قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
    مرتب سازی بر اساس:

قهوه ساز و اسپرسو ساز

وجود یک دستگاه قهوه ساز در منزل هم جلوه لوکسی به آشپزخانه شما می‌بخشد و هم نوشیدن یک قهوه دلچسب در هر زمانی از روز را ممکن می‌کند، فرقی هم ندارد که به دنبال قهوه ساز خوب و ارزان و یا هدف شما خرید بهترین قهوه ساز خانگی باشد، کافیست سری به بازار بزنید تا با مدل‌های متنوع بازار آشنا شوید.

حتما شما هم شنیده‌اید که قهوه محبوب ‌ترین نوشیدنی گرم در سرتاسر دنیاست و دنیای آن آنقدر شگفت‌انگیز و جذاب است که برای شناخت قهوه‌های مختلفی می‌توان سال‌ها تحقیق و بررسی کرد، اما نوشیدن یک قهوه خوب کار ساده‌ ای نیست، زیرا اگر ندانید که چطور قهوه مورد نظر خود را تهیه کنید، هیچ وقت به طعم و مزه‌ی واقعی قهوه دست پیدا نخواهید کرد. البته این روزها قدم به قدم شهر پر شده از کافه‌‌های متنوع که انواع قهوه را سرو می‌کنند، اما چقدر از نظر اقتصادی به صرفه است که قوت غالب هر روزمان را از کافه‌های گران قیمت خریداری کنیم؟ به همین منظور این روزها افراد زیادی تمایل به خرید دستگاه قهوه ساز نشان می‌دهند که البته انتخاب هوشمندانه از بین مدل‌های متنوع بازار نیز کار آسانی نیست. پس اگر شما هم قصد خرید دستگاه اسپرسوساز را دارید، با فروشگاه اینترنتی 19کالا همراه باشید تا راهنمای خرید قهوه ساز را بیان کنیم.

پیشنهاد ما به شما این است که پیش از هرچیزی میزان بودجه‌ای که برای خرید دستگاه اسپرسوساز ساز در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید و سعی کنید در همان محدوده‌ی قیمتی کالای مورد نظر خود را پیدا کنید، زیرا دستگاه اسپرسو ساز حتی می‌تواند قیمت نجومی داشته باشد و شما را برای یک خرید غیر هوشمندانه وسوسه کند.

سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که قهوه ساز چه تفاوتی با دستگاه اسپرسوساز دارد؟ همانطور که از نام آنها می‌توان حدس زد، اسپرسوساز مختص به قهوه اسپرسو است، اما از دستگاه قهوه ساز برای انواع قهوه‌ها می‌توان استفاده کرد، دومین تفاوت مربوط به طرز کار آنهاست، اسپرسوساز ها آب را جوش می‌آورند و سپس با فشار از میان قهوه‌ی فشرده شده عبور می‌دهند، اما در قهوه ساز‌ها باید روی پودر قهوه آب بریزیم تا طی فرایند قطره‌ای و پس از عبور از فیلتز قهوه ما از دستگاه رد شود. به طور کلی دستگاهای اسپرسوساز سریع‌تر هستند و غلطت قهوه آنها بیشتر است . در ضمن قیمت دستگاه اسپرسوساز معمولاً از قیمت دستگاه قهوه ساز گران بیشتر است و برای مصارف خانگی برخی از افزاد به خرید دستگاه قهوه ساز خانگی بسنده می‌کنند و از آنجائیکه که 2 مقوله رو‌به‌رو هستیم، راهنمای خرید هر نوع را به طور جداگانه بیان می‌کنیم.

راهنمای خرید دستگاه قهوه ساز

به هنگام خرید دستگاه قهوه ساز اولین فاکتور انتخابی خود را اندازه و نوع مخزن آن قرار دهید، اگر خانواده کم جمعیتی دارید، این مسئله مهم نیست، اما اگر در یک خانواده پر جمعیت زندگی می‌کنید و اول صبح همه به نوشیدن قهوه نیاز دارند، بهترست مدلی را خریداری کنید که مخزن بزرگی داشته باشید، دومین مورد مربوط به صفحه گرم نگه‌دار است، این مسئله نیز اهمیت زیادی دارد و اگر تا مدت زمانی گرم بماند، دیگر نیازی به درست کردن دوباره قهوه پیدا نخواهید کرد. سومین مورد قابلیت تعویض فیتلر است و کاملاً مشخص است که مدل‌هایی که قابلیت تعویض فیلتر دارند، بهداشتی‌تر هستند. برخی مدل‌های قهوه ساز قابلیت کف سازی برای کاپوچینو هم دارند و اگر مدلی بخرید که کف ساز باشد، مدل‌های متنوع ‌تری از قهوه را می‌توانید در منزل درست کنید، اما خوب همه دستگاهای قهوه ساز موجود در بازار این قابلیت را ندارند و تنها کاری که برای شما انجام می‌دهند محدود به دم کردن یه قهوه دلنشین است. برخی مدل‌ها نیز لوازم جابنی زیادی به همراه دارند که انتخاب آنها می‌تواند دم کردن قهوه را شیرین‌تر بکند. نمی‌توان به طور دقیق گفت که بهترین مارک قهوه ساز کدامست، اما مدل‌های خارجی و ایرانی زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب را برای شما عزیزان ساده‌تر می‌کند و بدیهست که قیمت قهوه ساز ایرانی به نسبت پایین‌تر است.

انواع دستگاه قهوه ساز خانگی

دستگاه‌های قهوه ساز خانگی انواع مختلفی دارند که آشنایی با هر کدام خالی از لطف نیست

1.دستگاه قهوه ساز وکیوم: این نوع قهوه ساز از 2 قسمت تشکیل شده و با کمک خلاء قهوه شما را آماده می‌کند.

2.دستگاه قهوه ساز فیلتر دار: نام دیگر این مدل قهوه ساز قطره‌ای است و اکثر مدل‌ها بازار از این نوع هستند، فیلتر در نوع دستگاه‌ها یا دائمی است و یا قابل تعویض. روش ساخت قهوه نیز به این صورت است که با روشن کردن آن و بعد از جوش آمدن، آب کم کم و به صورت قطره‌ای به فیلتر قهوه اضافه می‌شود.

3.قهوه ساز کپسولی: برای درست کردن قهوه با این دستگاه به قهوه کپسولی نیاز دارید، کافیست آن را در جایگاه مخصوص قرار دهید تا قهوه شما حاضر شود.

4.قهوه ساز دونفره: این مدل‌ها می‌توانند همزمان برای 2 نفر قهوه آماده کنند.

راهنمای خرید دستگاه اسپرسوساز

قیمت دستگاه اسپرسو به نسبت قهوه جوش برقی بالاترست و با اینکه بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار تنها درست کردن اسپرسو را انجام می‌دهند، اما مدل‌های بالارده قابلیت‌های دیگر را نیز به همراه دارند و از سیستم کاپوچینوساز و قابلیت تولید کف با شیر هم پشتیبانی می‌کنند و برای اینکه بفهمید با دستگاه اسپرسوساز انتخابی خود چه مدل قهوه‌های دیگری می‌توانید تولید کنید، کافیست اطلاعات مربوط به آن را در یکی از سایت‌های فروشگاهی آنلاین مطالعه کنید. نکته‌ای که به هنگام این دستگاه نباید از آن غافل شد، قدرت آن است، زیرا ماهیت ساخت اسپرسو براساس فشار بخار است و هرچه مدل انتخابی شما فشار بخار بیشتری تولید کند، به طبع قهوه شما لذیذتر خواهد شد. فراموش نکنید که دستگاه اسپرسو ساز مخزن ندارند و اگر داشته باشند، از یک مخزن کوچک تک نفره بهره‌برده‌اند، اما باز هم مدل‌هایی در بازار موجود است که 2 نازل برای خروجی قهوه دارند و به شما اجازه می‌دهند همزمان برای 2 نفر قهوه دم کنید.

انواع دستگاه اسپرسوساز خانگی

انواع مختلفی از دستگاه‌ های اسپرسو ساز در بازار موجود است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

دستگاه اسپرسوساز با پمپ برقی: همانطور که از نام آن پیداست فشار لازم برای رد شدن آب جوش از قهوه توسط یک پمپ برقی تأمین می‌شود.

دستگاه اسپرسوساز با پمپ نیمه خودکار: در این مدل بایستی قهوه آسیاب شده را قبل از روشن کردن دستگاه در فلیتر قرار دهید و بعد دستگاه را روشن کنید تا قهوه شما آماده شود.

دستگاه اسپرسوساز با پمپ خودکار: در این زمانیکه فیلتر را با قهوه پر کنید، دستگاه خود به خود روشن می‌شود و پس از اتمام مجدد به صورت خودکار خاموش می‌شود.

دستگاه اسپرسوساز با پمپ فوق خودکار: در این مدل دستگاه همه چیز به طور خودکار اتفاق می‌افتد، حتی پرس کردن قهوه را خود دستگاه انجام می‌دهد، این نوع از اسپرسوسازها از گران‌قیمت‌ترین مدل‌های بازار هستند.

دستگاه اسپرسوساز کپسولی: در این مدل‌های  باید از کپسول مخصوص استفاده کنید تا بتوانید قهوه خود را آماده کنید.

موکاپات: این وسیله به برق نیازی ندارد و مهندسی بسیار ساده‌ای دارد، کافیست قهوه پودر شده را درون جایگاه قرار دهید و قسمت زیرین را با آب پر کنید و موکاپات را روی گاز قرار دهید تا قهوه شما آماده شود.

با این تفاسیر انتخاب شما کدام است؟ اسپرسوساز یا قهوه ساز؟ برای اطلاع از قیمت دستگاه قهوه ساز و قیمت دستگاه اسپرسوساز می‌توانید از سایت لوازم خانگی 19کالا کمک بگیرید.

سوالات متداول

تفاوت قهوه ساز و اسپرسو ساز چیست؟

هر دو به نوعی قهوه ساز هستند، اما اسپرسوساز همانطور که از نامش پیداست مختص به اسپرسو است. دومین تفاوت مربوط به نوع دم کردن قهوه است که در راهنمای خرید در مورد آن توضیح داده‌ایم.

آیا با قهوه ساز یا اسپرسوساز میتوان با استفاده از شیر ، کف هم درست کرد؟

؟ این قابلیت به نوع دستگاه ربطی ندارد و هم قهوه ساز ممکن است این کار را انجام دهد و هم اسپرسوساز پس اگر کف سازی برایتان در اولویت است، مدلی را بخرید که از این قابلیت پشتیبانی کند، زیرا تمام مدل‌ها این قابلیت را ندارند.

قهوه ساز ایرانی بخریم یا خارجی؟

مدل‌های خارجی قیمت بلاتری دارند، اما مدل‌های ایرانی خوش‌قیمت و کارآمد هم در بازار موجود است

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.