خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگی

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب هر شخصیت!

عطر و ادکلن رایحه ای است که مردان و زنان برای افزایش زیبایی و جذابیت خود استفاده می کنند. عطرها می توانند خلق و خوی را تحریک کنند، خاطرات خوشایند را به وجود می آورند و یا فقط به شما کمک می کنند بوی خوبی داشته باشید. در حال حاضر هزاران عطر و ادکلن مختلف در بازار موجود است. در واقع، عطرها تبدیل به یک کسب و کار میلیارد دلاری در هر سال شده اند، با توجه به بازارهای جدید، مارک های جدید و خطوط طراحی مختلف، مردم بیشتر از همیشه در انتخاب و استفاده از انواع مختلف عطر و ادکلن سر در گم هستند.

راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید تصمیم بگیرید کدام عطر و رایحه مناسب سبک و شخصیت منحصر به فرد شما است. با توجه به تنوع بالا در این امر چگونه می توان بوی مناسب هر فرد را شناخت؟

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب هر شخصیت

انتخاب یک عطر مناسب:

هر عطر و ادکلن شامل نت های مختلفی است. این نت ها عطر و بوی کلی را تعیین می کنند. نت ها شامل سه لایه متفاوت می شود که یادآورهای پایه، بالا و متوسط ​​هستند و همه آنها برای ایجاد بوی خاصی کار می کنند. بعضی از عطرها، به عنوان مثال، گلدار و حاوی عطرهای مختلفی مانند گل رز باغی هستند، بعضی دیگر ممکن است با بوی گل مرکبات یا سیب باشد. عطرهای عجیب و غریب شامل نت های تند مانند انواع ادویه ها مثل دارچین می شوند. عطر و ادکلن های مردانه ، عطر و ادکلن های زنانه نیز دارای نت های مختلف هستند. عطرهای اسپورت دارای تنش سنگین تر و مردانه تر هستند، در حالی که دیگر عطر ها ممکن است بوی مانند نت های کاج و یا حتی چرم داشته باشند.

همیشه خوب است قبل از تصمیم گیری تعیین کنید کدام نوع از ادکلن یا عطر را ترجیح می دهید و سپس نت های پایه آنها را انتخاب کنید و خرید خود را انجام دهید. شما می توانید در مورد نت های مختلفی که برای عطر و ادکلن استفاده می کنید بیشتر بدانید تا بتوانید عطر مناسب خود را پیدا کنید. قبل از تصمیم گیری برای خرید عطر، شما قطعا باید چند آزمون ساده انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که این چیزی است که می خواهید داشته باشید و لذت ببرید.

ابتدا یک تست ساده، تست بطری عطر برای اینکه بدانید اصلی یا تقلبی است. کلید اصلی این است که کمی عطر را روی پوست خود امتحان کنید، به همین دلیل است که در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی تستر ارائه می شود تا بتوانند چیزی را قبل از خرید آن امتحان کنند. پوست ما کد منحصر به فردی از هورمون ها دارد که می تواند کمی و یا حتی بسیار بوی عطر را تغییر دهد. ایده خوبی است که مقدار کمی از عطر را بر روی مچ دست خود اسپری کنید، چند لحظه منتظر بمانید و سپس بوی پوست را ببویید.

گاهی اوقات، پوست بدن بسته به آرایش شیمیایی، می تواند بو را افزایش یا کاهش دهد یا حتی اگر بدن شما شیمی خاصی دارد که مخلوط عطر را مطابقت ندهد بوی عطر می تواند تغییر کند. اگر شما نمی توانید در فروشگاههای خرده فروشی عطر مورد نظر خود را خریداری کنید، چندین تست ساده آنلاین را امتحان کنید تا بتواند به شما کمک کند عطر و رایحه مناسبی پیدا کنید که سبک شما را در بر دارد. بوی مشخصی برای یک انسان امروزه ضرورت دارد. این یک امضای مبتنی بر عطر است که در مورد همه چیزهایی که می پوشید وفادار می ماند و در ذهن همه کسانی که با آنها ملاقات می کنید می ماند. به نظر می رسد یک کلیشه است اما کاملا صحیح است.

ساختار عطر:

ادکلن و سایر عطرها از نت های بالا، نت های میانی و نت های پایه ساخته شده اند. این عطرها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا عطر کامل را تجربه کنند. بیشتر خانه های عطر با دقت دستور العمل ها و ترکیب عطر خود را حفظ می کنند، اما تقریبا همه آنها از عطرهای با دقت لایه ای تشکیل شده اند.

نت بالا:

نت های بالا اولین تصور است که یک عطر به شما می دهد، معمولا رایحه های رایج با یک لمس اتانول که عطر با آن مخلوط شده است. صفت هایی مانند ترد، تازه و مرکبات شایع هستند، و عصاره های قدرتمند معمولا در اینجا استفاده می شود. نت های بالا طول نخواهد کشید و به نت های میانه می رسند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

نت های میانی:

نت های گلدار ساده در اینجا معمول هستند، به طوری که تاثیر شدید اتانول را کاهش دهد. نت های میانی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد.

