خرید گوشی گیمینگ شیائومی
علم و دانشفضا و نجوم

انتقال DNA مخلوقات زمینی به فضا؛ حماقت یا آینده‌نگری

شاید احمقانه به نظر آید اما یک شرکت استارت‌آپ فعال در حوزه بیوتکنولوژی و گونه‌های جدید قصد دارد هرمی را روی ماه بسازد که در آن DNA هر گیاه و جاندار روی زمین را در آن نگهداری کند. حتی DNA شما هم در آن قرار خواهد گرفت. از طرفی هم شاید ایده احمقانه‌ای نباشد. LifeShip استارت آپ مستقر در سان فرانسیسکو، این فرصت را در اختیار همه قرار داده تا اگر دوست داشته باشند کد ژنتیکی آنها به ماه ارسال شود. DNA آنها قرار است در قبال ۹۹ دلار روی یک کیت قرار گیرد.

بر این اساس، نمونه‌های DNA در چند سال آینده جمع‌آوری خواهد شد. DNAها به همراه سایر کد‌های مبتنی بر حیات در یک آرشیو بسیار بزرگ گردآوری شده و در یک پلیمر که این شرکت آن را «کهربای مصنوعی» نامیده جای داده می‌شود. سپس این نمونه‌ها به فضا فرستاده می‌شوند. به جای نگهداری یک فیلم از کلاس مدرسه و یا یک نسخه از روزنامه روز، سابقه DNA موجودات روی زمین ضبط می‌شود.

این دانشمندان اظهار داشته‌اند که:«ما در حال احداث یک بنای عظیم بر روی ماه هستیم که مردم از هر کجا که به آن نگاه بیاندازند، تکه‌ای از خود را در آسمان شب مشاهده کنند. آنها می‌توانند با نگاه به آسمان نمادی از تمام زندگی روی زمین را ببینند؛ همه گونه‌ها، هر یک از ما در جایگاه یک انسان، همه بخشی از داستان بزرگ نهفته در کد ژنتیکی هستیم. “

انتقال DNA به ماه

بر روی این پروژه تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته است. به گفته این محققان: «هدف تنها تحقیق بر روی موجودات فضایی و یا ربات‌ها نبوده بلکه هدف گسترش حیات در سیارات دیگر هست و اینگونه ایده LifeShip به وجود آمده است». به جای اینکه مانند یک داستان علمی نوح، به صورت فیزیکی هر گونه  به فضا منتقل شود، سوابق آنها را به شکل DNA ثبت شده و به فضا فرستاده خواهند شد. این دانشمندان خاطر نشان کرده‌اند که «در حال حاضر تعداد زیادی بانک ژنوم عالی در زمین وجود دارد. مسلم است که بشر ارزش نگهداری این اطلاعات ژنتیکی را در طولانی‌مدت می‌داند. کاری که ما در واقع انجام می‌دهیم ساختن بایگانی نهایی با ایجاد فاصله بیشتر از منبع اصلی(زمین) است»

بانک DNA به ماه فرستاده می‌شود

بخشی از تصمیم برای قرار دادن این بایگانی ژنی در خارج از سیاره، به دلیل نگرانی‌هایی است که این گروه درباره آنچه در آینده نه چندان دور برای سیاره ما اتفاق خواهد افتاد، بوده است. این گروه توضیح دادند: “تصور این است که این بایگانی ژنی به عنوان هدیه‌ای برای فرزندان ما در آینده مبهم زمین به حساب خواهد آمد. اگر به جایی برسیم که بانک ژن را به آنسوی منظومه شمسی ارسال کنیم، هدیه‌ای برای یک زندگی جدید در آنجاست. واقعاً به یک ذخیره عالی از موجودات زمین تبدیل خواهد شد که روی زمین وجود دارد. گرچه کره ماه برای این هدف ممکن است بسیار دور به نظر برسد و یا هیچ انقراض گونه‌ای رخ ندهد اما بالاخره این دانشمندان این روز را پیش‌بینی کرده و برای آن خود را آماده می‌کنند.

این گروه اظهار داشته‌اند که: «دسترسی به ماه به صورت منظم برای انجام این پروژه، طی دو سال آینده امکان‌پذیر خواهد شد.» در صورت عملی شدن ایده LifeShip، این استارت‌آپ قصد دارد سفرهای مختلفی را به ماه انجام دهد، هر بار دور جدیدی از سوابق را ثبت کرده تا به این کتابخانه DNA اضافه کند. نظر شما چیست؟ به نظر شما آیا این کار می‌تواند برای بشریت مفید باشد یا خیر؟ و یا آیا این کار عملی خواهد شد یا خیر؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن