ تی پرو، می ۹ و می ۹ پرو تولید شده است. شیائومی می ۹ لایت، دقیقاً همان مشخصات و طراحی گوشی می سی سی ۹ را داشته که این شرکت در ماه جولای ۲۰۱۹ به عنوان گوشی مخصوص عاشقان سلفی معرفی کرد؛ اما این گوشی تنها در بازار چین توزیع شد. می ۹ لایت نسخه گلوبال می سی سی ۹ به حساب می‌آید.




دقیقاً از نظر طراحی و مشخصات سخت‌افزاری مشابه به هم هستند. شیائومی، سری می سی سی ۹ را در ماه جولای عرضه کرد. جالب است بدانید که می سی سی ۹ ای با نام متفاوت می ای ۳ از چین به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و تنها تفاوت آن با نسخه می سی سی ۹ استفاده از سیستم عامل اندروید وان بود. این در حالی است که می سی سی ۹ نیز برای ورود به بازارهای بین‌المللی نام می ۹ لایت را برای خود در نظر گرفته است. تنها تفاوت بین می سی سی ۹ و شیائومی می ۹ لایت نرم‌افزار موجود در آنهاست. بر خلاف نسخه چین، نسخه گلوبال از خدمات گوگل پشتیبانی کرده، اما باز هم با نسخه اندروید پای و رابط کاربری MIUI 10 اجرا می‌شود.



طراحی:

در طراحی، اولین نکته‌ای که نظر را جلب می‌کند رنگ‌های جذاب و پرداخت ماتریسکی بکار رفته روی پنل عقب این دستگاه است. آپشن‌های رنگی هم شامل رنگ‌های مشکی، آبی و سفید است. ابعاد آن ۱×۷۴٫۵×۸٫۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم دارد. هم پنل جلو و هم پنل عقب هر دو از شیشه ساخته شده‌اند. شیشه به خدمت گرفته شده در پنل جلو از جنس شیشه گوریلاگلس ۵ بوده که مقاومت قابل‌توجهی را در برابر خط و خش و ضربه به mi 9 lite بخشیده است. بکارگیری فریم آلومنیومی نیز نسبت به مدل‌هایی که از فریم‌های پلاستیکی برخوردارند، یک کارت طلایی محسوب می‌شود. ماژول دوربین نیز به صورت عمودی طراحی شده و در گوشه سمت چپ واقع شده است.



به جزء ماژول دوربین آپشن دیگری در پنل عقب دیده نمی‌‎شود. سنسور اثر انگشت نیز روی نمایشگر واقع شده و از نوع اپتیکال است. لوگو شیائومی هم در قسمت پایین و سمت چپ واقع شده که حاوی نور ال ای دی بوده و در زمان شارژ شدن دستگاه و یا دریافت ناتیفیکیشن روشن می‌شود. در قسمت راست دستگاه دکمه‌های روشن و خاموش قرار داشته درحالی که لبه چپ میزبان درگاه دوگانه سیم‌کارت است. میکروفون، پورت Type-C 1.0، سیستم اسپیکر در لبه پایین واقع شده در حالی که پورت مادون قرمز در لبه بالا قرار دارد.

نمایشگر:

صفحه نمایش Super AMOLED از رنگ‌ها و روشنای بسیار زیبایی برخوردار بوده و لبه‌های بسیار نازکی دارد، گرچه ما از یک صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی قاب باریک‌تری را انتظار داشتیم. این نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و کیفیت تصویر FHD + را ارائه می‌دهد. تراکم پیکسلی آن نیز ۴۰۳ پیکسل در اینچ است. در رابطه با میزان روشنایی این نمایشگر نیز گفته می‌شود که روشنایی آن به ۶۰۰ نیت رسیده که برای یک گوشی میان‌رده عملکرد قابل قبولی بوده و خواندن هر گونه محتوا در حضور نور مستقیم خورشید به خوبی انجام می‌گیرد. علاوه بر این از HDR نیز پشتیبانی می‌کند که نتیجه آن ارائه تصاویر شارپ‌تر و جذاب‌تر است.

دوربین:


همان طور که قبلاً اشاره شد، یکی از نقاط قوت این گوشی میان‌رده شیائومی برخورداری از دوربین‌های فوق‌العاده بوده که این شرکت در زمان رونمایی روی آن تأکید زیادی داشته است. تاکنون لنز ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته، mi 9 lite نیز در زمره همین موارد قرار می‌گیرد. دیافراگم آن f/1.8 بوده و از نوع واید است. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی می ۹ لایت نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده، در نتیجه می‌تواند عکس‌های بسیار عالی را ثبت کند.



سخت افزار:


می ۹ لایت به پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ مجهز شده که به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین پردازنده‌های حوزه میان‌رده‌ها در نظر گرفته می‌شود و تاکنون در مدل‌های مختلفی نیز بکار رفته است؛ از این میان می‌توان به مدل‌های نوکیا ۸.۱، سامسونگ گلکسی ای ۸ اس و... اشاره کرد. این تراشه در حال حاضر بهترین میان‌رده‌های موجود در بازار را تغذیه می‌کند. این چیپست بر اساس فنآوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است. به طور کلی می‌توان گفت که عملکرد این تراشه از اسنپدراگون ۶۶۰ بالاتر بوده و از چیپست‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اسنپدراگون ۸۴۵ که جزء تراشه‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به حساب می‌آیند عملکرد ضعیف‌تری دارد.


این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و از دو هسته طلایی Kryo 360 و ۶ هسته نقره‌ای Kryo 360 تشکیل شده است. هسته‌های طلایی آن نیز با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 616 است. در رابطه با حافظه می ۹ لایت نیز گفته می‌شود که در دو نسخه ۱۲۸/۶ و ۶۴/۶ گیگابایتی عرضه شده است. از طرفی هم از کارت حافظه جانبی microSD تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند؛ اما خاطر نشان می‌شود که درگاه اختصاصی نداشته و می‌بایست برای ارتقاء و افزایش حافظه قید استفاده از سیم کارت دوم را بزنید.

در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی آن هم می‌بایست گفت که از NFC، پورت مادون قرمز، پورت Type-C 1.0 و رادیو FM برخوردارست. در مورد صدای آن هم خاطر نشان می‌شود که از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون برخوردار بوده از این رو برای اتصال هدفون و هندزفری‌های سیمی به آن نیاز به رابط نخواهید داشت. از طرفی نیز به یک میکروفون اختصاصی کاهش نویز مجهز شده در نتیجه صدای بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.



نرم افزار:

تنها وجه تمایز میان می ۹ لایت و می سی سی ۹ مشخصات نرم‌افزاری آنهاست. این نسخه از خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند. از نسخه Android 9.0 (Pie) استفاده کرده و با رابط کاربری MIUI 10 اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، ارائه ایموجی‌های متحرک است که بسیار سرگرم‌کننده و جالب به نظر می‌رسد. همچنین در این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی حرکت بین منوها و برنامه‌ها روان‌تر شده و سرعت آن نیز بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این نسخه از رابط کاربری این است که حاشیه ناچ نمایشگر را روشن کرده تا به شما یادآوری کند دوربین در آنجا قرار دارد. به این دلیل که افراد بسیاری هنگام گرفتن عکس‌های سلفی به جای نگاه کردن به لنز دوربین به نمایشگر نگاه می‌کنند. این قابلیت به شما یادآوری می‌کند که چه مقدار صورت شما از نمایشگر فاصله داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است نظر برخی افراد خلاق را جلب کند، ویدئوهای اسلوموشن است که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی حاصل شده است.


باتری:


باتری به خدمت گرفته شده در این مدل، ۴۰۳۰ میلی آمپر ظرفیت دارد. برخورداری از این باتری بزرگ و تراشه ۱۰ نانومتری طول عمر فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده؛ به علاوه اینکه از شارژ سریع ۱۸ وات، در کمترین زمان ممکن می‌توان این گوشی را شارژ کرد.

به طور کلی می 9 لایت امکانات بسیار عالی با برچسب قیمتی مقرون به صرفه را در یک بسته جای داده و می‎تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که قیمت گوشی برای آنها در اولویت بوده و می‌خواهند با صرف کمترین هزینه از بهترین مشخصات سخت‌افزاری بهرمند شوند.


نقاط قوت

  • دوربین سلفی قدرتمند حتی در محیط‌های کم نور

  • طراحی چشم نواز و جوان پسند
  • نرم افزار پر سرعت
  • چیپست قوی
  • برخورداری از تکنولوژی NFC
  • قابلیت شارژ سریع 

نقاط ضعف

  • درگاه مشترک سیم کارت دوم و حافظه جانبی 

اطلاعات کلی
برند شیائومی
مدل Xiaomi Mi 9 Lite M1904F3BG
GPU (گرافیک) Adreno 616
سیم کارت دو سیم کارت 4G
دوربین 48 مگاپیکسل(سه گانه)
اندازه 8.7 × 74.5 ×156.8 میلی متر
وزن 179 گرم
جنس بدنه ترکیبی
حافظه 128 گیگابایت حافظه داخلی-6 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2019, September
سال تولید 2019
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 360 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 360 Silver
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست (Qualcomm SDM710 Snapdragon 710 (10 nm
سرعت 2.2 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 9.0 Pie
صفحه نمایش
اندازه 6.39 اینچ
نوع صفحه نمایش Super AMOLED لمسی خازنی،16 میلیون رنگ
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~85.8%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~403
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 6 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت
درگاه حافظه پشتیبانی از حافظه microSD تا 256 گیگابایت (استفاده از درگاه سیم کارت دوم)
دوربین
دوربین اصلی 48 مگاپیکسل (سه گانه)
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه , قابلیت فیلمبرداریFull HD با سرعت 60/120 /30 فریم بر ثانیه,قابلیت فیلمبرداری HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه
فلش LED
دوربین دوم 32 مگاپیکسل
امکانات HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت(زیر صفحه نمایش)-قطب نما-شتاب سنج(حسگر حرکتی)-حسگر مجاورتی -ژیروسکوپ
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA /LTE-A
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS, GALILEO, BDS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 5.0, A2DP, LE, aptX HD
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر NFC-محافظ گوریلاگلس 5-مجهز به قابلیت شارژسریع باتری 18 وات- حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-مجهز به رابط کاربری MIUI 10
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 4030 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.