نت ها پایه:

نت های پایه عطر، بوی پایدار است که عطر و رایحه آن است. نت های پایه حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت پس از استفاده شما ظاهر می شود و تا زمانی که شما دوش بگیرید تغییر نخواهند کرد.

این نت ها با هم ایجاد داستان لایه ای، پیچیده ای دارند که به آن ادکلن می گویند. آیا ادکلن با انفجار مرکبات تازه شروع می شود و سپس به یک یادداشت دودی می رود؟ یا این کار را با یک ضربه اسطوخودوس آغاز می کند که تبدیل به وانیل می شود؟ درک پایه ای از این نت ها می تواند به شما کمک کند تا عطر و ادکلن را تشخیص دهید.

 

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب هر شخصیت

چگونگی انتخاب یک عطر مناسب:

هنگامی که یک عطر را انتخاب می کنید، یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرد، سبک و تصویر شخصی است. چند عطر و رایحه مختلف را امتحان کنید و فواید هر یک را بدانید، و اگر با سبک و شخصیت شما همخوانی داشت انتخاب کنید.

همچنین عاقلانه است که ادکلن های مختلف را بیرون بیاورید و ببویید، اولین تجلیات خود را بنویسید و سه مورد را انتخاب کنید، و سپس در یک فرصت دیگر بازگردید و خرید خود را انجام دهید. حس بوی شما به راحتی در عطریات غرق می شود و برای اینکه متوجه شوید که عطرها در طول زمان چه تاثیری بر روی شما دارند، ضروری است.

 به طور مشابه، در بسیاری از فروشگاه ها دانه های قهوه وجود دارد، زیرا قهوه به عنوان یک پالت تجدید می باشد، و مانند یک دکمه بازنشانی برای بینی شما عمل می کند.

انتخاب یک عطر مناسب برای مراسم خاص:

عطر روز عروسی را طوری انتخاب کنید که چیزی در مورد شما و روز بزرگ شما می گوید. عطرها توانایی قدرتمندی برای ایجاد رد پای شما را دارند. ما را به یاد مکان هایی اختصاصی و به یاد ماندنی می اندازند، مثل داستان کودکی، یک فصل خاص یا حتی بله روز عروسی شما. مهم نیست که چطور معجزه کنید، عطر شما یک داستان را بیان می کند. عطر منتخب برای روز عروسی، باید چیزی درباره شما بگوید.

در مورد انتخاب عطر هنگامی که گزینه های بسیار گسترده ای دارید غیر ممکن به نظر می رسد. انتخاب یک عطر برای مراسم خاص مثل انتخاب لباس مناسب برای همان رویداد و شخصیت هر فرد می باشد. بنابراین وقتی که به انتخاب یک عطر می پردازیم، به دنبال تأثیر آن هستیم.

عطر های کلاسیک:

این ها عطر هایی هستند که زمان آزمون را پشت سر گذاشته اند. آنها با لوکس ترین نت ها ساخته شده اند و طراحی شده اند تا یک شخص خاص را بسازند. عطر های کلاسیک به علت استفاده مواد خاص و روش ساخت منحصر به خود بیش از بقیه لوکس هستند. در اینجا به عنوان مثال دو نمونه عطر کلاسیک معرفی می شود:

جوره هرمس:

صادقانه بگویم، من نمی دانم چگونه آنها این کار را انجام می دهند، به طوری کاملا انعطاف پذیر است که به نظر می رسد دقیقا همان چیزی است که شما فکر می کنید. این عطر با ترکیب چوب، آبزی، مرکبات و گل کامل می شود. در طول روز نمی توان یک رایحه را استشمام کرد، با گذر زمان رایحه ها خوشبوتر می شوند.

شانل شماره ۵:

وقتی شک کنید، شانل شماره ۵ به کمک شما می آید. این عطر برای Coco Chanel در سال ۱۹۲۱ ساخته شده است و همچنان به نسل جوان و همچنین نسل های قبل تقدیم می شود. شانل می دانست که چگونه لوکس بودن و معرفی خودش را به وجود بیاورد.

 

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب هر شخصیت

علاقه‌مندی‌های فصلی:

اغلب عطرها انعکاسی از یک فصل خاص هستند. این ها رایحه هایی هستند که مواد موجود در یک فصل را تعریف می کنند. در بهار و تابستان یک ماهیگیری یا یک فصل سبز را یاد آور می شوند. نت هایی که از چرم قدیمی و خانه ی مادر بزرگ شما برای کریسمس یاد می شود عطرهای بهار و تابستان شما را می سازند. شما را به یاد آفتاب و ساحل  می اندازند. رایحه های پاییز و زمستان به تندی فلفل سرخ و فلفل سیاه هستند.

عطر ها نمایانگر شخصیت شما هستند، مشخص می کنند آیا دارای شخصیت نرم و شیرین هستید یا جسورانه، شاید شما ترکیبی از هر دو باشید. در هر صورت، این رایحه عطری است که مردم در مورد شما به یاد می آورند.

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب هر شخصیت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام از سایت شما بازدید کردم. سایت بسیار جالبی دارید. لطف میکنید اگر از سایت های من هم دیدن نمایید و نظرتان را برای بهتر شدن سایتام بگویید
    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن