قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی

ویژگی های کلیدی اندروید پی

نوشته شده توسط خانم سپهری 2018/03/10 12:22:59 0 نظرات

ویژگی های کلیدی اندروید پی

 

ویژگی های اولیه اندروید پی

 

اخیرا شرکت گوگل از اولین پیش نمایش توسعه دهنده نرم افزار بعدی اندروید رونمایی کرده است. این نسخه اندروید پی نام گرفته است. یکی از مهمترین خصیصه های کلیدی که از مدت ها قبل تاکنون راجع به آن صحبت شده است یک پنل صفحه نمایشی است که هیچ گونه بریدگی در بر نخواهد داشت در واقع در این نسخه از اندروید این امکان به وجود آمده است که این بریدگی ها بر اساس خواست توسعه دهندگان به صورت مجازی ایجاد شوند و دیگر نیازی به برش صفحه نمایش نیست. در اندروید پی به منظور یکسان کردن ارتفاع و اندازه برش صفحه نمایش نوار وضعیت مدیریت می شود. همچنین دارای خصیصه هایی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد که به منظور نمایش محتوا بریدگی را کنترل کنند. اما قابلیت بریدگی صفحه نمایش تنها تغییر بزرگ در این نسخه اندروید نیست در واقع نسبت به نسخه قبلی اندروید تاکنون چندین تغییر عمده و قابل توجه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1- ارتقاء ناتیفیکیشن ها

ارتقاء ناتیفیکیشن ها در اندروید پی

در این نسخه از اندروید اعلان ها بسیار کوچک به نظر می رسند و از نظر زیبایی نیز ارتقاء پیدا کرده اند. گوشه های کارت اعلان ها یا ناتیفیکیشن ها منحنی بوده و یک خط ساده هر ناتیفیکیشن را از دیگری جدا می کند. این در حالی است که خود ناتیفیکیشن ها نیز تنظیمات و خصیصه های جدیدی پیدا کرده اند. برای مثال در این نسخه از اندروید تصاویر تماس ها و تصاویر پروفایل در اعلان ها نمایش داده می شود. پاسخ هوشمند نیز تا حدودی در اعلان ها و برنامه های پیام رسانی اضافه شده است. اگر تا به حال از برنامه Google’s Reply app و یا پاسخ هوشمند به ایمل ها استفاده کرده اید آیتم های پشنهادی AI نیز مشابه آن است.

2- منوی کشویی جدید

سیستم عامل  Ios و اندروید هر دو از تنظیمات منو کشویی پشتیبانی می کنند. با استفاده از این منو می توان تنها با یک کلیک روی آیکون تنظیمات اولیه مربوط به آن را انجام داد. در اجرای هر نسخه از اندروید معمولا اندکی ضعف وجود دارد. اندازه منوی تنظیمات سریع به حداقل رسیده است به طوری که زمانی که منو ناتیفیکیشن ها به پایین کشیده شود می توان آن را مشاهده کرد. همانند اعلان های جدید و همچنین آیکون هایی که به صورت داینمیک بر اساس عملکرد شان تغییر می کنند این منو نیز دارای گوشه های گرد است.

3- ثبت موقعیت داخلی:

موقعیت یابی داخلی

Google Maps یکی از بهترین برنامه های نقش یابی است که شما می توانید برای گوشی هوشمند خود در نظر بگیرید. و در اندورید پی گوگل سعی کرده است تا از عهده یک کار سخت برآید. این خصیصه ای است که می توانید با استفاده از آن در محیط داخلی، خود را مرور کنید. گوشی های اندرویدی قادر خواهند بود از یک پروتکل Wi-Fi جدید پشتیبانی کنند این پروتکل 802.11mc است که به نام Wi-Fi RTT نیز شناخته شده است. این پروتکل زمان لازم برای سیگنال وای فای به منظور رسیدن به گوشی هوشمند را اندازه گیری می کند تا فاصله گوشی را به نقطه دسترسی مشخص کند. زمانی که شما فاصله تا نزدیک ترین نقطه دسترسی و در واقع موقعیت محل دسترسی را بدانید دسترسی به محل استقرار کلاینت به نسبت سریع تر می شود. با پشتیبانی از این خصیصه گوشی های هوشمند نیازی ندارند برای استفاده از RTT به AP ها متصل شوند و برای حفظ حریم خصوصی تنها گوشی قادر است فاصله را تعیین کند نه AP. گوگل ادعا کرده است که به طور کلی تا فاصله یک تا دو متر تنیجه درستی را ارائه خواهد داد. همچنین این شرکت خاطر نشان کرده است که هیچ گونه نگرانی از بابت امنیت نیز وجود ندارد به این دلیل که نیازی به اتصال شبکه وای فای به RTT وجود ندارد. بنا به گفته این شرکت API ناوبری داخلی همچنین دستورات هوشمند متنی بیشتری همانند “turn off this light.” را نیز ممکن می سازد.

موقعیت یابی داخلی

4- شبیه سازی بریدگی های صفحه نمایش:

شبیه سازی بریدگی های صفحه نمایش

همان طور که قبلا نیز در خبرها مشخص شده است خصیصه اصلی اندروید پی پشتیبانی از بریدگی صفحه نمایش است که روش فانتزی گوگل برای گفتن notch بوده بدون اینکه گوشی آیفون ایکس را یادآوری کند. اندرید پی به توسعه دهندگان اجازه داده است که به راحتی یک پنل تماما صفحه نمایش را در اطراف notch شبیه سازی کرده و یا گوشه ها را کاملا از بین برده و محتویات را اطراف آن حرکت دهند. با پیش نمایش توسعه دهنده این امکان به وجود آمده است که هر گونه بریدگی یا notch را بتوان شبیه سازی کرد از طرفی نیز نشان می دهد که هر گونه اپلیکیشنی بریدگی متفاوتی خواهد داشت.

5- ادیتور اسکرین شات

اندروید پی دارای این خصیصه ادیتور اسکرین شات داخلی است که “Markup ” نام دارد. این خصیصه این امکان را به وجود می آورد که با استفاده از آن بتوان اسکرین شات را برش داده و یا روی آن تقاشی اضافه کرد. این خصیصه نیز بسیار به iOS 11 نزدیک است. 9 to5Google ویژگی را مشخص کرده است که به چیزهایی که گوگل ماه قبل در Google app رونمایی کرد بسیار شباهت دارد. این نرم افزار دارای کنترل های اولیه برای ویرایش تصویر، از جمله برش تصویر، چرخاندن، و دسته ای از رنگ ها برای ایجاد آیکن های مختلف روی عکس است. تفاوت واقعی در این است که شما می توانید مستقیما از ناتیفیکیشن اسکرین شات به مارک آپ رفته و تنها بر آیکون ادیت در قسمت پایین ناتیفیکیشن ضربه زده و به مارک آپ بروید. در این قسمت شما می توانید هر گونه تغییراتی را که می خواهید بر روی اسکرین شات ها اعمال کنید. این خصیصه می تواند اسکرین شات گرفتن از عکس ها و سپس ارسال و یا به اشتراک گذاری آنها در رسانه های مختلف را آسان کند.

 

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.