خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

بهترین رژیم غذایی برای هر سن کدام است؟

بزرگترین افسانه‌ای که در ذهن اکثر ما نقش بسته این است که “بهترین رژیم غذایی” مبتنی بر کم خوردن و یا ریاضت کشیدن است. اما اینگونه نیست.

بهترین رژیم غذایی برای هر سن چیست؟

هیچ ۲ بدنی یکسان نیستند و مطمئناً بهترین رژیم برای یک فرد ممکن است به نفع دیگری نباشد. با این وجود، بسته به سن شما، برخی از مواد غذایی وجود دارد که باید از آنها پرهیز کنید. ۱۹ کالامگ بهترین رژیم غذایی متناسب با سن را در ادامه بررسی کرده است.

۱- در سنین نوجوانی

در این مرحله بدن شما در حال رشد است به همین دلیل به مواد مغذی زیادی احتیاج دارید. اگر در این گروه سنی هستید و خوردن میان وعده را به خوردن صبحانه ترجیح می‌دهید اشتباه است. بهتر است هر دوی آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید البته مقادیر آن را کم کنید و از غذاهای حاوی کلسیم، پروتئین و غنی از آهن استفاده کنید.

۲- ۲۰ سالگی

 

وقتی در این دهه هستید، بهترین زمان برای رسیدن به وزن ایده‌آل و سلامت است. بهتر است چیپس، مواد شکری و قندی، کالباس و سوسیس را کنار بگذارید. از شکلات تلخ بیشتر استفاده کنید، ماست را به جای بستنی بخورید و به جای سوسیس و کالباس مرغ گریل شده میل کنید. در این سن بدن شما نیاز به  غذاهای سرشار از امگا ۳ و اسید فولیک دارد. بنابراین در رژیم غذایی خود سبزیجات، نان، ماکارونی، گردو و ماهی را نیز جای دهید.

۳- ۳۰ سالگی

 

برای حمایت از تغییرات بدنی که در این سن اتفاق می‌افتد باید غذاهایی مصرف شود که به قدرت ماهیچه‌ها و استحکام استخوان‌ها اضافه کند. موارد غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، آجیل،سویا و سینه مرغ بهترین دوستان شما در این سن هستند. مصرف شیر و ماست برای تقویت استخوان ضروری هستند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

۴- ۴۰ سالگی

 

برای تنظیم سطح قند خون و تقویت سوخت و ساز بدن، در این مرحله مطمئن شوید که فیبر کافی را در رژیم غذایی خود گنجانده‌اید. مواردی مانند سبزیجات،کلم بروکلی، غلات کامل و سیب زمینی منبع فیبر هستند. ساندویچ خانگی سالم، لبنیات بدون چربی و انواع میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. در هر وعده غذایی، حتماً پروتئین مصرف کنید.

۵- ۵۰ سالگی

 

با افزایش سن، میزان متابولیسم ما کاهش می‌یابد، به همین دلیل توصیه می‌شود مواد غذایی مصرف شود که بدن ما به راحتی هضم می‌کند. هنگامی که در دهه ۵۰ هستید، بهتر است از شیر به همراه بادام و غلات استفاده کنید و از خوردن شکر نیز پرهیز کنید. برای کاهش علائم پیری در چهره و بدن؛ آووکادو، کلم بروکلی، زغال اخته، آجیل و اسفناج بهترین انتخاب است. خوردن سیب می تواند به شما در کاهش کلسترول و مبارزه با دیابت کمک کند.

۶- ۶۰ سالگی به بعد

 

وقتی وارد این مرحله شدید حتماً هر مصرف روزانه میوه و سبزیجات را نسبت به سایر گروه ها بالاتر ببرید.  اقلام سرشار از آهن مانند اسفناج ، عدس و لوبیا را مصرف کنید. دانه‌های سویا و سبزیجات برگدار به شما کمک می کنند تا تناسب اندام داشته باشید. علاوه بر این موارد، میزان مصرف نمک خود را نیز کاهش دهید. آب بیشتری بنوشید و از غذای شیرین و چرب تا حد امکان پرهیز کنید.

آیا طبق سن خود برنامه رژیمی صحیحی را دنبال می‌کنید؟ نظر شما در این مورد چیست با ما به اشتراک بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن