خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

راهنمای خرید و مشخصات بهترین دوربین گوشی موبایل

دوربین خوب چه قدر برای شما مهم است؟ همان طور که می‌دانید امروزه، گوشی موبایل دیگر فقط با یک دوربین عرضه نمی‌شود، بلکه تعداد زیادی از لنزها در قسمت جلویی و پشتی گوشی به چشم می‌خورد. حال سوال این است، چگونه یک گوشی هوشمند با دوربین خوب یا خارق‌العاده پیدا کنیم؟ جواب این سؤال را در مقاله راهنمای کامل خرید بهترین دوربین گوشی موبایل پیدا کنید.

طبق آمار، بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰، آمار فروش گوشی های هوشمند از کمتر از ۳۰۰ میلیون به بیش از ۱.۵ میلیارد دستگاه در سال رسیده است. در همین حین، بازار دوربین‌های دیجیتال به طرز چشمگیری سقوط کرد. CIPA ادعا کرد، قبلاً روزانه بیش از ۱۲۰ میلیون واحد در سال به فروش می‌رسید، در حالی که امروز این آمار تقریباً به یک دهم رسیده است.


داشتن دوربین به تنهایی اهمیتی ندارد، بلکه داشتن یک دوربین خوب هست که حائز اهمیت است. در مقاله راهنمای خرید بهترین دوربین گوشی موبایل به شما نشان خواهیم داد که چطور یک گوشی با دوربین خیلی خوب انتخاب کنید تا عکس‌های باکیفیتی ثبت کرده و دیر یا زود نیاز شما به دوربین دیجیتال را برطرف کند! در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم هنگام خرید گوشی در صورتی که دوربین برای شما در اولویت است باید به چه نکاتی توجه کنید؟

بیشتر بخوانید: چند مدل گوشی خوب و ارزان پیشنهادی از نظر دوربین در ۲۰۲۰!

راهنمای خرید بهترین دوربین گوشی موبایل؛ هرآنچه که باید در مورد دوربین گوشی بدانید

راهنمای خرید بهترین دوربین گوشی موبایل

۱. سنسورها

سنسور تصویر یکی از مهمترین قسمت‌های دوربین گوشی‌های هوشمند است و در کیفیت تصویر یک اصل تعیین کننده به شمار می‌رود. اگر تنها یک عامل در گوشی موبایل وجود داشته باشد که نشان دهنده یک دوربین خوب باشد، قطعاً سنسور داخلی است.

۱.۱. اندازه سنسورها

از بین تمام خصوصیات یک سنسور، اندازه آن مهم‌ترین ویژگی برای ارائه یک تصویر باکیفیت است. یک سنسور بزرگ قادر به جمع کردن مقدار زیادی نور است. هرچه نور بیشتری را جذب کند، داده‌های بیشتری در اختیار سنسور قرار می‌گیرد و منجر به ثبت عکس‌هایی با خطا و نویز کمتر می‌شود.

در شرایط نوری کم، وجود یک سنسور خوب برای ثبت تصاویر بدون نویز لازم است. همه ما با تصاویر بدون نویزی که در نور کم گرفته شده آشنا هستیم؛ اما چگونه می‌توانیم دو سنسور را با یکدیگر مقایسه کنیم؟

اندازه سنسور
اندازه‌های مختلف سنسورها که معمولاً در دوربین گوشی‌های موبایل استفاده می‌شود در مقایسه با مقیاس واقعی:
تفاوت واضح است

هرچه عدد بعد از اعشار کوچک‌تر باشد، اندازه سنسور بزرگتر است. به طور مثال ۱/۱.۳۳ اینچ بزرگتر از ۱/۲.۳ اینچ است. معمولاً در ساخت گوشی‌های هوشمند بزرگترین سنسورها در دوربین اصلی بکار می‌رود.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

مقایسه دوربین‌های مختلف گوشی

دوربینسنسور تصویرفرمت سنسورسطح سنسور
Realme X3 Superzoom – macro cameraapprox. 1/5 inch۶-۷ mm2

Realme X3 Superzoom – Tele cameraOmniVision OV08A10۱/۴.۴ inch۸.۳ mm2

Google Pixel 4 – Main cameraSony IMX363۱/۲.۵۵ inch۲۳ mm2

Samsung Galaxy S20 Ultra – Tele cameraSony IMX586۱/۲.۰ inch۳۱ mm2

Samsung Galaxy S20 Ultra – main cameraSamsung Isocell HM1۱/۱.۳۳ inch۷۶ mm2

Canon EOS 5D Mark IVFull size۸۶۰ mm2

در سال‌های اخیر، الگوریتم‌های سازندگان گوشی‌های هوشمند به طرز چشمگیری بهبود یافته است. به عنوان مثال Google Pixel 4 در حالی که از لنز Sony IMX363 که نسبتاً قدیمی و کوچک است استفاده کرده؛ اما توانسته موفق عمل کند.

۱.۲. مگاپیکسل و اندازه پیکسل

مزیت دیگر سنسورهای بزرگ این است که آنها فضای زیادی برای ذخیره پیکسل‌ها دارند. نکته‌ای که می‌بایست توجه داشته باشید، این است که: اندازه ۱۰۰ مگاپیکسل در مقایسه با لنز ۱۰ مگاپیکسلی لزوماً به معنای برتر بودن آن تلقی نمی‌شود.

با این حال، در شرایط ایده‌آل، قطعاً عکسی که با دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی گرفته شده جزئیات بیشتری نسبت به عکسی که با دوربین ۱۰ مگاپیکسلی گرفته شده را نشان می‌دهد. برای اینکه بتوانیم تخمین بزنیم وضوح تصویر قابل قبول است یا خیر اندازه پیکسل به ما کمک زیادی می‌کند.

مقایسه اندازه پیکسل در دوربین‌های مختلف

دوربینرزولوشنفرمت سنسوراندازه پیکسلناحیه پیکسل
Google Pixel 4 – Main Camera۱۲.۲ megapixels۱/۲.۵۵ inch۱.۴ µm۱.۹۶ µm2

Samsung Galaxy S20 Ultra – Main camera۱۰۸ megapixels۱/۱,۳۳ inch۰,۸ µm۰.۶۴ µm2

Samsung Galaxy S20 Ultra – main camera۱۲ megapixels۱/۱,۳۳ inch۲.۴ µm۵,۷۶ µm2

Samsung Galaxy S20 Ultra – Tele camera۴۸ megapixels۱/۲.۰ inch۰,۸ µm۰.۶۴ µm2

Samsung Galaxy S20 Ultra – Tele camera۱۲ megapixels۱/۲.۰ inch۱.۶ µm۲.۵۶ µm2

Realme X3 Superzoom – Tele camera۸ megapixels۱/۴.۴ inch۱.۰ µm۱.۰۰ µm2

Realme X3 Superzoom – Macro camera۲ megapixelsapprox. 1/5 inch۱.۷۵ µm۳.۰۶ µm2

Canon EOS 5D Mark IV۳۱.۷ megapixelsFull size۵.۴ µm۲۹.۲ µm2

با این حال، در سال ۲۰۲۰ بر سر یک قانون ثابت در این مورد به توافق رسیده‌اند :

• رزولوشن کامل تا حدود ۱.۰ میکرون در نور روز برای گرفتن بهترین نتایج لازم است.

• اندازه ۱.۴ میکرون یا بزرگتر را می‌توانید در نور روز با وضوح کامل استفاده کنید.

• عکس‌هایی که در شرایط کم نور و در شب گرفته می‌شوند به اندازه پیکسل بزرگتری نیاز دارند، اندازه‌های ۳ تا ۴ میکرون برای این منظور کاربردی هستند.

گرچه الگوریتم‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، اما نمی‌توان قدرت نرم افزار را نیز نادیده گرفت. در ادامه مقاله بهترین دوربین گوشی موبایل به اهمیت این موضوع می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته اساسی برای عکاسی بهتر در شب

۲. لنزها

لنز دوربین در وهله اول وظیفه رساندن نور به سنسور را دارد. همانند اندازه سنسور، لنزها میزان نور ورودی را تعیین می‌کنند. علاوه بر این، لنزها مسئول زاویه دید، بزرگنمایی و موارد دیگر نیز هستند.

