خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار لپ تاپ

لپ تاپ مبتنی بر تراشه ARM مایکروسافت؛ رقیب سرسخت لپ تاپ های اپل

این احتمال می رود که اپل تراشه های اینتل که در حال حاضر مک بوک ها را تغذیه می کند را با تولیدات مبتنی بر ARM جایگزین کند. در حالی که اپل هنوز به طور قطعی تایید نکرده که روی پردازنده های سری A که عملکرد دسکتاپ را ارائه می دهد کار می کند، شریک و در واقع رقیب آن یعنی شرکت کوالکام تعداد زیادی از پردازنده ای ARM با قابلیت ران کردن ویندوز را عرضه کرده است. یکی از جدیدترین آنها Snapdragon 8cx بوده که به صورت خاص و برای استفاده در نوت بوک ها مهندسی و ساخته شده و در واقع همان پلتفورمی خواهد بود که مایکروسافت هم احتمالاً در Surface خود به کار خواهد گرفت. این پردازنده به طور عمده برای دستگاهایی طراحی شده که در سال ۲۰۱۹ از ویندوز ۱۰ استفاده خواهند کرد.

تراشه های arm نسل جدید پردازنده های لپ تاپ ها

احتمالاً Surface Pro مایکروسافت با این تراشه عرضه خواهد شد که در واقع یکی از تراشه های سفارشی این شرکت در نظر گرفته می شود. درست دو ماه قبل ما در Computex 2019 مدل Snapdragon 8cx را مشاهده کرده ایم. که پیش نمایشی از اتصال شبکه ۵G در مک بوک ها را نشان داد. شرکت کولاکام هم همچنین به سمت تولید تراشه های ۵G پیش رفته و هم اکنون چندین گوشی موبایل را با این تکنولوژی در بازار موجود شده است. این گوشی ها شامل سامسونگ گلکسی اس ۱۰، OnePlus 7 Pro می شود.

این زمان کوالکام با شرکت لنوو در پروژه Project Limitless قرارداد همکاری داشته اما هنوز مشخص نیست که این دستگاه در چه زمانی رونمایی خواهد شد. همچنین شایعه شده که مایکروسافت نیز بر روی مدل های دو نمایشگر و تاشو کار می کند. انتظار می رود که این لپ تاپ ها در نیمه اول ۲۰۲۰ عرضه شود. تا امروز هنوز مشخص نشده بود که Excalibur با این محصولات مرتبط است یا خیر؟ اما خبری که منتشر شده نشان می دهد مایکروسافت برای تامین یک تراشه ARM سفارشی رابطه نزدیکی با Qualcomm برقرار کرده که به احتمال زیاد با Windows 10 بهتر کار می کند و این تراشه با نام کدی Excalibur مشخص شده است. استفاده از پلتفورم Snapdragon 8cx با پشتیبانی کامل از شبکه ۵G در یک مدل تاشو تجربه بی نظیری را ارائه خواهد داد.

19kala

چیپست های اینتل بدون شک همه مدل های Microsoft’s Surface را تغذیه خواهد کرد. تا جایی که در آینده همه لپ تاپ های Surface یا تاشو از پردازنده های اینتل بهره خواهند برد اما عرضه ARM-based Surface شرکت مایکروسافت بدون شک فشار بیشتری را به ایتل وارد خواهد آورد و به دیگر خرده فروش های ویندوز نشان خواهد داد که ویندوز بسته به ARM یک گزینه عالی خواهد بود. در مورد اپل هم گفته می شود که احتمالاً پاییز امسال از یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود رونمایی کند هر چند این احتمال می رود که این دستگاه با پردازنده های اینتل عرضه شود.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن