قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Pro 5G

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • 0 تومان
19kala

نقد و بررسی اولیه گوشی شیائومی Mi 10 Pro 5G

با وجود اینکه هر سال شیائومی گوشی‌های متعددی را در رده‌های مختلف تولید می‌کند؛ اما باز هم سرسختانه می‌گوید که تنها یک سری پرچمدار دارد. شیائومی می 9 پرچمداری بود که ماه فوریه 2019 رونمایی شد؛ اما پس از آن این شرکت چندین نسخه باز تولید و یا با مشخصات ضعیف‌تر از آن را تولید کرد از جمله این مدل‌ها می‌توان به شیائومی می 9 تی و شیائومی می 9 تی پرو اشاره کرد که جزء بهترین گوشی‌های سال 2019 هستند. پرچمدار سال 2020 این شرکت به نام‌های شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو معرفی شده‌اند، در ادامه به بررسی شیائومی می 10 پرو خواهیم پرداخت. 


بررسی طراحی گوشی شیائومی Mi 10 Pro 5G

Mi 10 pro را می‌توان اولین طراحی هول-پانچ دستگاه‌های پرچمدار شیائومی برشمرد. به طور کلی گوشی‌های پرچمدار شیائومی در رابطه با طراحی محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. تاکنون طراحی‌هایی مثل دوربین پاپ‌آپ و دوربین سلفی در پایین نمایشگر در دیگر سری‌های پرچمدار این شرکت مورد آزمایش قرار گرفته؛ اما شیائومی می 10 و می 10 پرو از طراحی هول-پانچ بهره برده‌اند. این طراحی به این صورت است که دوربین روی نمایشگر پانچ شده و در زیر آن جای داده نشده است. این طرح همان طراحی بوده که در گوشی گلکسی اس 20 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع این دومین گوشی شیائومی محسوب می‌شود که از طراحی هول-پانچ بهره برده است. در مقایسه با گوشی ردمی کی 30، هول-پانچ شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو در گوشه سمت چپ نمایشگر آن جای داده شده است.

می‌توان گفت رویداد معرفی شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو گرچه به صورت آنلاین برگزار شد؛ اما حقیقتاً یک رویداد بزرگ بود. از نظر طراحی این گوشی واقعاً زیبا به نظر می‌رسد، نسبت به نسخه‌های قبلی در شیائومی می 10 پرو جزئیات بسیار دقیق طراحی شده است. برای مثال، حاشیه بالا و پایین، بسیار باریک‌تر شده از فلز نازک‌تر و سبک‌تری هم در ساخت استفاده شده است. شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو طراحی بی‌نظیر و زیبای خود را تا حد زیادی مدیون اضافه شدن صفحه نمایش هایپربولیک است.


شیائومی در گوشی شیائومی Mi 10 Pro 5G نیز از دوربین زیر نمایشگر استفاده نکرده است.

نوع طراحی بکار رفته در نمایشگر، نه تنها باعث می‌شود گوشی نازک‌تر و سبک‌تر به نظر برسد، بلکه در این نوع طراحی لبه‌ها به سمت داخل خم شده، از‌این‌رو، تا جای ممکن وزن گوشی در کف دست کاربر توزیع شده و در دست گرفتن آن راحت‌تر می‌شود. شیائومی توانسته این نمایشگر عالی را در حداقل بدنه جای دهد. وقتی صحبت از وزن گوشی به میان می‌آید؛ باید دید که این گوشی با وزنی که دارد می‌تواند ارگونومی باشد یا خیر؟ وزن این گوشی 208 گرم است. همان طور که می‌بینید هیچ دکمه‌ای در سمت چپ وجود ندارد و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست آن قرار گرفته‌اند. سنسور اثر انگشت اپتیکال نیز همانند بسیاری از گوشی‌های پرچمدار در زیر نمایشگر جای گرفته و از طراحی کلی فوق نازکی بهره برده است. 

ماژول دوربین استفاده شده نیز بسیار منحصر‌به‌فرد است؛ لنز اصلی آن بزرگتر بوده و دو لنز دیگر در آن قرار گرفته در حالی که فلش دوگانه در وسط این لنزها جای داده شده است. لنز دیگر هم در خارج از این ماژول جای داده شده است. این گوشی قرارست در دو رنگ آبی و سفید صدفی عرضه شود.


بررسی نمایشگر شیائومی می 10 پرو 

شیائومی می 10 پرو، از یک نمایشگر 6.67 اینچی استفاده کرده و نوع نمایشگر آن AMOLED است. طراحی هایپربلوئید باعث شده که این نمایشگر با حداقل حاشیه ممکن به نظر آید و طراحی کلی نمایشگر به نسبت نسخه‌های قبلی بهبود یافته است. حقیقتاً طراحی ماژول آن شباهت بسیار زیادی به شیائومی می نوت 10 دارد؛ اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو وجود دارد؛ هر دو مجهز به چهار دوربین هستند؛ اما شیائومی می 10 پرو، یک سنسور فوکوس لیزری را هم در خود جای داده است.


برای محافظت بیشتر نیز شیائومی می 10 پرو از شیشه گوریلاگلس بهره برده است. این شیشه به سمت طرفین پیچیده شده است. فریم آن از فلز ساخته شده و بسیار عالی به نظر می رسد. این نمایشگر بسیار روان بوده و عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای انیمیشن‌های سیستمی دارد. در رابطه با ارائه رنگ این نمایشگر نیز خاطر نشان می‌شود که از استاندارد رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‌کند که می‌توان از آن به عنوان جایگزین sRGB یاد کرد. پشتیبانی از این استاندارد رنگی ارائه رنگ بسیار فوق‌العاده این گوشی را تضمین می‌کند. به علاوه از HDR10 + و کالیبراسیون رنگی صفحه نمایش حرفه‌ای کارخانه نیز پشتیبانی می‌کند. 



عملکرد و ارائه رنگ گوشی شیائومی Mi 10 Pro 5G

متوسط Delta E (که بیانگر اختلاف رنگی که نمایشگر نشان می‌دهد با رنگ‌های واقعی است) این نمایشگر 1.1 بوده و استاندارد‌های رنگی نمایشگر را به خوبی رعایت کرده است. یکی از نکات منحصر‌به‌فرد نمایشگر شیائومی می 10 پرو این است که از حالت رنگ پیشرفته‌ای برخوردار بوده، از‌این‌رو کاربر قادر خواهد بود مشخصاتی مثل فضای رنگی RGB، فضای رنگ HVS، کنتراست، گاما و دیگر آپشن‌ها را به دلخواه خود سفارشی کند. به طور کلی عملکرد و ارائه رنگ این نمایشگر به نسبت نسخه‌های قبلی ارتقاء قابل‌توجهی داشته، اما باز هم به نسبت نمایشگر‌های گوشی آیفون 11 پرو مکس، رنگ پیش‌فرض نمایشگر کمی به رنگ زرد متمایل است.

حقیقتاً نمایشگر شیائومی می 10 پرو در تنظیمات نمایشگر خود آپشن‌های غنی و کاربردی زیادی دارد؛ چه چیزی بهتر از این که کاربر می‌تواند به سلیقه خود تغییرات زیادی را در آن به وجود آورد. برای مثال او می‌تواند برای مصرف کمتر باتری نرخ رفرش ریت این نمایشگر را در مقدار کمتری بین 60 تا 90 هرتز تنظیم کند. یا حتی کاربر می‌تواند، برای صرفه جویی بیشتر در مصرف باتری حالت نور کم DC و یا حالت تاریک را انتخاب کند. حتی کاربر می‌تواند تنظیم کند که به دلخواه او برخی از اپلیکیشن‌های مورد نظرش به صورت تمام صفحه نمایش داده شود.

میزان روشنایی گوشی شیائومی Mi 10 Pro 5G

میزان روشنایی این نمایشگر 500 نیت بوده و روشنایی قابل‌قبولی محسوب می‌شود. تراکم پیکسلی آن 386 پیکسل‌بر‌اینچ است؛ اما از گوشی پرچمدار 2020 شیائومی انتظار می‌رفت که از این نظر بهتر عمل کند. اگر نمایشگر شیائومی می 10 پرو را با گوشی گلکسی اس 20 اولترا مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنید که این گوشی با وجود اینکه نمایشگر اندکی بزرگتر بوده تراکم پیکسلی بسیار بیشتری نسبت به آن دارد؛  

دوربین گوشی شیائومی Mi 10 Pro 5G

دوربین یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها و یکی از مهمترین اولویت‌های خریداران در هنگام خرید گوشی است. در این مورد هم می 10 پرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به طوری که گوی سبقت را از گوشی‌های موبایل مدعی بازار مثل گوشی آیفون 11 پرو مکس و یا هواوی میت 30 پرو و یا حتی پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا باز پس گرفته است. در رابطه با کیفیت دوربین شیائومی می 10 پرو همین بس که بگویم در سایت دگزومارک در صدر لیست گوشی‌هایی قرار دارد که در اوایل سال 2020 معرفی شده‌اند. همان طور که بارها نیز گفته شده لنز اصلی آن 108 مگاپیکسلی است و به یک ماژول چهارگانه مجهز شده است.


Mi 10 Pro بالاتر از و آیفون در بخش دوربین

این مدل با کسب امتیاز کلی ۱۲۴ در بخش دوربین گوشی‌هایی مانند Mate 30 Pro و iPhone 11 Pro Max را به عقب رانده تا به عنوان برترین دوربین در یک گوشی هوشمند در بالای جدول دگزومارک خودنمایی کند. تعادل عالی در رنگ سفید و شفافیت عکس‌ها در شرایط نوری متفاوت از جمله ویژگی‌های این دوربین در نظر گرفته می‌شود. یکی از امتیازاتی که در کسب این امتیاز در بنچمارک دگزو مارک تأثیر‌گذار بوده بزرگنمایی ۵۰ برابر، بدون افت کیفیت با ثبت دقیق جزئیات است.

همچنین این دستگاه عملکرد خارق‌العاده‌ای در ثبت عکس‌های پرتره دارد. تنها دلیل کم شدن این امتیاز، مربوط به اندک نویز تصاویر شب این گوشی بوده که البته قابل چشم‌پوشی است. در زمینه فیلمبرداری هم می‌توان گفت همپای آیفون ۱۱ پرو مکس حرکت می‌کند. لنز 108 مگاپیکسلی آن اندازه‌ای برابر با 1/1.33 اینچ داشته و عدد اف- استاپ آن f/1.7 و از نوع واید است.


واقعیت این است که همان طور که گوشی‌های جدید معرفی می‌شوند جدول امتیازدهی دگزومارک هم تغییر می‌کند. بعد از معرفی هوآوی پی 40 پرو و کسب امتیاز  128 و کسب عنوان بهترین گوشی موبایل از نظر دوربین از دید دگزومارک، دوربین این گوشی در لیست این بنچمارک بعد این پرچمدار هواوی قرار گرفته است.

سایر خصوصیات:

  • لنز اصلی 108 مگاپیکسلی
  • لنز ثانویه 8 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم
  • لنز 12 مگاپیکسلی پرتره با اندازه ای برابر با 1/2.55 اینچ با زوم دوبرابر
  • لنز اولتراواید 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2

در میان این لنزها، لنز اولتراواید آن هم از مشخصه تثبیت‌کننده تصویر نوری تصویر OIS برخوردارست. لنز پرتره دارای فناوری فوکوس دو هسته‌ای با وضوح کامل است. در رابطه با قابلیت‌های آن نیز گفته می‌شود که به مشخصه Super Night Scene 2.0 مجهز شده که با استفاده از الگویتم RAW نقش به سزایی در ثبت جزئیات عکس‌هایی دارد که در شب گرفته می‌شود. مشخصه دوم آن هم تشخیص صحنه AI است. از نظر ویدئو، سری Xiaomi Mi 10 این بار حالت ویدیویی Vlog را اضافه کرده که دارای قالب‌های غنی داخلی، انیمیشن‌های متحرک خودکار و ... بوده که با استفاده از آن کاربران می‌تواند خلاقیت بیشتری را در ویدئوهای خود بکار گیرند. دوربین جلو 20 مگاپیکسل بوده و از حالت پانوراما با زاویه دید گسترده هم پشتیبانی می‌کند. با حرکت دادن موقعیت گوشی و گرفتن سه عکس، می‌توانید یک عکس پانوراما بزرگ با زاویه دید گسترده بگیرید.



بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی می 10 پرو

در پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام عملکرد CPU و GPU و AI به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است. اول از همه باید گفت که این تراشه در ساخت خود از فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC استفاده کرده است. هسته‌های آن هم با حداکثر فرکانس 2.84 گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن هم نسبت به نسل قبل خود در حدود 25% از نظر عملکرد و 35% از نظر کاهش مصرف باتری بهبود داشته است. جدا همه موارد گفته شده بهبود شبکه 5G نیز ویژگی برجسته این تراشه به شمار می‌رود؛ اما متاسفانه هنوز در ایران زیرساخت‌های مربوط به آن هنوز فراهم نشده است. از نظر Wi-Fi، شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو از نسل ششم جدید 802.11ax پشتیبانی می‌کند، از‌این‌رو سرعت دانلود و آپلود به نحو قابل‌توجهی بهبود یافته است.


در رابطه با عملکرد این تراشه در این گوشی هم خاطر نشان می‌شود که بنچمارک آنتوتو امتیاز 526172 را به این گوشی اختصاص داده که در بین گوشی‌های مدعی بازار یکی از امتیازات عالی در نظر گرفته می‌شود. این گوشی همچنین در بنچمارک گیکبنچ در عملکرد‌های تک‌هسته‌ای امتیاز 3676 و در عملکرد‌های چند هسته‌ای امتیاز 11,448 را به دست آورده است. در مورد عملکرد بازی این گوشی نیز خاطر نشان می‌شود که بازی‌های سنگین را با حداکثر کیفیت تصویر و حداکثر سرعت فریم ریت اجرا کرده و بالاترین فریم ریت در بازی 51 فریم و متوسط فریم ریت در حدود 42 فریم بر ثانیه است.


بررسی باتری شیائومی می 10 پرو

در پایان نقد و بررسی می 10 پرو نیز نگاهی به باتری و عملکرد شارژ آن انداخته‌ایم. باتری آن 4500 میلی آمپریست و از شارژ سریع 50 وات بهره برده است. با برخورداری از این نسخه فست شارژ، طی 15 دقیقه تا 50 درصد شارژ خواهد شد در حالی که طی 30 دقیقه از شارژ صفر به 83% خواهد رسید. برای یک باتری با اندازه 4500 میلی آمپر این عملکردی فوق‌العاده خواهد بود. علاوه بر این به شارژ سریع وایرلس 30 وات نیز مجهز شده است. 


نتیجه‌گیری:

به طور کلی بعد از بررسی شیائومی می 10 پرو، می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی از نظر مقاومت و طراحی بی‌نظیر است. دوربین آن در بین پرچم‌دارانی که تا ماه مارس عرضه شده سرآمد بوده و بدون شک یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین پرچم‌داران سال 2020 خواهد داشت. تاکنون این گوشی بیشترین امتیاز را در سایت دگزومارک هم از نظر صدا و هم از نظر دوربین به خود اختصاص داده است و می‌توان آن را بهترین گوشی موبایل از نظر صدا در نظر گرفت.



گر چه نمایشگر آن نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقاء قابل‌توجهی دارد؛ اما از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا بهتر از آن عمل کرده؛ از طرفی هم برای کاربرانی که قصد خرید یک گوشی پرچمدار را داشته؛ اما قیمت گوشی برای آنها مهم است، شیائومی می 10 پرو می‌تواند گزینه بهتری باشد به دین جهت که از نسبت قیمت به امکانات کمتری برخوردارست. نظر شما در مورد این گوشی شیائومی چیست؟ نظرات خود را با 19‌کالا در میان گذارید.

اطلاعات کلی
برند شیائومی
GPU (گرافیک) Adreno 650
سیم کارت دو سیم کارت 5G
دوربین 108 مگاپیکسل(چهارگانه)
اندازه 9 × 74.8×162.6 میلی متر
وزن 208 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی، پنل جلو و عقب شیشه ای
حافظه 256/512 گیگابایت حافظه داخلی-8/12 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2020, February 13
سال تولید 2020
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (1x2.84 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست (+Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 (7 nm
سرعت 2.84 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه Android 10.0
صفحه نمایش
اندازه 6.67 اینچ
نوع صفحه نمایش Super AMOLED لمسی خازنی،16 میلیون رنگ
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~89.8%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~386
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 8/12 گیگابایت
حافظه داخلی 256/512 گیگابایت
درگاه حافظه
دوربین
دوربین اصلی 108 مگاپیکسل (چهارگانه)
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری قابلیت فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ,قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه , قابلیت فیلمبرداریFull HD با سرعت 30/60/120/240/960 فریم بر ثانیه:gyro-EIS
فلش LED (سه گانه)
دوربین دوم 20 مگاپیکسل
امکانات HDR-پاناروما
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت(زیر صفحه نمایش)-قطب نما- شتاب سنج(حسگر حرکتی) - حسگر مجاورتی -ژیروسکوپ-فشار سنج
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE-A / 5G
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
GPS (مکان یاب) dual-band A-GPS به همراه GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS
رادیو
بلوتوث 5.1, A2DP, LE, aptX HD, aptX Adaptive
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر NFC - مجهز به قابلیت شارژسریع 50 وات-Power Delivery 3.0-دارای محافظ گوریلاگلس 5-Fast wireless charging 30W -دارای پوشش DCI-P3-Power bank/Reverse wireless charging 10W- مجهز به صدای 24-bit/192kHz-پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264-پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac- ویرایش عکس و فیلم- قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف-پشتیبانی از رابط کاربری MIUI 11
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.