۲.۱. از لنز اولتراواید تا تله زوم

در مقدمه، به یک طبقه‌بندی از فاصله کانونی و نقش آن اشاره می‌کنیم:

اولتراواید (“× ۰.۵”): فاصله کانونی این نوع لنز در دوربین گوشی‌های هوشمند کمتر از ۲۰ میلی‌متر بوده- یا زاویه دید بیشتر از ۹۰ درجه دارد. لنز اولتراواید برای عکس‌های پانوراما مناسب است.


واید (“×۱”): این نوع لنز، لنز اصلی بکار رفته در دوربین گوشی‌های هوشمند است. فاصله کانونی لنز واید ۲۵ میلی‌متر است.


تله فوتو زوم ( ۲ برابر یا بیشتر): هر لنزی که از ۵۰ میلی‌متر بزرگ‌تر باشد در دسته‌ی لنزهای تله زوم قرار می‌گیرد. در حال حاضر مدل‌هایی از گوشی هوشمند وجود دارند که برای افزایش انعطاف‌پذیری از چندین دوربین زوم تله فوتو بهره گرفته‌اند.

بهترین دوربین گوشی موبایل
گوشی‌های هوشمند جدید مانند سامسونگ Galaxy S20 Ultra وعده‌های تبلیغاتی زیادی می‌دهند، اما همیشه عملی نمی‌شوند. حداقل اینکه میزان زوم آن‌ها به آن اندازه که ادعا می‌کنند جواب نمی‌دهد!

۲.۲. فاصله کانونی

به فاصله بین لنز و سنسور، فاصله کانونی گفته می‌شود. میدان دید و بزرگنمایی به واسطه این ویژگی مشخص می‎‌شود. فاصله کانونی واقعی دوربین گوشی موبایل و عکاسی با آن چندان اهمیتی ندارد چون سنسورهای دوربین گوشی کوچک هستند، به همین خاطر به جای آن به فاصله کانونی معادل می‌پردازیم.

فاصله کانونی معادل به شما می‌گوید اگر بخواهید با دوربین‌ گوشی‌تان به کیفیت دوربین DSLR با سنسور ۳۵ میلیمتری برسید، فاصله کانونی دوربین باید چقدر باشد؟

فاصله کانونی و زاویه دید آنها

۳۵ میلی‌متر معادل فاصله کانونیزاویه دید در اندازه‌گیری دیجیتال
۱۲ میلی‌متر۱۲۲.۰ درجه
۲۴ میلی‌متر۸۴.۱ درجه
۵۰ میلی‌متر۴۶.۸ درجه
۸۵ میلی‌متر۲۸.۶ درجه
۱۰۵ میلی‌متر۲۳.۳ درجه


فاصله کانونی روی میدان دید، عمق میدان، وضوح تصاویر و حتی لرزش‌گیری و ضبط ویدیو هم تأثیر می‌گذارد؛پس دوربینی را انتخاب کنید که در کنار اندازه سنسور و نوع لنز مناسب، فاصله کانونی زیادی داشته باشد.

۲.۳ زوم

فریب اعداد و ارقامی نظیر زوم ۱۰۰× ، ۶۰× و یا ۳۰× را نخورید. چرا که این اعداد هیچ پایه و مبنای در دوربین گوشی‌های هوشمند ندارند و اغلب جنبه مارکتینگ و بازاریابی دارند. عامل تعیین کننده کیفیت تصویر یک گوشی هوشمند در فاصله کانونی بالا دوربین تله فوتو است. در اینجا شما باید از یک سو به فاصله کانونی واقعی و از سوی دیگر به سنسور توجه کنید. برای مثال:


• دوربین تله فوتو در گلکسی S20 اولترا دارای فاصله کانونی ۱۰۲ میلی‌متری است. از آنجا که سامسونگ از یک سنسور بزرگ ۱/۲ اینچی در این گوشی استفاده می‌کند، کیفیت تصویر در حالت زوم بسیار خوب خواهد بود. همچنین، زوم دیجیتال یکی دیگر از قابلیت‌های این لنز ۴۸ مگاپیکسلی است.

• از سوی دیگر، Xiaomi Mi Note 10 یک سنسور ۱/۴.۴ اینچی که تنها یک چهارم فاصله کانونی در مدل‌های مشابه است را داراست. سنسور ۸ مگاپیکسلی در حالت دیجیتال زوم تعریف چندانی ندارد.

بهترین دوربین گوشی موبایل
Galaxy S20 Ultra در بزرگنمایی تله نسبت به Mi Note 10 عملکرد بهتری دارد و انتظار می رود با توجه به سخت افزار حتی تفاوت قابل توجه بیشتری نیز داشته باشد.

تمام اصطلاحاتی که تولیدکنندگان بکار می‌برند، مثل زوم هیبریدی، زوم اپتیکال یا موارد مشابه فقط جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند و در واقع همان زوم دیجیتال هستند.
می‌توان مشخصات زوم مانند « زوم ۱۰۰ برابر» را نادیده گرفت در عوض، به سنسو‌رها، لنزها یا فاصله کانونی ماژول‌های مختلف دوربین توجه کرد.

۲.۴ دیافراگم

دیافراگم قطعه‌ای است که درون لنز دوربین قرار گرفته و از ۶ تا ۹ تیغه فلزی تشکیل شده است و طوری طراحی شده که با گشاد و تنگ شدن، میزان عبور نور را از روزنه میانی آن‌ها که به آن اپرچر (Aperture) گفته می‌شود، کنترل می‌کنند. در مشخصات فنی گوشی‌ها دیافراگم را با f نمایش می‌دهند. این ابزار در سال‌های اخیر به یک ابزار معروف تبدیل شده تا جایی که سامسونگ کیفیت تصویر را فدای کمترین عدد f کرد.


در شرایط عادی دهانه دیافراگم گلکسی S9 از F1.5 به F2.4 کاهش می‌یابد تا تصویر باکیفیتی را ثبت کند.
تا چندی پیش اگر میزان گشادگی دریچه دیافراگم دوربین یک گوشی هوشمند f/2.4 بود، یکی از مزایای آن به حساب می‌آمد؛ اما امروزه یک دوربین موبایل باید دارای ضریب f استاپ بین ۱.۹ تا ۱.۷ باشد تا بتوان آن را در گروه دوربین‌های با کیفیت قرار داد.

بهترین دوربین گوشی موبایل
+Galaxy S9: رقابت برای ساخت بزرگترین دیافراگم، نتایج عجیب و غریبی به همراه داشته است!


دیافراگم نقش مهمی را در دوربین‌های تله فوتو ایفا می‌کند. در فواصل کانونی بسیار زیاد، دستیابی به دیافراگم‌های بزرگ بسیار دشوار است، بنابراین شما اغلب لنزهای کم نور را با عدد F3.5 یا بالاتر پیدا می‌کنید.

۳. دوربین‌های ویژه:

از ToF و LiDAR گرفته تا بوکه و ماکرو! آیا در مورد این اصطلاحات می‌دانید. امروزه گوشی‌های هوشمند انواع مختلفی از دوربین را ارائه می‌دهند. حال سوال اینجاست واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟ در ادامه مقاله بهترین دوربین گوشی موبایل تمام این قابلیت‌ها را بررسی می‌کنیم:


۳.۱. (Time-of-Flight (ToF

این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی Time-of-Flight یا ToF نام دارد و در گوشی‌های Apple به آن LiDAR گفته می‌شود.

بهترین دوربین گوشی موبایل
نمونه اولیه ToF در گوشی هوشمند سامسونگ: جلوه‌های جالبی دارد، اما هنوز کاربرد عملی برای آن پیدا نشده است

دوربین‌های مدت پرواز (ToF) از یک لیرز کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می‌کنند. نور حاصل شده از اشعه مادون قرمز اطلاعات هر چیزی که در برابر سنسور دوربین قرار دارد را دوباره به دوربین بازمی‌گرداند. در هنگام انجام این‌کار نور، اندازه اشیا یا هرچیزی که در مقابل دوربین قرار دارد را به سنسور دوربین برمی‌گرداند و می‌تواند از این شی، یک تصویر عمق‌دار برای ایجاد نقشه استفاده کند. یکی از کاربردهای این قابلیت تشخیص چهره کاربران مثل Face ID گوشی‌های آیفون است.


تنها برتری این فناوری نسبت به فناوری‌های قبلی، اندازه‌گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر با دوربین است. با این وجود توصیه ما این است که اساس خرید گوشی را برخورداری از این قابلیت قرار ندهید.

۳.۲. دوربین بوکه

سنسورهای عمق یا بوکه به ویژه در گوشی‌های هوشمند میان رده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این قابلیت برای تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند راهی ارزان برای ارتقاء دوربین گوشی‌ها نسبت به نسخه قبلی است. ساده است بسیاری از کاربران دوربین‌های چهارگانه را به دوربین‌های سه‌گانه ترجیح می‌دهند. پرکاربردترین این لنزها سنسورهای ۲ مگاپیکسلی است که این روزها در گوشی‌های هوشمند چینی استفاده می‌شود. آیا داشتن دوربین‌های چهارگانه بهتر از سه‌گانه نیست؟

بهترین دوربین گوشی موبایل
اغلب سنسورهای گوشی‌های میان رده اضافی هستند!


۳.۳. دوربین ماکرو

لنز ماکرو از دیگر ترندهای دوربین گوشی در چند ماه گذشته بوده است؛ اما، مثل لنز بوکه از لنزهای ضروری به حساب نمی‌آید.


ماکرو از جمله لنزهایی است که برای گرفتن کلوزآپ‌های فوق‌العاده نزدیک از سوژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تا به حال تصاویری از اجزای بدن حیوانات و گیاهان مشاهده کرده‌اید، باید بدانید که عکاس مورد نظر از لنز ماکرو استفاده کرده است. بیشتر عکس‌های ماکرو در فاصله‌ای حدود ۳۰ سانتی‌متری گرفته می‌شوند. در ویدیو آموزش عکاسی با موبایل و کاربرد جالب لنزهای مختلف به کاربرد و نحوه استفاده از این لنز نیز اشاره شده است.

 

ماکرو
در تصویر سمت چپ مقایسه سایز یک تصویر ۲ مگاپیکسلی و ۶۴ مگاپیکسلی از Realme X3 Superzoom را مشاهده می‌کنید. کراپ کردن در مقایسه با عکاسی ماکرو لزوماً منجر به نتیجه بدی نمی‌شود. اگر در موقع فوکوس دقت بیشتری کنید، نتیجه بهتر می‌شود.


یک سنسور کوچک ۲ مگاپیکسلی با رزولوشن پایین از نظر کیفیت تصویر نتیجه بسیار بهتر و قابل‌قبول‌تری نسبت به استفاده از دیجیتال زوم دوربین اصلی دارد.

۴. نرم‌افزار

خواه الگوریتم‌های پردازش تصویر باشد یا خواه خود برنامه دوربین، نرم‌افزار هم نقش مهمی در دوربین یک گوشی هوشمند دارد.


بعضی از شرکت‌های سازنده گوشی، نرم‌‌افزار ویرایش عکس اختصاصی ساده‌ای برای گوشی در نظر می‌گیرند، در حالی که برخی قابلیت‌های ویژه و زیادی را ارائه می‌دهند. تشخیص با شماست که کدام یک برای شما مناسب تر است.

مثلاً اگر شما در شب و تاریکی زیاد عکس می‌گیرید باید دوربینی انتخاب کنید که عکس‌های خوبی در حالت شب بگیرد. برخی از گوشی‌ها مثل گوگل پیکسل ۴ یا ریلمی X3 از قابلیت سوپرزوم برخوردارند که حتی حالت عکاسی از ستاره هم دارند. برخی از گوشی‌ها نیز از حالت‌های اسلوموشن، نقاشی با نور و … پشتیبانی می‌کنند.

نرم افزار
سامسونگ گلکسی S10 همچنین از الگوریتم‌های گوگل بهره می‌برد. عکس سمت چپ با گلکسی S10 و برنامه دوربین گوگل گرفته شده است، در عکس سمت راست از برنامه سامسونگ استفاده شده است.


نکته جالبی که وجود دارد در مورد الگوریتم‌هایی است که عکس را ثبت می‌کنند و با داده‌های سنسور کار می‌کنند. از زمانی که گوگل پیکسل اولین گوشی خود را عرضه کرد یک پیشرفت جالب شکل گرفت. از آن زمان به بعد، گوگل برنامه دوربین را از اندروید جدا کرد و هر سازنده مجبور شد برنامه دوربین مخصوص خود را توسعه دهد.


پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله: راهنمای خرید موبایل از ۲.۵ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان


هدف ۱۹کالامگ به عنوان یک مرجع خرید گوشی معتبر از نگارش مقاله «راهنمای خرید بهترین دوربین گوشی موبایل» این است که شما دید عمیق‌تر و بازتری نسبت به دوربین‌های گوشی پیدا کنید و از آن‌جایی که نوع و کیفیت دوربین از مهمترین فاکتورهای خرید گوشی است بتوانید صرف نظر از ترندهای بازار، دوربین مناسب خود را انتخاب کنید.
سوالات و نظرات ارزشمند خود را پیرامون این مقاله با ما و دوستانتان در ۱۹ کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

سوالات متداول

فاصله کانونی در دوربین‌های گوشی موبایل از چه نظر حائز اهمیت هستند؟

✔️ فاصله کانونی روی میدان دید، عمق میدان، وضوح تصاویر و حتی لرزش‌گیری و ضبط ویدئو هم تأثیر می‌گذارد؛ پس دوربینی را انتخاب کنید که در کنار اندازه سنسور و نوع لنز مناسب، فاصله کانونی زیادی داشته باشد.

دوربین (Time-of-Flight (ToF یا زمان پرواز چه کارایی دارد؟

✔️ دوربین‌های مدت پرواز (ToF) از یک لیرز کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می‌کنند. نور حاصل شده از اشعه مادون قرمز اطلاعات هر چیزی که در برابر سنسور دوربین قرار دارد را دوباره به دوربین بازمی‌گرداند. در هنگام انجام این‌کار نور، اندازه اشیا یا هرچیزی که در مقابل دوربین قرار دارد را به سنسور دوربین برمی‌گرداند و می‌تواند از این شی، یک تصویر عمق‌دار برای ایجاد نقشه استفاده کند. یکی از کاربردهای این قابلیت تشخیص چهره کاربران مثل Face ID گوشی‌های آیفون است. تنها برتری این فناوری نسبت به فناوری‌های قبلی، اندازه‌گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر با دوربین است.

آیا زوم‌های 100 برابری واقعا به همین میزان عملکرد دارند؟

✔️ ارقامی نظیر زوم ۱۰۰× ، ۶۰× و یا ۳۰× اغلب جنبه مارکتینگ و بازاریابی دارند. عامل تعیین کننده کیفیت تصویر یک گوشی هوشمند در فاصله کانونی بالا دوربین تله فوتو است. تمام اصطلاحاتی که تولیدکنندگان بکار می‌برند، مثل زوم هیبریدی، زوم اپتیکال یا موارد مشابه فقط جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند و در واقع همان زوم دیجیتال هستند. برای توضیحات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام
    در قسمت پیکسل منظور شما این هست که اگر سایز هر پیکسل ۲ میکرون باشه بهتره از ۰.۸ میکرون
    یا به عبارتی دوربین ۱۲.۲ مگا پیکسل گوگل پیکسل ۴ عکس های بهتری از دوربین ۱۰۸ مگا پیکسلیs20 می ندازه؟
    این قسمت رو متوجه نشدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن